Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Mijn tussendemper heeft begeven, afgebroken bij de voorlaatste demper en de einddemper ziet er ook uit of hij met opvulmateriaal is vastgebakken aan die ervoor.
Dus ik opteer maar om de laatste 2 uitlaatstukken te vervangen.
Wat is jullie advies? Origineel Citroën of is een imitatie ook goed genoeg?
En wie weet een goed adres in Drenthe?
als je het kunt missen en het is nog leverbaar doe dan een ori uitlaat…
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Tja, kunnen missen, ik geef liever minder uit maar als ik dan een uitlaat heb die niet goed past of verrot is na 2 jaar.
Wat zijn de ervaringen van anderen? Zijn er goede imitatie uitlaten? Of is het prijsverschil zo gering…
Hij is nu gebroken voor de laatste 2 dempers en maakt eigenlijk nauwelijks meer lawaai…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Origineel is duidelijk beter, namelijk degelijker uitgevoerd, betere pasvorm en zelfs zorgen voor een lager verbruik. Ik heb het dan over Walker versus origineel. Andere namaak heb ik geen ervaring mee.
Het degelijker uitgevoerd zijn, resulterend in een langere levensduur, is natuurlijk alleen interessant als je de intentie (en de verwachting) hebt dat je nog jaren in je XM blijft rijden. Als je ieder twee jaar van auto wisselt is origineel, v.w.b. levensduur, weggegooid geld.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Tja, Origineel zit ik meteen aan 3 dempers vast, totaal 850 euro maar liefst, de imitatie kost… 215 euro voor 2 dempers dan wel. Ik vind het verschil wel erg groot…
Bij het origineel zijn de tweede demper en de derde 1 geheel, bij de imitatie bestaat die uit 2 afzonderlijke stukken. Bij mij is de derde en de 4e kapot.
je kunt natuurlijk ook een sloper kopen met een goede ori uitlaat… heb je direct wat andere spullen erbij.
een 25td kost namelijk niet de kop…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles gaat en staat met de nog te verwachten levenduur van het genoemde voertuig. Imitatiedempers passen vrij slecht en gaan aanzienlijk korter mee. Blijf je nog jaren met dit wagentje rijden dan is de kans erg groot dat origineel zich gaat terugverdienen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik heb toch gekozen voor het geld, de imitatie dus, het verschil is me iets te groot.
Ik houd jullie op de hoogte over de pasvorm, of het maatje XXL of S is
Origineel is duidelijk beter, namelijk degelijker uitgevoerd, betere pasvorm en zelfs zorgen voor een lager verbruik.
Hoe zit dat eigenlijk. Ik heb dat een keer gemerkt met het vervangen van een einddemper, dat het verbruik omhoog ging door een imitatiedemper. Nooit echt begrepen hoe dat kwam.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zoals je kan zien op de foto’s uit de link uit mijn eerste reactie in dit topic, is een Walker-pijp van binnen nauwer. Ik vermoed dat dit zorgt voor te veel weerstand bij het afvoeren van de uitlaatgassen.
Bij mij scheelde het 5% in verbruik.
Kijk je naar de demper in dit topic, dan zie je ook zo’n geknepen bochtje. Goede kans dat dit ook een imitatie/walker is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Hij zit eronder, de imitatie dus.
Voor slechts 230 euro de laatste twee dempers. Besteld bij onderdelen direct en de volgende dag al geleverd.
Oh ja de pasvorm, tja wat zal ik zeggen, eigenlijk niets mis mee, ging er zonder al te veel problemen weer onder, het enige wat niet perfect was 1 van de twee uitlaatklemmen, daar heb ik hier in de buurt effe snel een andere voor gehaald. En een ophangstang een klein tikkie verbuigen omdat de laatste demper iets te hoog hing, die tikte heel zachtjes tegen de onderkant van mijn dame.
En de geknepen bochtjes ... eigenlijk niets van gezien. Het enige dat mij verbaast is dat het verschil in geluid heel klein is, blijkbaar dempen de eerste twee dempers al zoveel dat die laatste twee nauwelijks nog wat doen.
Voor de liefhebber, de tussendemper is fabricaat Veneporte en de achterdemper een Klarius. Portugal met Engeland gaat blijkbaar goed samen
Over de levensduur kan ik nog niks zeggen maar als jullie even geduld hebben, ik hoop dat het heeeeeeeeeeel veel geduld wordt…