1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Overname Contrôle Technique bij bezoek RDW
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 maart 2012 07:47 PM

Mijn zojuist aangeschafte CX TRD Turbo 1 uit 1986 en uit “la douce France” afkomstig heeft volgens de Carte Gris en een sticker op de voorruit een nog tot 30-12-2012 geldige Contrôle Technique.

Accepteert de RDW dit als een nog geldige voertuigkeuring bij het op NL-kenteken zetten en ben ik daardoor op dat moment niet APK-plichtig of niet?

Ik bezit niet een frans formulier à la het nederlandse APK-rapport.
Op de Carte Gris zit wel een vierkante sticker met de genoemde datum en een 7-cijferig nummer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2012 07:51 PM
  [ # 1 ]

Ik weet niet of de keuring wordt overgenomen zonder geldig buitenlands formulier. Ik heb een paar weken terug de Mercedes van mijn stiefmoeder ingevoerd en daar werd de Belgische keuring gewoon netjes overgenomen (met Belgisch keuringsbewijs paraat). Sterker nog, daar kregen we zomaar negen maanden bonus, maar dat is een heel ander verhaal.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 08:32 PM
  [ # 2 ]
René Jongejan schreef:

Ik bezit niet een frans formulier à la het nederlandse APK-rapport.

Geen document = geen overname keuring.

website RDW schreef:


Voorwaarden
De vervaldatum van de buitenlandse keuring wordt dan overgenomen in het Nederlandse register. Overname van de vervaldatum gebeurt alleen op uw verzoek en alleen bij de keuring. Alleen originele keuringsdocumenten worden hierbij geaccepteerd en deze moeten afkomstig zijn uit hetzelfde land van herkomst en behoren tot het voertuig. Verder mag de vervaldatum niet verstreken zijn. De vervaldatum wordt één op één overgenomen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2012 10:15 PM
  [ # 3 ]

Tegenvallertje dus. Maar erg treurig hoef je er niet om te zijn, want om nou te zeggen dat die Franse CT grondig en kritisch wordt uitgevoerd…  nono

Voor je eigen gemoedsrust en veiligheid dus beter hier in NL een verse APK erop laten zetten. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 10:16 PM
  [ # 4 ]

Helemaal mee eens. Het is mij een raadsel waarom de Franse CT wél wordt overgenomen door de RDW maar de Zwitserse weer niet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2012 10:18 PM
  [ # 5 ]

Ja, want als er toch één volkje streng & kritisch is….  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2012 10:36 PM
  [ # 6 ]

Dat van dat een op een overnemen van de datum klopt overigens niet altijd. Maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor recente auto’s die in NL later keuringsplichtig zijn dan in het land van herkomst.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 maart 2012 10:39 PM
  [ # 7 ]

Ga nog even de verkoper benaderen om te vragen of hij het benodigde formulier alsnog toestuurt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 10:47 PM
  [ # 8 ]

René, vergeet trouwens niet dat je ondanks een overgenomen Franse CT zelf moet zorgen dat je auto aan de nederlandse apk-eisen voldoet. Zo slim zit de wegen en verkeerswet dan wel weer inelkaar…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 12 maart 2012 11:11 PM
  [ # 9 ]
La Léo schreef:

Tegenvallertje dus. Maar erg treurig hoef je er niet om te zijn, want om nou te zeggen dat die Franse CT grondig en kritisch wordt uitgevoerd…  nono

Voor je eigen gemoedsrust en veiligheid dus beter hier in NL een verse APK erop laten zetten. Wink

Jaahaa, in ons kikkerlandje zijn mijn cx’en al een keer of 4 afgekeurd op de handrem!!(op de achterwielen) very sad

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 maart 2012 10:33 AM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Geen document = geen overname keuring.

Uit onderstaande tekst afkomstig van de RDW-site maak ik op dat ik een kopie van het CT-rapport kan opvragen.

Buitenlands APK-bewijs kwijt
Als u uw buitenlandse APK-bewijs kwijt bent, kunt u op een RDW-locatie een kopie van het buitenlandse APK-bewijs aanvragen. Dat kan alleen als het voertuig in Nederland geregistreerd is en de APK-vervaldatum bij inschrijving in Nederland is overgenomen.

Er wordt een kopie gemaakt en met een dagtekeningstempel wordt deze geldig gemaakt. U kunt dit alleen persoonlijk op een RDW-locatie aanvragen. U kunt dit niet via internet regelen.

2012
Duplicaat APK-keuringsrapport € 15,—

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2012 11:32 AM
  [ # 11 ]

De tekst klopt, je uitleg niet. Als je een auto invoert en je hebt het CT formulier dan wordt de CT overgenomen en als geldige apk geregistreerd. Het formulier wordt ingescant en opgeslagen. Raak je nadien het formulier kwijt dan kan je bij de rdw een gevalideerde kopie opvragen.

Als je de auto gaat invoeren zonder het CT formulier kan je van de rdw ook geen kopie vragen toch? Immers: wat er niet is kan niet worden gekopieerd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2012 12:47 PM
  [ # 12 ]

Ik snap al die moeite niet zo goed… huh gewoon hier laten keuren, dan weet je ook zeker(der) dat die auto aan de NL-eisen voldoet en veilig is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 13 maart 2012 01:18 PM
  [ # 13 ]

Moeite, helemaal geen moeite! Dit is ideaal vorige week nog met de XM gedaan.
Die heeft nu 1,5 jaar APK dat is nog eens handig.
En ik ben in een keer klaar.
Je hoeft alleen maar het CT formulier te geven en klaar.

Vroeger moest je of APK bij de RDW, Opzicht wel oke maar als niet goed moet je weer afspraak maken.
En met eendags kenteken weer terug, gedonder met verzkeren etc.

Of je moet wanneer je de papieren hebt weer opstap voor de APK.

Nut en noodzaak van de APK kun je lang over hebben. Het is goed dat er wat is, maar een maal per twee jaar net als de rest van europa lijkt me beter.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2012 01:26 PM
  [ # 14 ]

Het nut van de apk staat hier niet ter discussie police

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 maart 2012 01:27 PM
  [ # 15 ]

Tegenvallertje dus. Maar erg treurig hoef je er niet om te zijn, want om nou te zeggen dat die Franse CT grondig en kritisch wordt uitgevoerd…

Mag jij mij eens uitleggen dat het niet zo is,alle belangrijke punten die van invloed zijn op het veilig op de weg houden van een auto worden echt meegenomen bij een CT keuring!!

Dus graag wat feiten.

Trouwens als je wel een CT heb is het toch lekker makelijk,je kan alvast gaan rijden en het onderhoud gaande weg oppakken.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook