Goedenavond ,
heb deze auto met schade gekocht , maar het achterwiel RA loopt aan ,
( Al 300 km mee terug gereden van aankoop )
Nu is mijn vraag of ik het volgende stuk op de foto kan weg flexen of iets anders mee kan doen,omdat die nu tegen me band aanschaaft in de bocht ?
Anders zou ik waarschijnlijk de ophanging moeten vervangen , en dat kost nogal wat tijd / geld.
En de auto is niet voor lange tijd ( 3 maand )
Ik hoor het graag zodat ik het vanavond / morgen kan fixen !
Zie foto ( Het stuk is omcirkelt op de foto )
Ik hoor het heel graag ! zodat ik weer naar me werk kan rijden..
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het zou goed kunnen dat je draagarmlagers opperdepop zijn, en dat dus de stand van je achterdraagarm niet in orde is.
Als het een tijdelijke oplossing is en je daarna de auto naar de schroothoop rijdt is wegzagen een optie.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bedankt voor je reactie ,
Maar de auto kan nog jaren mee net 180d op de teller.
Waar dient het stuk eigenlijk voor waar de band nu tegen aan slijpt ?
heb momenteel niet het budget om dingen te vervangen.
Dus afslijpen van het omcirkelde stuk kan gewoon ?
Ik hoor het graag.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het lijkt me een soort van metalen spatlap die de achterliggende veerpoot/schokdemper moet beschermen tegen opspattend water.
Het MOET een onderliggende oorzaak hebben dat het wiel aanloopt, met slijpen los je dàt dus niet op.
Het is trouwens een torsie-as, heb ik niet zoveel verstand van.
Wellicht dat de dealer uitsluitsel kan geven?
Wat is het eigenlijk voor bestelauto?
Als je achterwiel dusdanig scheef staat dat het aanloopt tegen een onderdeel van de carrosserie dan valt het voertuig onder de categorie: Apert onveilig voertuig!
Als technicus en keurmeester vind ik absoluut belachelijk dat je toch met dit voertuig gaat rijden, je brengt jezelf en je mede weggebruikers waaronder voetgangers en kinderen in gevaar.
Als je geen geld hebt om een fatsoenlijk voertuig te gaan rijden, laat staan een voertuig dat onveilig is te repareren moet je met het openbaar vervoer gaan reizen.
Ga je er toch mee rijden dan ben je in mijn ogen een volslagen IDIOOT!!!
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het omliggende blik lijkt niet vervormd, dus het lijkt er meer op dat de ophanging krom is. Inderdaad niet veilig om mee te rijden dus.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
BX19trs schreef:Als je achterwiel dusdanig scheef staat dat het aanloopt tegen een onderdeel van de carrosserie dan valt het voertuig onder de categorie: Apert onveilig voertuig!
Als technicus en keurmeester vind ik absoluut belachelijk dat je toch met dit voertuig gaat rijden, je brengt jezelf en je mede weggebruikers waaronder voetgangers en kinderen in gevaar.
Als je geen geld hebt om een fatsoenlijk voertuig te gaan rijden, laat staan een voertuig dat onveilig is te repareren moet je met het openbaar vervoer gaan reizen.
Ga je er toch mee rijden dan ben je in mijn ogen een volslagen IDIOOT!!!
Da’s zeker erg onveilig.
Andere achteras monteren, en nameten of de carrosserie niet is vervormd, dat is de goede oplossing
Maar wel een dure…
In Borculo (Gld.) zit een franse sloperij, die héél veel bestelwagentjes hebben.
Maurice heeft de juiste oplossing, een gebruikte as monteren, laten opmeten en uitlijnen en je kunt weer veilig de weg op.