BSI overleden/in de stress?
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 196

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 13 maart 2012 07:46 PM

Ik stap vanochtend in de auto, en bij het starten “pling-pling” toontje en de melding “service” in de display. Krijg ik de melding “controleer parkeerlicht” op de boardcomputer. Zal wel een lampje stuk zijn. Dus aangekomen op het werk even kijken, en inderdaad links-achter geen licht.

Enfin ‘s middags even bij de dealer langs om het lampje te wisselen (lease auto), doet daar de verlichting rechts-achter het niet. Dus de verlichting aan en uit, en dat een paar keer. Gaat af en toe links-achter zwak branden, dan weer niet. Even alle verlichting controleren, incl. de achteruitrijlampen. Wat denk je? Auto in de achteruit gaat de verlichting achter aan. Snappen jullie het nog? Nou de dealer ook niet meer, dus de auto even aan de computer.

Er zitten een aantal storingen in, waaronder storing in de achterlichten, en de achteruitrij verlichting. Deze waren te resetten, maar de storing “intelligente besturings eenheid” zit er permanent in. Conclusie van de dealer is dat de BSI (computer) mogelijk kapot/in de stress.

Auto staat nu bij de dealer, en is het even afwachten.

Profiel  

jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 13 maart 2012 10:59 PM
  [ # 1 ]

Ik heb zoiets 2x bij mijn vorige auto, een C4GP gehad: 1e keer was het de remlichtschakelaar die de geest had gegeven en de boel constant in storing gooide, de 2e keer was het kortsluiting in een kabelboom ergens onder de motorkap, er is toen een hele bos nieuwe kabels ingegaan.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  

knarfield
> 100 berichten
RankRank

- C2 1.4 Attraction
Gepost: 14 maart 2012 06:14 PM
  [ # 2 ]

De dealer heeft vandaag van-alles-en-nog-wat gecontroleerd. Mogelijk dat er sluiting in de trekhaak electra zat, maar dat is allemaal doorgemeten en gechecked. Andere kabels doorgemeten, maar helaas blijft de melding van de intelligente unit blijft er in zitten. Ze gooien het nog steeds op de BSI.

Morgen de leenauto ophalen, tot die tijd in een Xsara.

Profiel  

knarfield
> 100 berichten
RankRank

- C2 1.4 Attraction
Gepost: 15 maart 2012 07:22 PM
  [ # 3 ]

Het viel gelukkig weer mee. Toen ik de auto een jaar geleden kreeg zat er een veiligheidspakket bij, met o.a. een life-hamer. Je weet wel zo-één die je met van die scherpe punten in de bodembekleding kunt bevestigen.

Een van die punten heeft een kabel beschadigd, en uiteindelijk voor sluiting gezorgd.

Dus life-hamer moet een ander plekje krijgen, en de kabel is weer gerepareerd. Nu rijdt de auto weer storingsvrij.

Kreeg op het werk al de nodige grapjes over de Franse slag en zo, maar dat was dus gelukkig niet het geval.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook