Dan zou er toch een drukdaling in het systeem moeten zijn geweest en je zegt net zelf dat de rode lampen niet gingen branden (dezen wel getest?).
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Evan schreef:de multipolige gaat naar de stelmotor.
Via relais toch?
Gister nog de lampentestknop ongedrukt, alle lampjes branden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
dat weet ik even niet meer uit mijn hoofd….
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Na het loshalen van de schakelaar geen problemen meer gehad.
Van Alkmaar naar A’dam (RDW) en weer terug naar de kop van NH gereden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 26-09-2009
- CX 25 Pallas IE handgeschakeld
Duidelijk weer een CX met karakter.
Mtjf
Dus toch waarschijnlijk een brakke schakelaar,dat is niet onoverkomelijk gelukkig.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nee, want die heb ik nog liggen!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je schrijft
De multipolige heb ik nu los getrokken, daarna gestart en auto komt naar rijhoogte.
Dus ik dacht dat jij zonder schakelaar had gereden,en daar dus de oorzaak zou liggen.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De rit naar Alkmaar was met aangesloten schakelaar, nog voor ik er was hing de kont op de grond.
Onderweg gestopt, schakelaar in de hoogste stand gezet, maar geen reactie daarop.
In Alkmaar de auto op de brug gehad, op een paar 100 m van m’n werk, tijdens de rit erheen kwam de auto wel weer omhoog.
Geen mechanische gebreken geconstateerd en de auto ging weer naar de wagenhoogte, die hoort bij de stand van de auto.
Daarna in de rijstand de schakelaar losgetrokken en zo verder gereden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zou dus ook een brakke hoogteregelaar achter kunnen zijn…..




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Denk het niet, want dan had ie voor wel omhoog moeten komen.
Achter zakt ook sneller dan voor na het stilzetten.
HR’s gaan sowieso een keer uit elkaar om schoon te maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De rit naar Alkmaar was met aangesloten schakelaar, nog voor ik er was hing de kont op de grond.
Zodoende mijn idee over de hoogteregelaar achter


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Al met al wel een geweldige tip: trek in geval van nood die schakelaar er af






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
René: check ook even de stangen die de hoogteregelaar fysiek met het motortje verbindt. Daar wil nog weleens het euvel zitten!
Vooral omdat je ook schrijft dat ze achter sneller inzakt. Dat komt doordat die stang dan aan de regelaar blijft trekken terwijl dat in ruststand niet zo zou moeten zijn.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D