demontage grote deel van het dashboard
zeemanh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 20 maart 2012 12:14 PM

Hallo. Ik heb een CX GTI uit 1987 en ben bezig het dashboard te verwijderen. Heb het handschoenenkastje er af. links het plankje(huis zekeringhouder) ook ,de klokken en middenconsole.Ik had al gelezen dat er moertjes achter het schutbord moeten zitten (motor zijde). Heb inmiddels het koelvloeistof reservoir en slangen los (was lek en moest toch los ) en aan de andere zijde het reservoir van het hydraulisch systeem verwijderd.De bekleding losgehaald, en uiteindelijk 1 moertje 10 mm in het midden gevonden. Vraag: hoe krijg ik het dashboard los en dan heb ik het over het bovenste deel aansluitend aan de voorruit.
Het probleem is dat ik een stekeraansluiting mis van de 3 displays in het midden .De lampjes doen het niet. Waarschijnlijk is de steker er achter geschoten vandaar het loshalen.
Harmjan.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 maart 2012 01:12 PM
  [ # 1 ]

Dashbord zit vast aan de zijkanten,( achter / zijkant van het dashbordkastje en zekeringkast)
Er zitten twee moertjes aan de kant van de motor ongeveer twintig centimeter uit het midden ( eentje links en eentje rechts)
En als je dan de midden console aan de bovenkant loshaald moet het er uit kunnen( bij de luchtroostertjes zit de middenconsole vast aan het bovenste gedeelte).

Succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Gepost: 20 maart 2012 07:54 PM
  [ # 2 ]
zeemanh schreef:

Het probleem is dat ik een stekeraansluiting mis van de 3 displays in het midden .De lampjes doen het niet. Waarschijnlijk is de steker er achter geschoten vandaar het loshalen.
Harmjan.

Doen alleen de lampjes het niet of zijn alle schermpjes zwart, dat begreep ik niet geheel uit je verhaal.
Is de stekker geheel verdwenen?
En ook niet op te vissen door gewon te hengelen? Erg ver kan hij niet zijn toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 20 maart 2012 08:21 PM
  [ # 3 ]

Het kabelboompje van de temp displays loopt door het gat achter de displays naar de schotel. Dus als je de schotel weghaald dan zou je daar het andere uiteinde moeten zien. Het kabelboompje is makkelijk herkenbaar want het bestaat uit hele dunne draadjes die nergens anders voorkomen. Als jij ook een buiten temp meter hebt(bij gti’s uit 87 standaard??) , komt het kabelboompje onder andere uit op een blauwe stekker en een groene, die heb je daar ook niet zoveel, anders twee bruine en een groene.
Mocht je hem kwijt zijn dan kun je hem bij de schotel zachtjes terug trekken en dan weer aan een elektische koperdraad vast tapen en weer VOORZICHTIG terug voeren naar het gat waar die uit moet komen.

Maar het beste kun je beginnen tegaan hengellen, zoals La Leo schreef. (licht groene connector)

Goede raad is voorraad

Profiel  

zeemanh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 23 maart 2012 10:43 AM
  [ # 4 ]

Ik heb mijzelf op het verkeerde been laten zetten. De groene steker had ik wel, maar het display gaf wel waardes aan maar geen verlichting. Links van de printplaat zitten 3 connecties waar naar ik dacht ook een steker op hoord. Niet dus nu ik door de bovenste tip het dashboard wel los heb. Het probleem van de verlichting zit in een slechte stekerverbinding(die groene) In iedergeval bedankt ook voor het dashboard.2’ moertje gevonden !

Profiel  

Gepost: 23 maart 2012 11:08 AM
  [ # 5 ]

En de lampjes? Zijn die niet gewoon kapot? (gebeurt ook vaak hoor)

Dit wilde ik trouwens in mijn eerste post eigenlijk al zetten, maar dat vond ik zo bijdehand als iemand z’n halve dashboard er al uit heeft gehaald.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook