Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Morgen spannende dag, dan gaan de remmen van de HDi naar de VTS en andersom.. Dat wordt een leuk beunklusje dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn de remmen dan nog zo nieuw van de HDi?
Ik geloof dat ik liever nieuw zou hebben, qua kosten valt het allemaal nog wel te overzien.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Missie gefaald. Terug naar de studio.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Verschil in diameter qua schijven en remklauw Daan?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, schijven en blokken zijn volledig uitwisselbaar, als ik dat niet zeker had geweten was ik er nooit aan begonnen natuurlijk
Hoe dan ook bleek alles op de VTS uiteindelijk zodanig vastgerot te zitten dat je het alleen met luchtratel en grof geweld los zou krijgen. Omdat de HDi alleen weg kan als deze ook deugdelijk rijdt/remt etc wilde ik niet het risico lopen dat het na het overzetten allemaal slecht zou werken. Aangezien ik voor de HDi toch nog wat geld vang kan ik dat bedrag mooi reserveren voor toekomstige reparaties.
@Arjan, de schijven en blokken op de HDi zijn vorige zomer nog gedaan en hebben na 20 duizend kilometer nog nauwelijks sporen van slijtage getoond. Dat opnieuw doen op de VTS gaat me zeker nog eens 400 euro of meer kosten en die wilde ik me graag uitsparen. Maar ja, als het niet gaat zoals het moet dat moet het maar zoals het gaat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat ik verder wel gedaan heb: mattenset omgewisseld, de bitronmodule voor de climate-control ook (exemplaar in de VTS bromde nogal), de hoedenplank met JBL-speakers in de HDi gehangen en het exemplaar zonder gaten in de VTS, de corona-sleutelhanger van de spiegel gehaald en de voorluidsprekers uit de HDi omgewisseld voor een paar kartonnen luidsprekers.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Begonnen met de Silent Coat..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag verder gegaan met de deur- en zijpanelen. Drie van de vier zitten nu lekker dik in de Silent Coat. Dat is al met al nog best een aardig werkje maar ik denk dat het straks meer dan de moeite waard zal zijn geweest. De panelen klinken nu mooi zwaar als je er tegenaan tikt, en niet alsof ze van het hele dunne kunststof gemaakt zijn.
Overigens moet niet alleen de binnenkant van de panelen, maar ook de binnenkanten van het blik in de deuren en de flanken ontdreund worden. Op de wielkasten achter wil ik dan nog wat extra geluidsisolatie leggen, want er dringt erg veel herrie door via de achterkant van de auto. Dan is het daarna hopen dat de panelen weer mooi strak terug passen. Als ik nog veel Silent Coat over houd ga ik denk ik de kofferbak ook aanpakken. Het is dat de hemelbekleding er echt niet makkelijk af komt, anders ging het spul ook tegen het dak aan geloof ik. Behalve dat de speakers een veel hoger rendement zullen hebben (er gaat minder geluid verloren) heb ik straks ook portieren als kluisdeuren. Hopen dat de scharnieren dat houden op de lange termijn, alhoewel ik niet geloof dat deze zo probleemgevoelig zijn.
De achterspeakers (CDT 13 cm coaxiale speakers) kan ik in ieder geval weer terug plaatsen, de CDT voorspeakers niet. Zoals nu blijkt zijn dit Amerikaanse 6,5 inchers, terwijl de speakers die in Europese deuren passen nét een millimetertje of twee kleiner zijn qua omtrek. Ik krijg ze er gewoon niet mooi in. Op termijn dus kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden waar dan ook meteen de bijpassende tweeters bij zitten. De originele CDT’s die ik had zijn al lang geleden afgefikt..
