




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Binnenbanden moeten er in, hoor. Op de banden staat dan wel tubeless wellicht, maar de velgen vragen om binnenband!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geld dat ook voor XVSsen?





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja. DS altijd met binnenband.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vervang je die altijd mee met de buitenband, of kan je die langer laten zitten?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je kunt ze overzetten.
Heb in het verleden wel eens gehad dat na verloop van tijd (jaren, dus) de binnenband gaat lekken rond het ventiel.
Vervangen van binnenband kan dan zonder balanceren, als je krijtstreepje zet om de plaats van de buitenband tov de velg te markeren.
Budget-kwestie.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dus eigenlijk een kwestie van even de tijd nemen om de staat van de binnenband te bepalen.






























Totaal aantal Berichten: 11797
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die binnenband zit er dan ook niet voor het plezier van de buitenband. Kennelijk kanhet herhaling verdragen dat die binnenbandmoet vanwege de velg. Een tubeless velg heeft een ‘hump’ - een rand waar de binnenrand van de band achter valt. Zonder die rand en dan zonder binnenband zou je in een bocht de band van de velg kunnen wringen. Ondanks dat een DS daar bovengemiddeld goed mee omgaat is dat niet iets wat je wilt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Ja. DS altijd met binnenband.
Wel voorkeur,maar sommigen doen het zonder
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik dus, al jaren…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eén van de punten op mijn lijst is een lekkage bij de versnellingsbak. Dus opende gisteren garage Het Stoepje weer haar deuren:
Tunnel en stangen verwijderd voor optimale werkruimte. Lekkage bleek ergens bij de 1e en 3e cilinders te zitten.
Dat geconcludeerd hebbende, heb ik de ‘bout’ bij de rode pijl aangedraaid van beiden. Dit ging eenvoudig.
Na een proefrit bleek alleen bij de 3e versnellingscilinder toch nog flinke lekkage was. Vlek ter grote van een cd na een korte rit.
Ik heb vandaag ook nog de groene aangedraaid. Maar na een proef (systeem op druk gezet en even door de versnellingen gegaan zonder draaiende motor) bleek er toch nog een druppel aan te hangen.
Maar moet ik daarvoor nu de rode pijl verder aandraaien of bij de groene pijl aandraaien? De groene voelt ‘aan’ en het effect van de rode aandraaien kan ik niet goed inschatten.
Ik leer het wel…









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Volgens mij is de rode voor het indraaien / afstellen van het cilinder, die geborgd zit met het schroefje links van de “W” . De groene pijl wijst de wartel aan.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Volgens mij moet je groene aandraaien en is die rode, volgens de vorige post voor de afstelling van de cilinder.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De wartelmoeren (groene) moeten iha met zo’n 10 Nm vastgezet worden. Anders de rubbertjes vervangen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb eenzelfde probleem maar het lijkt of er bakolie langs de schakelcilinders naar buiten lekt. Zou dat mogelijk zijn?
Mmmm Alexander, je foto lijkt erg op die van mij (zie pagina 9 geloof ik). Ik dacht ook dat het bakolie was. Vandaar ook dat ik de bouten met de rode pijl had aangedraaid. De groene lekkage ontstond ook pas nadat ik er aan gedraaid had. En nu vanavond ook de wartels. Niet met een momentsleutel, die heb ik niet. Maar gewoon op gevoel. 10 Nm klinkt niet als heel veel. Na een proefrit hing er nu geen groen meer aan de leidingen. De bouten die ik met een rode pijl had aangeven heb ik wel weer wat teruggedraaid. Als dat de afstelling is van de schakel assen dan wil ik daar niet te veel aan zitten.
GJVDH en anderen bedankt voor de reacties.
Ik heb alles nu goed schoon en ga eerst weer wat rijden, dan ga ik kijken of er nog olie lekt. Zo ja, dan vermoed ik dat er toch ergens bakolie vandaan komt. En dan moet dat opgelost worden.
Nieuwe probleempje, volgens mij niet ernstig, maar als ik het contact aanzet gaat de rode lamp en de 3 controle lampjes niet branden. Met de testknop branden ze wel. Heb ik ergens iets (een draadje/contactje) aangeraakt?
Ander mysterie wat ik nog niet geschreven had, is dat sinds donderdag de auto super zijde zacht schakelt. Eigenlijk bijna te traag. Daarvoor was het nog wel eens klein beetje ruw. Geen super vervelend probleem, als het al een probleem is, maar wel opmerkelijk dat dit zomaar na 2 nachtjes stilstaan ontstaan is. Heeft iemand hier ideeen over? Kan ik het schakelmoment wat vervroegen door de bout in de centrifugaal meer naar binnen te draaien? Kwart slag ofzo?
Ik leer het wel…