Iemand een idee aan wat voor bedrag ik moet denken om de koppeling te laten vervangen?
Gaat om een douvrin 2 ltr.
Dyna Z1: Tout alu.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is nogal een klusje, het hele blok moet er namelijk uit. Met bak en al. Sec een koppeling denk ik dat je al snel vanaf 800 euro moet rekenen. Maar, als je het blok er naast hebt staan ben je gek als niet gelijk alle keeringen én carterpakking mee laat nemen. Dat komt er dus allemaal nog bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Het is nogal een klusje, het hele blok moet er namelijk uit. Met bak en al. Sec een koppeling denk ik dat je al snel vanaf 800 euro moet rekenen. Maar, als je het blok er naast hebt staan ben je gek als niet gelijk alle keeringen én carterpakking mee laat nemen. Dat komt er dus allemaal nog bij.
Tussen de duizend en de vijftienhonderd euro als je het laat doen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
In het officiële Citroën factureertijdenboek staat er 11,80 uur voor…. maar dat was toen alles hagelnieuw was, zonder smeer en vuil van 30 jaar oud dat je er nog moet afbikken en zonder vastgerotte bouten en aandrijfassen etc. etc. etc. Dus reken daar maar minstens een half dagje bij.
Maar zoals waterman al zegt: alleen de koppeling vervangen is zeer onverstandig bij een CX.
Koppelingsset zit op ca. € 300 euro.
En ja Frank, ik weet al dat als je zelf op eBay gaat zoeken je ze ook voor 150 kunt vinden, maar daar gaat een garagist nie mee werken nie.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nou ik ken nog wel een DS3-rijder die dat wel voor elkaar zou krijgen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:In het officiële Citroën factureertijdenboek staat er 11,80 uur voor…. maar dat was toen alles hagelnieuw was, zonder smeer en vuil van 30 jaar oud dat je er nog moet afbikken en zonder vastgerotte bouten en aandrijfassen etc. etc. etc. Dus reken daar maar minstens een half dagje bij.
Maar zoals waterman al zegt: alleen de koppeling vervangen is zeer onverstandig bij een CX.
Koppelingsset zit op ca. € 300 euro.
En ja Frank, ik weet al dat als je zelf op eBay gaat zoeken je ze ook voor 150 kunt vinden, maar daar gaat een garagist nie mee werken nie.
Ik heb ook gewoon ongeveer 300 euro betaald hoor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik sluit me aan bij Waterman; het kan niet genoeg benadrukt worden: doe jezelf meteen een plezier en laat alle pakkingen vervangen. Met namer het carterpanpakking, want die lekt 100% zeker bij een douvrin en krijg je niet vervangen met het blok erin ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tinfoil schreef:Met namer het carterpanpakking, want die lekt 100% zeker bij een douvrin en krijg je niet vervangen met het blok erin ...
Dat laatste is niet waar, maar het is relatief gezien veel meer werk om het later nog eens apart te moeten doen.
Bij een niet-Douvrin kan het inderdaad niet zonder uitbouw motor, m.u.v. van het carterdeksel.
@Frank: ow nouja, maar meestal kom jij meteen met: “zo belachelijk duur hoeven CX-onderdelen helemaal niet te zijn als je zelf goed gaat rondneuzen.”
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
rf. Een goede garage voor ook CXen is Gert de Jong in Aalsmeer http://www.citroen-aalsmeer.nl .
[geen aandelen !]
Bij het vervangen van de koppeling bij een CX 20 komt nogwel eens de krukaskeerring, carterpakking, distributiesnaar met spanner en waterpomp. Controleer de motorsteunen en ook de leidingen die vanaf de remaccu langs het subframe lopen.
Dank voor de reacties tot zover. Ik kocht de cx exact 2 jaar geleden en de garage zei toen al dat de koppeling tzt zou vervangen moeten worden. Niet dat het nu a la minuut moet. Maar ik kijk liever even vooruit ivm te maken kosten. het gaat zowiezo niet bij een dealer gebeuren, maar ik zat aan Civer in Den Haag te denken. Daar gaat ie ook naar de apk volgende maand. Heb overigens geen cent te klagen over de cx, want in die 2 jaar heb ik nul storingen gehad.
Dyna Z1: Tout alu.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Perfect toch? en Civer is wat mij betreft echt een prima adres voor je cx klussen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste