3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Avonturen van de “tijdelijke” Deauville
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 april 2012 11:32 PM
  [ # 31 ]

Voor meer (en toekomstig) zweefplezier zul je wel dat binnenscherm moeten (laten) repareren. In deze staat is (blijft) het niet lang APK waardig.

Maareh, goed opgelost, dat probleem met de draadjes Cool

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 15 april 2012 03:08 PM
  [ # 32 ]
Hilko16TZI schreef:

Voor meer (en toekomstig) zweefplezier zul je wel dat binnenscherm moeten (laten) repareren. In deze staat is (blijft) het niet lang APK waardig.

Maareh, goed opgelost, dat probleem met de draadjes Cool

APK… de volgende uitdaging.  ahh

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 15 april 2012 05:18 PM
  [ # 33 ]
Niek Hoogendoorn schreef:
bx16vert schreef:

Een van die gele draden komt van een knooppunt in de kabelboom. Deze zit in de wielkast achter de modder kuip, waar de boom door het gat heen gaat. Dit knooppunt wil wel eens weg rotten. Modderkuip verwijderen en kabelboom open pellen, dan kom je het punt vanzelf tegen. Het is een knoop van 5á6 draden.

In mijn onwetendheid dacht ik dat dit knooppunt (het zwarte sokje) de auto in zou lopen, maar dit bleek richting de voorbumper te lopen. Daarom ben ik er tijdens een eerdere reparatiepoging niet uitgekomen.  stupid   Kortom, meneer BX16vert zat het dichtste bij de oplossing. Top!

Nogmaals bedankt en vanaf heden staat er weer een hoop zweefplezier op het programma. nice day

Groetjes,
Niek

Dit knooppunt bedoelde ik inderdaad. Heb het zelf al eens meegemaakt bij een 19tzi break.
Daar hadden ze bij de vorige eigenaar een bypass draad getrokken, vanaf de accu.

Maar ik hou niet zo van die extra spagettie, dus ben ik gaan zoeken vanaf het relais.
Heb het zelf opgelost met een soldeer pijpje. Dit is een soort krimp pijpje met een ringetje soldeertin er in,
de draden er van beide kanten erin steken en verhitten met een verfstripper (hotgun).

Maar mooi dat het is opgelost.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 18 juni 2012 10:46 PM
  [ # 34 ]

Intussen zijn we weer een paar duizend probleemloze kilometers verder en de Deauville heeft er nog steeds iedere dag zin in. Totdat wij onlangs van zonnig Flevoland naar Bergambacht (onder de rook van Gouda) wilden reizen.

De voorgaande dagen ontwikkelde zich een soort “naverbrandings-geluid”, als je van het gas afging hoorde je plop pruttel plop plop. De meesten kennen dat van motorfietsen met absorptiedempers die bij +10.000 toeren het gas dichtzetten. Alleen dan klinkt het als WAAAAAH PLOF KNAL BRAAAH BRAAH BANG BOEM.

Welnu, bij het passeren van pak-m-beet Hilversum veranderde het sonore “brrrr” van onze trouwe KDY-krachtbron in een geluid dat meer doet denken aan de dragraces op Drachten. Een werkelijk oorverdovend lawaai. Toen dacht ik verdorie, volgens mij hoort dit niet. Bij de eerstvolgende afslag even polshoogte genomen en mijn hoofd onder de wagen gestoken. Alles zat zijn plaats, de uitlaat zat nog vast dus we kunnen doorrijden. Er volgde nog een kleine 50 kilometer pret-met-gebarentaal, want we konden elkaar maar moeilijk verstaan. Snode geesten onder u zullen nu zeggen dat dit ook zo zijn voordelen heeft. In het kader van relatiebehoud doe ik hier geen uitspraken over.

We hoefden bij aankomst in ieder geval niet te toeteren.

De terugreis naar Flevoland verliep voorspoedig, als je die decibel-orgie niet meetelt. De volgende dag heb ik de BX boven de smeerput gezet om de ellende goed in kaart te brengen.

