Hallo,
Ik ben sinds kort bezitter van een Xsara 1.6 break van 2001.
Afgezien van een missende bovenste chevron bevalt ie verder goed.
Echter sinds vorige week jojoot de temp meter tussen 60 en 110 graden
In een geval ben ik gestopt omdat de stoplamp ging branden.
Bleek dat de onderste radiatorslang losgeschoten was. ANWB heeft m vastgezet, afgevuld en ontlucht.
Bij mijn garage hebben ze alle koelvloeistof nog eens vervangen en helemaal opnieuw ontlucht.
De tempmeter blijft echter slingeren en de fan slaat ook aan als ik even voor het stoplicht sta.
ik twijfel nu wat de oorzaak is.
Luchtbel sluit ik nu uit. Tempzender? Termostaat? Of misschien de waterpomp?
O ja, de kachel temperatuur blijft lauw terwijl de knop op rood staat.
De auto heeft automatische airco.
Komt iemand deze zaken bekend voor?
Ik rijd nu maar 30km per dag voor mn werk maar ik moet ook wel eens een rit van 450km maken.
Dat durf ik nu niet aan.En het is nog niet eens zomer.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als de kachel lauw blijft zou ik er toch maar vanuit gaan dat er nog een luchtbel in de kachelradiator zit. Misschien ontlucht met de kachel dicht?
Volgend op eerder bericht bleek uiteindelijk de koppakking wel kapot te zijn.
is nu gerepareerd maar kachel is nog steeds lauw, en kachel stinkt vreselijk naar schimmel en mijn voorruit beslaat (condens) is dit een bekend iets? ik denk aan een filter oid.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat kan van alles zijn:
- interieurfilter is aan vervanging toe
- kachel/airco iets mis, lek, condensor.
Wanneer het om het ontluchten gaat, lees dit topic eens door, voor als je het zelf wilt doen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216327/