Morgen weer fijn verder klussen. En meteen maar eens bedenken of ik iets aan de speakerbekabeling wil gaan doen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat daar een hoop uurtjes gaan inzitten. Ik ben benieuwd of de auto daarna ook een stuk stiller is, ik vind met name het motor geluid wat teveel aanwezig.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Motorgeluid is inderdaad met name op hogere snelheden fors aanwezig. Als je (zoals ik) meestal tussen de 100 en 120 kruist dan valt het echter reuze mee, op 110 draait ‘ie 3000 toeren. Hij lijkt een stukje stiller dan de diesel trouwens en dat is wel opmerkelijk. De diesel is qua beleving rustiger, met name door het veel lager toerental. Of het qua decibellen uitmaakt durf ik niet te zeggen.
De Silent Coat is overigens meer tegen trillingen dan om geluid te dempen/isoleren, daarvoor moet je dikker ‘closed cell foam’ (CFF) toepassen. Of ik daarmee aan de slag ga weet ik nog nier. Ik bevind me wat dat betreft wel een beetje op een hellend vlak, zo van ‘nu ik toch bezig ben kan ik dat, en dat, en dat ook wel doen’
Overigens ben ik bij wijze van zondagmorgenbesteding nu aan het uitzoeken of ik selectief ook wat méér geluid geluid kan produceren. Ik wil weten of ik een K&N Typhoon-kit voor een 206 GTi ook op mijn Xsara zou kunnen zetten. Leuk motorgeluid tijdens accelereren is namelijk wel gaaf
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onder de 120 gaat het idd prima, boven de 130 gaat het bij mij allemaal wat meer geluid maken.
Beetje een geluid uit een VTS dat mag wel, die 137 pk is vrij beschaafd. De 167 pk klinkt van zichzelf wel erg lekker al.
Volgens mij zijn er ook kits voor deze motor? Zo’n 206 heeft de beademing wel op een hele andere manier zitten dan bij een Xsara volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De 1.6 draait in vijf sowieso al meer toeren, 3500 bij 120, bij mij is dat 3250. En zelfs dan zou ik best een zesde versnelling willen die daar 2500 van maakt. Maar goed, het is geen dikke V6 of turbo, dus dan had ik gewoon wél een Activa moeten kopen.
Voor wat betreft dat luchtfilter, het luchtfilterhuis van een 206 GTi en mijn Xsara is hetzelfde. Alleen de aanzuigbuis vanaf de ruimte voor het linker voorwiel lijkt anders. Waarschijnlijk gaat dat dus niet 1-2-3 passen, maar dat uit zien te vinden is leuk tijdverdrijf
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Anders maak je zelf een buizensysteem met een K&N luchtfilter eraan..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vond op internet een verhaaltje over een knakker die een flexibel stuk aluminium ventilatiebuis onderaan het luchtfilterhuis heeft gebeund, en dat dat in combinatie met een open inlegfilter eenzelfde effect oplevert. De slang naar het luchtfilterhuis toe is schijnbaar te dun, waardoor er onderdruk ontstaat. Dus dat zouden we ook nog kunnen doen.
Ondertussen is het laatste paneel nu ook gecoat, zijn mijn handen helemaal aan gort gesneden en trek ik nu een lekker blikkie cola open
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Brugdagje vrij genomen en het weer valt niet eens heel erg tegen dus vandaag de deurpanelen maar terug gehangen. Voorlopige conclusie is dat het echt een stuk beter en dieper klinkt. Alle moeite loont zich dus. Mezelf kennende in al mijn perfectionisme *ahum* hangt het niet honderd procent strak, maar daar gaan we dus niks meer aan doen.
Zodadelijk rijd ik nog even langs de caraudiozaak om te kijken naar een composetje voor in de voordeuren. Eens kijken hoeveel poten ze me nu uit gaan draaien..
Verder ook even het gasklephuis los gehad. Was niet heel erg vuil, maar aan de onderkant van de klep was het behoorlijk vettig / olieachtig. Wellicht via de carterontluchting? Overigens valt me ook op dat de peilstok elke keer naar boven schiet, misschien zit daar dus iets niet helemaal zoals het hoort..
Wel fijn in ieder geval om de deuren weer aan de handgrepen dicht te kunnen trekken, in plaats van aan een losse torx-schroef
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!