Hoi Allen,
Ik ben nieuw op dit formum qua het openen van een topic o.i.d, maar volg dit forum wel al heel lang als een ‘actieve lezer’ en heb nu toch maar eens de moeite genomen om een eigen topic te starten naar aanleiding van wat problemen.
Sinds bijna een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Citroen Saxo VTS Bi-Tone uit het jaar 2011 met 150.000 km op de klok.
Het is een 3-deurs VTS in de 1.4 uitvoering en ik rij er al vanaf dag 1 met veel plezier in.
Nu is het echter zo dat sinds een tijdje mijn afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling niet meer werkt, althans dat denk ik.
Ik kan namelijk niet meer met mijn afstandsbediening (die los van mijn sleutel zit, en dus niet ‘aan’ de sleutel) mijn deuren open/dicht doen.
Het batterijtje heb ik al vervangen en het frappante is dat mijn beide deuren en achterklep wel sluiten als ik de sleutel in het slot van de bestuurderskant steek.
Zoals in het boekje aangegeven staat moet ik de sleutel opnieuw calibreren na het vervangen van de batterij, ook dat heb ik logischerwijs al gedaan en werkt niet.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Waar zou ik het probleem moeten zoeken en/of hoe kan ik dit oplossen?
(Hieronder staat tevens een plaatje van de sleutel die ik in mijn bezit heb.)
Daarnaast had ik ook nog een vraag wbt. de koeling van de auto.
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden doordat ik van achteren op mijn trekhaak geramd werd de auto voor mij een ‘zoen’ gegeven waardoor mijn ‘fan’ in eerste instantie kapot was.
(Toen die nog heel was speelde dit probleem ook al!)
Daarna heb ik een 2e-hands fan op de kop kunnen tikken van een zelfde saxo 1.4 vts met 50.000 minder km.
Het valt me al een tijd op dat de motor en dan met name de temperatuur meter vaak hoog uitvallen, eigenlijk vrijwel altijd ver over het midden.
Na verloop van tijd vliegt mijn ventilator aan en begint deze als een gek te koelen, dat werkt vaak ook wel en gaat beter icm. rijwind maar soms heb ik het idee dat de motor inhoudt bij gas geven en dat ie niet snel genoeg afkoelt.
Op het moment dat de motor warm is en ik bijvoorbeeld voor een brug/file sta te wachten zet ik daarom ook vaak mijn kachel warm en de ventilator voluit om dit te reduceren.
Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaringen mee heeft of een oplossing weet.
Met vriendelijke groet,
Rick
rm
batterij in juiste richting erin?
koeling.
is je koelvloeistof op max peil? ik kan me voorstellen dat er een lekje ontstaan is door de aandrijding
olie op max peil?
beiden checken met koude motor op een rechtstuk.
ivm inhouden motor brandstoffilter vervangen vermoedelijk is er troep uit je tank losgekomen.
nog even vergeten te melden als de peilen ok zijn de radiator ook verstropt kan zijn. Op te lossen met forte Cooling System Flush. Handleiding goed lezen.
Heb het batterijtje er al diverse keren uitgehaald en op verschillende manieren weer erin geplaatst dit heeft ook nog niet geholpen.
Zou het eventueel een zender kunnen zijn?
En waar zit uberhaupt de zender/ontvanger van de centrale deurvergrendeling bij een saxo?
normaal moet je eerst de deuren manueel dichtdoen dan op de zender sluit drukken even wachten en dan op open als de batterij juist zit.
ontvanger/zender is dit een ir zender of radio gestuurd? Normaal zit deze bij een ir ontvanger in de buurt van de binnenspiegel.
Indien het een ir gestuurde is (ledje zichtbaar) kan je met een foto toestel aan kijken of de zender signaal geeft of niet.