Bovenstaand plaatje laat zien dat deze demper behoorlijke tweedehands is. Niet alleen de aansluiting bij de tussendemper trouwens…

Normaal gesproken is het losmaken van dempers een kwestie van klemmen losdraaien, rubbers verwijderen, een beetje wrikken en dan komt het spul los. Natuurlijk niet in mijn geval. De vorige eigenaar (of zijn garagist) had geen klemmen meer.

In zijn oneindige wijsheid grijp je dan een lasapparaat en bak je de hele bende aan elkaar vast. Lekdicht is het dan in elk geval wel. Maar enige vorm van eenvoudig onderhoud in de toekomst is uitgesloten. PRUTSER.

Na een uurtje sljipen met mijn nieuwste aanwinst…

...had ik het gewraakte stuk pijp eraf en konden de nieuwe dempers erop.

Nog een aardig verhaal hierover: op Marktplaats had ik een z.g.a.n. demper voor €50 gevonden in Brabant. Plaatje zag er goed uit. Bij de advertentie stond geen telefoonnummer, dus stuurde ik een mailtje over prijs met verzendkosten. Verzenden zou €30 kosten. Hmmm… doe maar.
Dus vroeg ik per mail het rekeningnummer van de verkoper. Krijg ik een mailtje terug: je mag €90 (negentig!) euro overmaken naar dat-en-dat nummer. Pardon? Verzendkosten spontaan omhoog van 30 naar 40 euro? WTF?

Datzelfde moment heb ik mijn huisleverancier Ferwerda in Lelystad gebeld. De volgende ochtend had ik voor €116 dit keurig in huis liggen, compleet met nieuwe klemmen en rubbers…


Het monteren was een fluitje van een cent.

(die roodbruine aanslag op de bocht is kopervet)

Niet lang daarna zat het hele spul eronder.

De pasvorm is niet helemaal zoals het hoort. De middendemper heb ik in verschillende standen gedraaid, maar wat ik ook deed - de achterkant van de einddemper zit klem tegen de vloer van de kofferbak. De enige optie is een iets langer rubber, waardoor de einddemper iets lager hangt.
Afgezien van een kleine resonantie rond de 80 km/u merk je er weinig van. Voor mij is dit goed genoeg, en de BX is weer lekker stil.

Resultaat! Smile

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 juni 2012 11:04 PM
  [ # 35 ]

Goed bezig!

Maar als je toch een smeerput hebt, loop de leidingen even na! Ik meen dat er al wat corrosie op de leiding werk zit?

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 18 juni 2012 11:51 PM
  [ # 36 ]

VREEMD GAAN

Een week of 2 geleden kreeg ik een mailtje van een maat met een verwijzing naar een advertentie op Ebay. Dit was voor een carrosserie van een Opel Corsa-A. WAT voor iets? Ja, een Teutoonse Tuut… Naast mijn liefde voor “ons” merk, koester ik al lange tijd een passie voor die kleine koekblikken van het merk van de bliksemschicht. Het hoe en waarom van die carrosserie wil ik hieronder een beetje uit de doeken doen.

<haalt diep adem>

Ergens in 1991 kocht ik een Corsa 1.2 Swing, welke stukje bij beetje veranderde van boodschappenwagentje tot dit…

Tussendoor gebeurde er dit…

en dit…

en soms ook dit…

Kortom mijn Corsa en ik hadden veel plezier. Totdat iemand in een Fiat Dobló dit deed…

...en toen was het gedaan met de pret. De carrosserie was hierdoor zodanig gewokkeld dat de rechterdeur niet meer dicht kon. Reparatie is alleen mogelijk tegen inlevering van een winnend staatslot. Kortom, reparatie is geen optie.

Net als BX’en zijn Corsa-A’s een uitstervend beeld in het verkeer. Er zijn er steeds minder, en wat te koop wordt aangeboden is meestal schroot. Of veel te duur. Al langere tijd had ik mijn zinnen gezet op een Spaanse of Portugese Corsa, in de veronderstelling dat ze daar niet zo hard roesten als hier. Alleen, importeren uit zulke verre landen is nogal een uitdaging. Ik spreek geen Spaans, de gemiddelde inwoner van het Iberische schiereiland spreekt geen Engels en daarnaast is op internet bitter weinig informatie te vinden over het exporteren van automobielen uit die landen. Lastig.

