Sinds vandaag doet mijn raam aan bestuurderkant niks meer, hoor het motortje wel klikken,nu heb ik het forum al doorgezocht en nu zou het kunnen zijn dat een kabeltje is doorgesleten heb ik begrepen echter zit dit heuvel dan in de deur of in de stijl dat heb ik niet gelezen waar deze zwakke plek zit graag jullie inzicht zodat ik gericht kan kijken ..bvd
niemand,enig idee ??
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Kwestie van deurpaneel eraf halen en kijken waar het euvel zit.
Zie mijn topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1255641/
Mogelijk, als de motor wel loopt, is de poelie versleten en/of de kabel eruit gelopen. Een vervangend raammechanisme kost ongeveer €100 nieuw, dan wel van de vervangende onderdelenboeren als Valeo en derelijke, en dan moet je wel de motor van het mechanisme overzetten.
Deurpaneel eraf is niet zo moeilijk, zolang je de juiste torx schroevendraaiers hebt. 2 flinke schroeven, een paar kleintjes rond de speaker, en verder klempinnen en klikpinnen die je met beleid gewoon los kan trekken. Vervolgens moet wel het schuimen tussenscherm losgetrokken worden om te kunnen zien wat er loos is.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Vanmorgen raam gemaakt,rubber aan stijl los gehaald en het was het roze draadje, deze was door stukje kabel ertussen gesoldeerd krimpkous erover en voila het werkte weer gelijk ook het rode draadje meegenomen stond ook op springen..