Hoi medefanaten,
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een hele mooie BX uit 87. Foto’s volgen nog.
Goed, nu heb ik gisteren al mijn eerste probleem gehad; ik heb met mijn stomme kop de tank leeg gereden. Ik wilde wegrijden en de auto viel uit. Benzine erbij gedaan.. nog niks. Dus de anwb gebeld. Die heeft er nog een paar liter bij gegooid en toen de benzine met een apparaatje van hem door de motor heen gepompt. Toen deed ie het weer perfect. Paar keer later die avond nog geprobeerd, niks aan de hand. Echter.. helaas, eind van de avond, vertoonde hij weer hetzelfde gebrek. Hij viel weer uit tijdens het achteruit rijden en kreeg hem niet tot nauwelijks gestart. Later deed hij het weer wel.
Heeft iemand enig idee wat dit is? Zijn dit de na-schokken van een lege, wellicht vuile tank?
Bedankt alvast!
choke/stationair regeling behoeft mogelijks wat aandacht, nogal een teer punt bij die automaat versie.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Ik heb mijn benzine met carb laatst ook helemaal leeggereden, maar hij startte meteen toen ik m’n jerrycannetje benzine in de tank had gedumpt. Zou het aan een verschil in brandstofpomp liggen?
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat je de carburateur even schoon moet gaan maken. Die houden niet zo van vuiligheid die onderin brandstoftanks zit. Verder heb je mogelijk een Solex carburateur, en dat zijn niet de fijnste.