Fast forward naar juni 2012 en zondag 10 juni zit ik op Ebay, te wachten op het einde van de veiling. In de laatste minuten van de veiling voor de Corsa carrosserie kruipt de prijs omhoog. Meestal ontaard dit in een explosie van absurde biedingen, maar 15 seconden voor het einde stond de koers op slechts 88 euro. Doe eens gek, dacht ik, en ik gaf een maximumbod van 125 euro. Uiteindelijk stopte de veiling op €100,45.

Er volgde een scherm met de melding Gefeliciteerd, u hebt deze veiling gewonnen.

Waaaah! Euforie! Ik heb een carrosserie!  cheese

Nu had ik al gekeken waar in Duitsland die auto stond; Langenheide, vlak achter Osnabrück. Makkie.

Kort hierop vroeg de verkoper wanneer ik de wagen zou komen halen. Zijn volledige adres stond erbij. Nog eens gekeken op Google Maps. OEPS. Ver voorbij Hamburg! Andere plaats met (toevallig) dezelfde plaatsnaam, dik 500km van hier!

Afgelopen vrijdagmiddag hebben we koers gezet richting Best Western Grand City hotel in Bremen om daar te overnachten. Onderweg deden de weergoden hun best om het klimaatverdrag van Kyoto naar de prullenbak te verwijzen. Niks opwarming van de aarde, we geven die nietige stervelingen rotweer!

De volgende dag kregen we te maken met nog meer regen en ook met op grote schaal samenscholende weggebruikers.

Voorbij Hamburg moesten we de Autobahn verlaten en kwamen we terecht in een pittoresk stukje Niedersachsen.

Een paar uur en fantastische gastvrijheid later waren we gereed om de terugweg aan te vangen met onze nieuwe aanwinst…

...en toe we eenmaal hier zaten, ging het cd’tje “Autobahn” van Kraftwerk in de radio. Het gas op 90 per uur, muziekje aan en kilometers vreten. Zalig!

‘s Nachts kwamen we om 02:00 uur aan in de Flevopolder. Moe, maar voldaan. Zondagochtend was ik al vroeg wakker, ik voelde me net een kind met een nieuw speeltje. Met vereende krachten de carrosserie van de aanhanger getild en even heerlijk eigenwijs de straat geblokkeerd voor een kleine fotosessie.

U voelt ‘m al, er is weer een projectje bij in Huize Zweefmobiel. Smile

Maar waar het om gaat in dit verhaal is de oneindige dank die ik wil uitspreken richting meneer Citroën voor het op de weg zetten van de fabelachtige automobiel die dit avontuur allemaal heeft mogelijk gemaakt.

Afgebeuld door weer en wind, urenlang in de file gestaan, 1200 kilometer met een aanhanger waarvan 600 kilometer beladen met een soort metalen remparachute, hard accelereren op korte invoegstroken… en de BX gaf geen krimp.
Oud, roestig, verguisd door velen… het maakt allemaal niet uit.

Deze BX heeft een plaatsje in mijn hart veroverd.  love

Tot het volgende avontuur!

Groetjes,
Niek

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 18 juni 2012 11:52 PM
  [ # 37 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Goed bezig!

Maar als je toch een smeerput hebt, loop de leidingen even na! Ik meen dat er al wat corrosie op de leiding werk zit?

Goed plan! Tips van dit kaliber zijn altijd welkom. Techniek is mij niet vreemd, maar op het vlak van Citroën-specifiek onderhoud heb ik nog veel te leren.

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 juni 2012 12:02 AM
  [ # 38 ]

Leuk z’n Corsa A!

