Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Franse meuk voor voorin de Franse meuk:
http://www.focal-fr.com/catalogue-front/produit.php?langue=EN&idArbo=16&idProduit=108
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En zojuist voor het bescheiden bedrag van tweeënzestig euro een usb-ipodinterface voor de RD3 aangeschaft. Graties verzending, helemaal vanuit China. Zal over een weekje of vier wel binnenkomen dus. Eens kijken of ik daar iets mee kan.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Kan zo’n geval ook direct MP3 afspelen?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
‘t Ding dat ik besteld heb kan dat niet. Die is echt specifiek voor de iPhone/iPod (muziek afspelen en telefoon opladen). Heeft overigens wel een normale 3,5 jack voor aux-in dus kan ook andere bronnen afspelen.
Je hebt deze interfaces ook met usb/mp3-functionaliteit. Dan kan er een usb-stick, sd-kaart of 3,5 jack in. Kost allemaal ongeveer even veel trouwens.
Edit: ik noemde het een usb-ipodinterface, maar usb is het in principe dus niet
Eerder vanmiddag op de bonnefooi een Kwikfit in Eindhoven binnen gelopen met de vraag of ze wielen zonder naafgat kunnen/willen balanceren. Dat wilden ze wel maar konden ze niet. Voordat ik kon bedanken en vertrekken zat de betreffende filiaalmanager al aan de telefoon met de vestiging aan de Ambachtsweg om vervolgens te vragen of vier uur vanmiddag schikte. Dat deed het mij wel.
Me om vier uur op de Ambachtsweg gemeld waar het een vrolijke bende was en ik geholpen ben.. zonder daarvoor te hoeven betalen Waren wel flinke klonten balanceermetaal voor nodig trouwens. Zal aan de fantastische Thaise rubbers liggen me dunkt. Goed, dit is ook eigenlijk een tijdelijke oplossing, tot ik een mooi setje velgen vind, of besluit vier nieuwe banden te laten leggen. Uiteraard meteen even de snelweg op gedoken en de teugels gevierd, en nu dus zonder trillen en schudden door naar hoogst illegale tempi. Had ik al verteld dat het ding tot 6k rpm echt lekker doorsleurt?
En had ik al verteld dat die Focals echt verschrikkelijk goed klinken? Niemand die een keer een fabrieksradio in een Xsara heeft gehoord gaat bij het beluisteren van een cd’tje in mijn Xsara geloven dat ik zonder versterkers en/of subwoofers zo’n mooi vol geluid heb weten te creëren. Dat heet voldoening uit je hobbyproject halen
Had je voor die 62 euro ook niet bijna een radio met USB en of ipod?
Ja klopt. Maar ik houd wel van origineel
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Maar ehh, die Meuque Français, ca fait combien?
Want nieuwe speakers zit ik ook nog steeds te overwegen. Maar niet een nieuwe radio of een eindversterker oid.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Ik denk een beetje te duur als je niets aan de deurpanelen doet. Pak je die niet aan dan klinkt een instapcomposetje van zestig euro waarschijnlijk niet veel slechter dan deze set van Focal.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Subje achterin doet ook wonderen als je niet met isoleren aan de slag wil.
Inderdaad, ik heb gewoon een subfoower van een homecinema in de koffer gelegd en rechtstreeks aangesloten op een pioneer radio met subwoofer uitgang.
Geen versterker gebruikt.
Dat ding doet ook wonderen!
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat kan ik beamen… Z’n actieve sub is erg fijn… (Dat is nu het enigste wat ik nu mis )
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Klopt helemaal. De Focal sub die achterin mijn vorige Xsara lag gaf natuurlijk nog een veel dieper geluid dan wat ik nu heb.
Waarom ik dan toch voor deze nieuwe benadering heb gekozen? Een sub verandert niets aan de wezenlijk brakke radiovoorziening in de Xsara: trillende, bass-opslokkende deurpanelen en een tandje te weinig vermogen uit de radio om dan toch nog een beetje lage tonen te kunnen produceren. Een sub is dus een toevoeging die niet het eigenlijke probleem oplost, terwijl ik met het isoleren juist een van de meest basale tekortkomingen in de Xsara aangepakt heb.
Daarmee heb ik naar mijn zin dus geen sub meer nodig en ontkom ik aan het extra gedoe dat zo’n ding met zich meebrengt: Klooien met een voedingskabel naar achteren en je moet het ding van signaal voorzien (dat is met de originele radio een lastig verhaal). Bovendien, sommigen hebben liever geen onnodige verspilling van kofferruimte. De gemiddelde sub is overigens nog wel een stukje prijziger dan het isolatiemateriaal en de speakers die ik nu heb gekocht, tijd die ik er in heb gestoken even daargelaten.
Overigens is dit natuurlijk mijn mening/visie, snap dat iedereen er op zijn/haar eigen manier tegenaan kijkt
Psst Gertje, subje kopen?
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik wou er nog een jaartje meewachten Daan…..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?