Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Goedendag forummers,
vraagje, ik heb een bar luk vapc 14s vacuumpomp op de jumper 2.5tdi-bjr2000 zitten welke volgens de dealert niet goed is.
1e keer remmen=goede bekrachtiging rem, 2e keer remmen=keihard pedaal en nagenoeg geen vertraging.
vraagje 1 is de konklusie van de dealert correct?
Zoja,is zo’n pomp niet te reviseren dmv bijvoorbeeld een membraam te vervangen ipv de hele pomp.
pomp is €400ex en ik heb nog een hele waslijst met andere grappen o.a wiellagers, schokdempers etc te vervangen…
Heeft iemand evt een adresje voor revisie of gebruikt
Bar Luk vapc 14s montage op de kop met klik aansluiting naar achteren gericht.
groet roel
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Maar de eerste keer heeft hij meteen bekrachtiging op het pendaal en de tweede keer niet.
Of duurt het heel lang voor dat die een beetje vacuüm heeft?
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Nee , hij heeft(had) 1ste keer een goede bekrachtiging, 2e keer of 3e kort na elkaar nix meer plankhard en weinig vertraging.
Het probleem is trouwens nu verleden tijd.
Ik heb bij een sloop een knappe 2e hands vacuumpomp gevonden voor voor een redelijke prijs.
Ik heb ook meteen de pakking vervangen, die is overigens wel flink aan de prijs met €20ex.
De oude pomp heb ik opengemaakt en nu begrijp ik ook de nieuwprijs van >400ex btw wel.
Zit mooi in elkaar en lijkt het meest op iets van een wankelmotor, dus het vacuum wordt niet opgewekt door een membraam maar door een draaiende schijf met een ingenieus schuifsysteem van de laat ik het maar zuiger noemen.
Niet zelf op te lappen dus.
C’est le Nooord!!!