Hij zweete al wat langs het carter. Getweifeld maar toch wat straker gedraait.
En helaas hij lekt nu harder dan eerst.
Ga eerst kijken of ik dat kan kitten aan de buiten kant.
Maar zal wel uitdraaien op een nieuwe carter pakking
Alleen waar haal ik die? de dealer heeft het niet. Alleen hele set voor veel geld.
Weet iemand het onderdelen nummer? Want ik het niet vinden.
Wordt best geknoei nog denk ik, want de airco zit er tegen aan.
Alvat bedankt voor de tips
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
oiets:
http://www.mister-auto.nl/fl/pakking-carter/citroen-xm-y4-2-1-td-12v-109ch_v9051_g455.html
7 euro nog wat
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik heb er een met airco…..en die staat er niet tussen helaas.
Maar toch bedankt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Gewoon deze pakken of een laag vloeibare zut ertussen als dat je ding is. Maar van de buitenkant er tegenaan kitten gaat je sowieso nooit lukken
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik vraag me af wat het verschil is tussen met en zonder airco. De carterpan zelf is anders, maar het blok niet. Met airco kan ik ook niet vinden helaas.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
airco is alu en non-airco is staal en daarmee heeft volgens mij de stalen een opstaand randje dat in de pakking perst min of meer en is die van alu helemaal vlak, wat het dus prima geschikt maakt voor een DUN FILMPJE pakking
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik dacht dat de stalen die ik laatst in mijn handen was ook helemaal vlak was. Maar ik kan me zomaar vergissen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dat zou ook best kunnen hoor, maar het verschil tussen die 2 pakken is niet wereld schokkend ofzo.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
verkuilm schreef:Ik heb er een met airco…..en die staat er niet tussen helaas.
Maar toch bedankt!
Mijn Roode Gevaar is een 2.1TD met automaat en airco. Service.Citroen geeft met mijn VIN als onderdeelnummer voor de pakkingset 0197 HD.
Als ik zoek bij motortype XUD11ATE dan krijg ik 0197 HO en bij motortype XUD11BTE hetzelfde.
Wat de verschillen zijn weet ik niet.
Het zou mij zeer verbazen als die pakkingen niet uitwisselbaar zouden zijn. De blokken lijken mij identiek.
Misschien weten de allesweters Waterman of Brian er meer van?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Iets te veel eer voor mij. Ik heb namelijk geen flauw idee.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik heb net even een alu pan of 2 bekeken; zit grijze kit tussen fabrieksaf.
Ouwe mopperkont
Ja bij mij ook, grijze kit. Er zit denk helemaal geen pakking tussen.
Vandaar dat die ook niet te bestellen is.
Iemand nog een goede tip waarmee ik het beste kan dicht maken?
Haal de pan er wel onder uit.
Enige wat ik niet hoop dat het de krukas keering is. Het is overal wat klef maar het lekt eigenlijk aan de bak kant.
Maar het is niet te zien.
Wel jammer dat de airco nou weer in de weg hangt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dan kan je het beste eerst alles uitgebreid schoonmaken met remreiniger en dan kijken waar het terug komt
Ouwe mopperkont
Ik dacht bij La Soixante ook dat ik een lekkende krukaskeerring had omdat ik onder de auto een mooie natte baan in het verlengde van het vliegwiel had. Gelukkig bleek het de carterpakking te zijn die kneppelhard was geworden. Het ‘probleem’ dat ik nu heb is dat de olie al een paar duizend km iets boven maximum zit en maar niet daalt. Ach, een mens kan ook niet alles hebben.
Qua hoeveelheid werk kun je beter aanhikken tegen een aircopomp die in de weg zit dan een keerring aan de bakkant.
Wim,
Disciplus Simplex
eerst piepen dat je bak olie verbruikt,
dan een uitgebreide grote beun doen en ons daarmee uitgebreid lastig vallen
vervolgens weer gaan piepen omdat die beun gelukt is en er nu geen olie word verbruik
GIsteren weer even goed onder de auto gestaan. Maar ik was er dus ook achter, carter zweet wel iets.
Maar de olie komt dus bij mij ook aan de achterkant van het blok vandaan.
Na wat speurden is ook mijn conclusie kleppendeksel!
Gisteren eruit gehaal en nieuwe besteld.
Ik dacht eerst het inlaatscpruitstuk maar daarvoor lekt het te hard. De inlaatbuis had ik helemaal schoon gemaakt.
Kruskas keering moet wel goed zijn, maar blijft lastig te zien ook al is alles brandschoon
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980