Ik ben benieuwd hoe dit project gaat verlopen (Huh, ja ook ik vindt ouwe Opels leuk, me pa rijdt Opel)


Men gebruik voor de leidingwerk RX5spul

http://www.rx5.nl

(BX-rijders kunnen niet zonder RX5 producten.. Laughing )

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 28 juli 2012 11:51 PM
  [ # 40 ]

Waterpomp perikelen

Afgelopen week is onze BX ter keuring aangeboden. Daar kwam niet bijster veel spannends uit, namelijk:
- lampje van kentekenplaatverlichting defect
- kleine lekkage bij linker veerpoot voorzijde
- buitenste ashoezen (homokineethoezen) gescheurd
- CO-waarde danst tussen de 2% en 4% (mag maximaal 0,5% zijn)

Het vervangen van de ashoezen is zo’n klus waarbij je gelijk de distributie en spanrol kan beetpakken. En gelijk verse olie met filter. Voor het geval de aandrijfassen onverhoopt uit de bak floepen, heb ik ook gelijk verse versnellingsbakolie gehaald.

Vanmiddag aan de klus begonnen. Mijn onderbuik vertelde dat ik het beste aan de distributie kon beginnen, want dat is eigenlijk het lastigste.

In circa 30 minuten had ik de distributieriem ernaast liggen, dat ging eigenlijk best wel soepel. Vervolgens mocht de waterpomp eruit… en die zat muurvast. De waterpomp is niet geweldig toegankelijk, dus veel verder dan een beetje beuken met een hamer en een lange schroevendraaier kwam ik niet.

Intussen werd het 9 uur, het begon te schemeren dus ben ik maar gestopt. Na ruim 3 uur martelen is de buitenkant van de waterpomp behoorlijk gehavend en ben ik begonnen met gaten door het waterpomphuis te boren, in een poging deze zodanig te verzwakken dat deze losbreekt. Ook de spuitbus met WD40 heb ik niet gespaard.

Zelfs dat heeft nog niets opgeleverd. En toen kwam de vrouw ook nog even buurten…

V lukt het?
M NEE
V je weet dat we maandag op vakantie moeten?
M JAAAHAAAA
V het is frappant dat je dit soort ellende altijd op je hals haalt voordat we op reis gaan
M NIET WAAR

Het vervolg van onze conversatie wil ik jullie liever onthouden. Er ligt morgen in ieder geval een knappe uitdaging op me te wachten. Tijdens het worstelen met de waterpomp ontstonden bij mij al doemscenario’s van motorblok uitbouwen en zo… jakkes.

Wie van jullie heeft ervaring met, of tips voor, het loswerken van een waterpomp die totaal is vastgerot? Suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Niek

p.s. als je koelvloeistof aftapt, en bovenop de koelvloeistof drijft een dunne laag bruine derrie, mag ik me dan zorgen gaan maken over mijn koppakking? De motor heeft 219.000km gelopen en ik heb geen koelvloeistofverbruik. Mogelijk is het wat oude troep die is losgekomen nadat ik de radiateur heb gewisseld en de koelvloeistof heb ververst…? Tijdens het radiateurtje wisselen (vorig jaar) kwam er namelijk vrij veel van deze prut te voorschijn.

p.p.s. foto’s volgen. Vandaag is de voeding van mijn pc overleden en op dit apparaat wil ik geen foto’s uploaden. Geduld aub! Smile

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 juli 2012 01:46 AM
  [ # 41 ]

Het is een Deauville toch? Waterpomp zit vast met twee boutjes. Die lossen, desnoods een paar flinke klappen op de pomp zelf. Dan moet ie loskomen.

PS: op vakantie moeten... Is je partner wel helemaal tof? Laughing

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 29 juli 2012 10:05 PM
  [ # 42 ]

Leuk, zo’n eerste model Corsa. Helaas geen tips voor de waterpomp, maar heel veel succes ermee en een prettige vakantie.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 03 augustus 2012 07:52 PM
  [ # 43 ]

Beste mensen,

inmiddels zijn we terug van onze korte maar welverdiende vakantie… met de BX! Very Happy

Op de valreep is het avontuur met de waterpomp toch nog goed gekomen. Dat van die 2 boutjes klopt, die had ik ook gevonden. En dat van die “rake klappen” klopt ook, maar in ons geval was dat niet voldoende. Er moest serieus zwaar geschut aan te pas komen om dat #$^@%#$%^ los te krijgen.

