Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat is een grote samenzwering om meer benzine te kunnen verkopen, Jan!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik denk dat er iets anders een veel grotere rol speelt.
Teflon is een kunststof. Alle kunststoffen hebben een vrij lage desintegratietemperatuur, in de omgeving van 200 graden C.
Zie je het voor je? Een steeds toenemende plakkende massa rond de hete delen van je motor, rond de klepstelen en bij de bovenste zuigerveren.
Ik zie dit weer als een typisch Brits wondermiddel dat je helpt om een tot het bot versleten motortje nog net even door de verkoop inspectie heen te helpen. Planken vol van die zooi hebben ze daar.
De marketing rond dit soort middeltjes richt zich op het geloof, een veel sterkere motivator dan kennis. Als je er in gelooft moet je het vooral doen.
En jouw complot-theorieën rond het grote geld? Het lijkt me goed om die buiten de discussie van dit forum te houden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Volledig eens met de reactie van JanSr.
Het juiste smeermiddel bij een desbetreffende toepassing heeft geen teflon nodig. Teflon zal pas in werking treden zodra er grenssmering wordt bereikt wanneer het (verkeerde/uitgewerkte/slechte) smeermiddel het laat afweten. Daar zijn andere middelen (additives) voor in de olie bij toepassingen met kritische eisen aan het smeermiddel. Die hebben niet het nadeel van het afbreken bij hoge/lage temperaturen.
Teflon wordt hooguit toegepast bij vetten, TOTAL heeft maar 1 type vet met teflon in hun gamma.
Het advies blijft: kies het juiste smeermiddel voor de bijbehorende toepassing.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
JanSr schreef:
Ik zie dit weer als een typisch Brits wondermiddel dat je helpt om een tot het bot versleten motortje nog net even door de verkoop inspectie heen te helpen. Planken vol van die zooi hebben ze daar.
Het komt uit Nederland http://www.interflon.com/nl/ en bij mij werkt het, ik heb het onder anderen in een Peugeot 204 gehad en die motor was echt nog niet versleten na 40.000 km
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zalig zijn de gelovigen. Ik spreek je weer bij 400.000?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ed P schreef:
Het komt uit Nederland http://www.interflon.com/nl/ en bij mij werkt het, ik heb het onder anderen in een Peugeot 204 gehad en die motor was echt nog niet versleten na 40.000 km
Heb je zelf op die site gekeken? Welk product heb je in die auto gekiept?
Waar staan de claims en waar staan de “bewijzen”?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ha ha ha, zullen we maar een nieuw topic openen in plaats van Ron zijn topic verder te vervuilen?
Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen kopen en geloven wat hij wil. Als Ik JanSr zo hoor zal hij niet aan de Fin25 gaan. En niet aan het lachgas….
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zolang mensen die meediscussieren in dit topic het verschil niet weten tussen verneveld water en knalgas (waterstof + zuurstof in een brandbare mengverhouding) vind ik de discussie hier sowieso ontzettend merkwaardig. Ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van de topic starter.