Geen compressie na vervangen koppakking
Polmanl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-03-2012

Gepost: 12 maart 2012 09:27 PM

Hallo
Mijn dochter heeft een citroen ax van 1996 waarvan de koppakking lek was. Met een collega heb ik geprobeerd deze te repareren. In eerste instantie leek het een succesvolle operatie maar de auto start niet meer. Blijkt dat we toch de timing niet goed hadden staan. Na wat speurwerk op diverse forums hebben we middels blokkeerpennen de timing goed gezet. Helaas ook nu wil de citroen niet starten. We hebben met een compressie meter de cilinders gecontroleerd en daaruit blijkt dat we op slechts 1 cilinder nog compressie hebben. We zijn er zeker van dat de timing nu goed staat. Hebben we door een verkeerde timing de kleppen beschadigd of heeft iemand nog een suggestie?
Groet,Leo

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2012 09:44 PM
  [ # 1 ]
Polmanl schreef:

Hebben we door een verkeerde timing de kleppen beschadigd

Ja, helaas wel hoogstwaarschijnlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 maart 2012 12:17 AM
  [ # 2 ]

Als je de klepspeling opmeet, kun je dit vaststellen, een erg ruime speling (1 a 2mm of meer), zijn helaas kromme kleppen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 maart 2012 12:37 AM
  [ # 3 ]

Waren de kleppen sowieso gesteld? Moet je altijd doen nadat de kop eraf is geweest.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 maart 2012 03:12 PM
  [ # 4 ]

Was het blok (nog) rond te tornen nadat de kop weer erop gezet was?
Of had de startmotor ‘zware punten’..?
Met welke volgorde en welk moment hebben jullie alles vastgezet?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Polmanl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 08-03-2012

Gepost: 13 maart 2012 08:27 PM
  [ # 5 ]

We hebben de kop aangedraaid volgens de volgorde van dit forum, eerst de 2 middelste daarna om en om van binnen naar buiten.Eerst allemaal op 20 nm en vervolgens allemaal 180 graden en daarna nog 60 graden in de volgorde zoals boven vermeld. Geen nieuwe trekbouten gebruikt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook