Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heeft er iemand nog een setje 195/55R15 zomerrubber op staal in de aanbieding? Eventueel te ruil (tegen een kleine vergoeding) voor een setje Everests.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voorwielen van de Exclusive overgezet en geen heftig trillend stuur meer. Gewoon snaarstrak tussen de 100 en 160
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En daarboven?
Heb me in kunnen houden
Nee, eerst wat groter onderhoud en dan gaan we eens kijken wat het apparaatje in huis heeft.
Mooie auto Daan gefeliciteerd
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Mooi man! Mooie kleur.
Mooie wagen heb gekocht! voor die kleur. Bleu lemans is dat toch? Was dezelfde kleur als mijn xsara coupe vts hdi destijds..
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Ik vroeg me ook al wel af welke kleur het moet zijn..
Planète Citroën schreef:Le bleu Léman a pour réf: KLH
Le gris Iceland: EYLRegarde ce qu’indique ton code couleur.
Vanmiddag even kijken dus.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens de kleuren tabel die ik heb is Bleu Léman niet op de Xsara II geleverd.
Gris Iceland is vanaf 2002 geleverd, dat zou dus goed mogelijk zijn.
Hoe de kleurnaam ook is, het is een mooie wagen.. Ps, dat leren stuurtje is wel weer mooi te krijgen zie een ander topic van mij..
Het stuur dat er nu in zit is helemaal afgebladderd en opgekruld. Daar is gewoon echt niets meer mee te beginnen. Het stuurwiel in de diesel mist wel een beetje verf maar ziet er verder nog netjes uit. Dat gaan we dus eerst overzetten en te zijner tijd ook een keer een mooi nieuw verflaagje geven
Verder dus een stukje gereden en geconstateerd dat het cd-loopwerk van de (er verder fris uitziende) RD3 het niet meer doet. Dat was wel een beetje verwacht. Paneeltje losgemaakt en de radio er uit getrokken (en meteen even de temperatuursensor schoon geblazen). Ook de radio uit de Berline gehaald en het loopwerkje over gezet. Eigenlijk een werkje van niets: schroefjes zijkant frontje los, klep bovenkant loswippen (zit geklemd), dan het loopwerk losschroeven door twee schroefjes aan de voorkant en twee aan de achterkant te lossen. Flexkabel los trekken en andersom het geheel weer monteren.
Eigenlijk wel grappig, want dit loopwerk begint nu aan zijn derde auto: eerst een 206 uit 2001, toen van 2007 tot vanavond in de Exclusive en vanaf nu dus in de VTS. Het afscheid van de Berline wordt op deze manier wel makkelijker als ik allerhande onderdelen nog een tweede leven met mij gun
Verder nog een paar dingen uitgezocht: de accu in de VTS is precies dezelfde als het exemplaar dat ik anderhalf jaar geleden al heb vervangen in de diesel. Met andere woorden, ook de zo goed als nieuwe Bosch S4 blijft in de familie en gaat niet de pers in.
Ik heb het K&N inlegfilter maar alvast gewisseld en ik moet zeggen dat de VTS er beter mee ademt. Pakt beter op. Beter gezegd, gaat nu helemaal als de brandweer. Het blok schudt stationair wel een beetje, maar volgens mij doen ze dat allemaal. Ik heb het idee dat de motorsteunen best een zwak punt zijn. Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoe de motor gaat lopen met verse olie en bougies. Daar komen we vrijdag wel achter. Dan is er nog dat rammelende hitteschild, en volgens mij zit dat ergens bij de kat in de buurt, het geluid komt in ieder geval meer van de voorkant van de auto vandaan. Gaan we even goed bekijken als het ding op de brug staat.
Het wordt een aardig hobbyproject in ieder geval
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gaat deze Xsara (eigenlijk dus je 4e, als die twee gele meetellen) ook weer als “Hok” door het leven?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 162
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Leuk kleurtje Daan, is inderdaad Gris Iceland. Rij zelf al 9 jaar in een Gris Iceland!
Veel plezier ermee !
- Saxo 1.0i
Leuk kleurtje Daan, is inderdaad Gris Iceland. Rij zelf al 9 jaar in een Gris Iceland!
Veel plezier ermee !
- Saxo 1.0i
Veel plezier ermee !