Wegens een zojuist overleden pc kan ik momenteel geen foto’s uploaden, maar zodra dit probleem opgelost is wil ik de plaatjes van mijn mechanische malheur graag met jullie delen. Wink

Groetjes en bedankt voor het meeleven!
Niek

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 augustus 2012 10:05 PM
  [ # 44 ]

Laat me raden: de pomp had geen schoepen meer en zat totaal vastgerot?

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 04 augustus 2012 10:55 PM
  [ # 45 ]

Waterpompperikelen deel II

Hilko16TZI schreef:

Laat me raden: de pomp had geen schoepen meer en zat totaal vastgerot?

Nee en ja - de pomp was in verrassend goede staat. Maar de pomp zat inderdaad verschrikkelijk vastgerot! Hieronder wat plaatjes van de misère tijdens het vervangen van pomp en distributie.

De distributieriem gedemonteerd. Dit was een makkie.

Close-up van de gedemonteerde riem. Het nokkenas-tandwiel-vasthoud-gereedschapje is een onduidelijke M10-bout van een motorfiets.

Speciaal gereedschap om de krukas op zijn plaats te houden, later vervangen door een M6-boutje in het bovenste gat als bdp-geheugensteun.

Waterpomp eerste stukje afgebroken. Hierna volgde een aanval op de waterpomp met inzet van grof geschut. Van deze gewelddadige actie heb ik geen foto’s gemaakt, maar combineer de woorden beitel boormachine pijpentang voorhamer beuken rammen en schreeuwen en je hebt een idee van wat er zich heeft afgespeeld na het nemen van onderstaande foto.

Origineel Citroën waterpomp demontage gereedschap. In de vakhandel bekend als pijpentang.

Waterpomp compleet met brokjes. Zoals te zien zijn de schoepen nog in prima staat.

Omranding waterpomp in motorblok

Waterpomp bevestigingsgat in motorblok (van bovenaf). Na de sessie vrije stijl waterpompdemonteren was mijn oog-handcoördinatie een beetje van slag getuige de bewogen foto.

Waterpomp bevestigingsgat in motorblok (van onderaf). Nogmaals een drie op de schaal van Richter.

Uiteraard heb ik mijn uiterste best gedaan om alle aluminiumsnippers van het blok te verwijderen. Ook het blok heb ik zo goed mogelijk doorgeblazen om zeker te zijn dat die rommel niet in het koelcircuit zou gaan rondzwerven. Perslucht doet wonderen. Ook het waterpomp-montage-oppervlak van het motorblok heb ik zo glad en schoon mogelijk gemaakt om een vloeistofdichte passing te garanderen. Ten overvloede heb ik een likje vloeibare pakking op het pasvlak van de pomp gesmeerd.

Koelvloeistof met extra “topping”. Een beetje zorgwekkend aandoende smurrie die meekwam tijdens het aftappen van de koelvloeistof. Vreemd genoeg heb ik geen koelvloeistofverbruik, ook geen mayonaise in mijn olie of andere ongemakken. Mogelijk is dit een overblijfsel van een eerdere ramp?

De nieuwe waterpomp en distributieset. De homokineet-hoezen, vloeibare lekkernijen van meneer Castrol en aanverwante prullaria komen aan bod in mijn volgende epistel. Niet afgebeeld zijn verse bougies van meneer NGK, een lucht- en brandstoffilter en een frisse verdelerkap.

Typenummer waterpomp (LET OP: waterpomp met grote voetplaat)

Typenummer distributieset (LET OP: 101 tanden)

Hoe dan ook, na alles te hebben gemonteerd zijn we probleemloos vanuit winderig Flevoland via bochtig Duitsland naar zonnig Limburg gereden. En uiteraard weer terug. Geen centje pijn.

Onze BX is een wondermobiel. love

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook