Hallo
Mijn dochter heeft een citroen ax van 1996 waarvan de koppakking lek was. Met een collega heb ik geprobeerd deze te repareren. In eerste instantie leek het een succesvolle operatie maar de auto start niet meer. Blijkt dat we toch de timing niet goed hadden staan. Na wat speurwerk op diverse forums hebben we middels blokkeerpennen de timing goed gezet. Helaas ook nu wil de citroen niet starten. We hebben met een compressie meter de cilinders gecontroleerd en daaruit blijkt dat we op slechts 1 cilinder nog compressie hebben. We zijn er zeker van dat de timing nu goed staat. Hebben we door een verkeerde timing de kleppen beschadigd of heeft iemand nog een suggestie?
Groet,Leo
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Polmanl schreef:Hebben we door een verkeerde timing de kleppen beschadigd
Ja, helaas wel hoogstwaarschijnlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je de klepspeling opmeet, kun je dit vaststellen, een erg ruime speling (1 a 2mm of meer), zijn helaas kromme kleppen.
Waren de kleppen sowieso gesteld? Moet je altijd doen nadat de kop eraf is geweest.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Was het blok (nog) rond te tornen nadat de kop weer erop gezet was?
Of had de startmotor ‘zware punten’..?
Met welke volgorde en welk moment hebben jullie alles vastgezet?
‘Spirit of avant-garde’
We hebben de kop aangedraaid volgens de volgorde van dit forum, eerst de 2 middelste daarna om en om van binnen naar buiten.Eerst allemaal op 20 nm en vervolgens allemaal 180 graden en daarna nog 60 graden in de volgorde zoals boven vermeld. Geen nieuwe trekbouten gebruikt.