Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Niels, heb je de achterzijde op bokken staan? Op de bovenstaande foto met nummertjes staat de hoogteverstelling niet in de hoogste stand. Heb je getest met hoogteverstelling in hoogste stand?
Achterremmen zijn gewichtsafhankelijk. Geen massa op achteras betekent dan dan ook geen remdruk. Om remdruk te forceren moet je auto in hoogste stand zetten (dus ook met auto op bokken). Je hebt dan namelijk maximale druk op achterremmen en je kunt dan ontluchten. Werkt dit ook niet, dan inderdaad circuit stap voor stap checken.
Misschien heb je dit al gedaan maar dat blijkt niet uit bovenstaande.
Gr, Matthijs
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit hier een rempedaal of een paddestoel in?
De remcommando krijgt druk uit de veercylinders dus als de auto omhoog gaat is er druk. Die gaat met 1 van de 4 leidingen door je dorpel naar de remcommando. Vandaaruit terug naar de remmen.
Het kan ook zijn dat je nippels verstopt zitten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Matthijs164 schreef:Om remdruk te forceren moet je auto in hoogste stand zetten (dus ook met auto op bokken).
Alleen bij ‘op de wielen’ staan heb je remdruk. Niet bij ‘op bokken’
(aannemende dat je de bokken niet onder de wielassen hebt, want dan gaan de assen schuiven op de bokken)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In de hoogste stand wel. onafhankelijk of hij op zn wielen staat of op bokken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
omdat dan de rubbers van de draagarmen worden ingedrukt tegen de aanslag?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee omdat je in de hoogste stand de hoogteregelaars forceert om open te blijven. De druk wordt dan de systeemdruk= 150+ bar.
Bij handle in de rijstand en wielen van de grond duwt de as de HR dicht ....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, volgende mijlpaal, er gaat geschilderd worden, in eerste instantie was ik van plan dat gewoon met de roller te doen maar uiteindelijk toch maar voor strakmaken en spuiten gekozen
In afwachting van het transport:
En daar staat ze dan op de ambulance voor een nieuw kleurtje, over 3 weken verder.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gaaf, spannend, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Micky schreef:Gaaf, spannend, ik ben benieuwd naar het resultaat!
Plus 1
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van dat spuiten ipv rollen.
Met spuiten wordt het toch mooier!
Uit nieuwsgierigheid: Ik zie dat je de achterbumper hebt afgeplakt, behalve de stootblokken. En de voorbumper en raamstijlen ook niet.
Gaat dat nog gebeuren?
Je had de achterbumper er ook gewoon af kunnen laten trouwens…
Benieuwd zijn we zeker…..
Bumpers zijn afgeplakt om het polijstwerk te beschermen tegen rondcrossende gereedschapswagens etc, spuiten van de panelen gebeurt los van de auto dus hoeft er niets afgeplakt te worden.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dat wordt kruisjes zetten op de kalender
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nu de dame bij de spuiter staat ben ik bezig met het poetsen vanalle kleinspul, daarbij viel het me op dat ik 4 verschillende binnengrepen heb, 2 links en 2 rechts, das wel logisch, maar tussen de twee linker is er ook een verschil, de ene kan wel geblokkeerd worden en de andere niet, zou dus betekenen dat je de voorportieren niet van binnenuit op slot kan doen. Is dit normaal of heb ik weer eens een vreemde variant te pakken ??
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Wellicht zoek ik het te ver…..maar waarom zou je de linkervoorportier (bestuurdersdeur!!) van binnen op slot willen doen. Uit veiligheidsreden is het goed dat je deze niet op slot kan doen: beland je in de sloot (of ander mogelijk ongeluk) dan wil je er immers zo snel mogelijk uit en wil je niet over nadenken hoe je die deur van z’n slot/vergrendeling/borging krijgt….
Neem anders eens contact op met de eigenaar van een rechts gestuurde ID/DS. Ik durf te wedden dat die rechter !!! voorportier ook niet vergrendeld kan worden (van binnen)
Scherp opgemerkt: was me nog niet eerder opgevallen. Wel van die korte of lange “vinger” (weet iemand daar trouwens de achterliggende gedachte van ???)zonder TS voor de kop te stoten…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Klopt,je kunt ze alleen met de sleutel op slot doen.
Als ze op slot zijn,kun je ze wel normaal opendoen van binnen uit,maar als hij dan weer dicht zit.
Kun je hem van de buitenkant alleen los doen als je de sleutel gebruikt.
Dit geld voor beide kanten. ( zo zit het in ieder geval bij mij DS Pallas 1967)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.