4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Aan CX’en geen geBreak!
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 21 juli 2012 02:27 AM
  [ # 46 ]

Het draaiend gedeelte staat inmiddels weer in elkaar. Nieuwe lagers van de krukas en drijfstangen zijn gemonteerd. Vandaag lekker bezig geweest de kop te ontmantelen.

Het was alleen nodig de kleppen in te slijpen. Geleiders zijn prima evenals de zetels en en de kleppen zelf. Nokkenas en tuimelaars zien er gewoon prima uit!

Morgen het geheel weer in elkaar zetten met frisse klepseals. Het kopvlak heb ik heel goed schoon gemaakt en rustig met P600 schuurpapier geslepen.

Ik zou natuurlijk de kop kunnen laten vlakken, maar vind het onnodig om een kop die recht is te laten vlakken. Veel beter is het dan om gewoon minutieus te zorgen dat alles schoon en vlak is. Een nieuwe koppakking doet dan de rest.

Kortom hopelijk kan morgen en overmorgen alles weer in elkaar zodat weldra we alle appendages er aan kunnen hangen.

Er zit half Augustus een ritje en vakantieweekje Frankrijk aan te komen, dus streven is om dat met de Break te doen….

Afin we zullen wel zien.

Fotootjes voor het vermaak in ieder geval….....

Afbeelding Bijlagen
foto-21.jpgfoto-22.jpgfoto-23.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 21 juli 2012 11:42 AM
  [ # 47 ]

Ziet er goed uit!

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 30 juli 2012 04:54 PM
  [ # 48 ]

Oei oei, tot halverwege pagina 2 is het draadje al gezakt Wink. Zou dat betekenen dat er zo hard door gesleuteld wordt dat er geen tijd meer is om de geïnteresseerde medemens bij te praten? Smile

Groet vanuit la douce en ik hoop de break natuurlijk wel te zien rond de 14de!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 31 juli 2012 12:37 AM
  [ # 49 ]

Inderdaad er wordt hard gesleuteld! De motor en de bak zijn weer één geheel! Met een nieuwe Valeo koppeling ertussen!
Tevens de 2 accubollen vervangen, de veerbollen doe ik als het zaakje weer op druk is. Overigens was de bol op het subframe geheel overleden.

Nu echter druk aan het lassen. De accubak heeft een beetje aandacht nodig en het voorste binnenscherm. Morgen zal dat ook klaar zijn en dan
Kan het aggregaat er weer in!

La douce France moet dus wel lukken! Mits alles ook echt werkt natuurlijk.
Misschien kan er komend weekend gestart worden!  Hahaha maar als het lukt dan is het wel een soort van proefrit onze vakantie.
Gelukkig hebben we daar goede ervaringen mee…...,

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 31 juli 2012 12:01 PM
  [ # 50 ]
CEE-IKS schreef:


Gelukkig hebben we daar goede ervaringen mee…...,

Leg vast een versnellingsbak hevel bij je pech-onderweg kit!  haha

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 05 augustus 2012 01:42 AM
  [ # 51 ]

Zo vandaag lekker bezig geweest, motor hangt er weer in. En beter nog ZE LOOPT!!!!

Eerst even zonder bougies gestart totdat er oliedruk was.
Bougies erin, even starten en lopen. Meteen goed en zonder hapering.

Je hoort gewoon dat de motor gereviseerd is, het loopt gewoon superstrak en rustig. Koelsysteem werkte ook weer netjes. Motor netjes op temperatuur laten komen, morgen kunnen dan de kopbouten nagetrokken worden.

Het enige wat nog niet werkte was de hydrauliek. Aangezien ik meteen de hydrauliekpot heb schoongemaakt en de voorraadbollen vervangen heb wilde het apparaat nog niet op druk komen. Hier ga ik morgen mee aan de slag. Tevens moet ik nog de veerbollen voor en achter vervangen. Ze heeft toch wel een kwartiertje gedraaid maar omhoog komen ho maar. De ontlastschroef zat natuurlijk gewoon dicht!

Tevens kunnen de assen erin en kan de ophanging vastgeschroefd worden.

Ik ga er vanuit dat er morgen gewoon proefgereden kan worden. Over een week zal ze meteen voor de leeuwen gegooid worden want we gaan ermee op vakantie! Naar Zuid-Frankrijk dus dat zal wel een goede test worden!

Nog iemand tips om het apparaat sneller op druk te laten komen?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2012 09:16 AM
  [ # 52 ]

Aanvoer slang handmatig vullen en terugplaatsen. Of meer geduld en die ontlast schroef steeds weer even lossen en weer vastzetten. Het eerste heb ik bij mijn cx laatst zo gedaan. Het laatste bij mijn oude bx, en dat werkte na een keer of 10.

Profiel  
 
Gepost: 05 augustus 2012 12:08 PM
  [ # 53 ]

dance Go Mike Go!!!  dance

points

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 augustus 2012 12:27 AM
  [ # 54 ]

Klaar!

Vandaag alles verder afgemaakt, assen erin, veerbollen vervangen. Dat was natuurlijk nog een hele klus. Ik had mezelf getrakteerd op een setjes gereviseerde deelbare bollen.
Om er die in te prutsen moet natuurlijk de veercilinder gedemonteerd worden.

Ook het op druk komen was vandaag een fluitje van een cent, ik start het apparaat en meteen begint de pomp te kreunen. Gister gebeurde er niet het minste na een kwartier!

Ophanging voorzien van nieuwe stabilisatorstangen alles weer vastgezet.

Kop nagetrokken en alle wielkuiphoezen weer gemonteerd.

Tijd voor een proefrit, en kan niet anders zeggen dan dat ik bijzonder in m’n nopjes ben met deze voiture. Wat een rust, soeplesse en wat een fijne strakke auto.

Komende week nog een ander achterdempertje erop en dan op naar Frankrijk! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2012 12:29 AM
  [ # 55 ]

very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 augustus 2012 12:39 AM
  [ # 56 ]

Excellent, mon ami!!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 12:40 AM
  [ # 57 ]

Denk je er aan om na een paar honderd km nog een keer de kop nog een keertje na te trekken? Fijne vakantie!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 augustus 2012 01:16 AM
  [ # 58 ]

Nog een keer natrekken? Aldus de instructie moet de kop 1x nagetrokken worden. je moet de motor opwarmen, dan laten afkoelen en natrekken. Dat heb ik nu gedaan.
Ga er vanuit dat dat voldoende moet zijn.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2012 09:25 AM
  [ # 59 ]

Aha. Ooit moest het tussen de 500 en 1000 km nog een keer. De koper van mijn DS heeft dat ‘the hard way’ mogen ervaren ... Sad

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 07 augustus 2012 11:14 AM
  [ # 60 ]

En? Hoe was de testrit?

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook