hallo,
mijn xsara (benzine) is pas geleden begonnen te tikken, eerst was het een zacht geluid die ook verdween als je de koppeling intrapte toen is het een keer een wat harder tikken geweest. en na ongeveer 4km werd het minder. nu is het zo dat het tikken er nog wel is maar zogauw ik een poosje gereden heb +/- 4 km is het geluid verdwenen. ook toen ik een poosje op een parkeerplaats stond te wachten met stagionaar draaiende motor was het geluid op een gegeven moment weg. dit was wel van het een op het andere moment. dus in eenkeer was het geluid weer weg. maar volgens mij heeft het nu geen effect meer op het tikken als ik de koppeling intrap of niet.
wat denken jullie? en kan ik hier nog ff mee doorrijden of moet ik direct naar de garage.
alvast bedankt voor het meedenken en antwoorden.
Totaal aantal Berichten: 47
- Xsara 1.6 16v berline
ik denk dat het de druklager is??,anders zou ik het ook niet weten.als ik jou was zou ik wel naar de garage gaan,want verder rijden is ook geen optie.veel succes.
Totaal aantal Berichten: 29
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Je kan ook denken aan een v-riem. Had ik een tijdje geleden ook, bleek een stukje helemaal versleten te zijn.
Controleren kan geen kwaad.
succes