Timingen goed zetten Saxo 1.4 (Koppakking vervangen.)
Maikel2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-05-2012

Gepost: 01 mei 2012 04:24 PM

Goedemiddag,

Morgen wil ik mijn koppakking vervangen van mijn saxo, echter heb ik gene info hoe ik de timingen moeten staan of hoe ik dit kan aflezen?

Heeft iemand een Boek, plaatje of andere duidelijke info?

Profiel  
 
GoldenSample
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-05-2012

Gepost: 21 mei 2012 01:30 AM
  [ # 1 ]

Als het goed is staan er pijlvorimge indicatoren op je blok.
Je kunt ook je kruk-as en nokas op z’n plek houden door deze met pennen te blokkeren.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2012 02:16 AM
  [ # 2 ]

indicators? gat 6mm vliegwiel, gat 10mm nokkenas

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Henk50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 22 mei 2012 08:23 PM
  [ # 3 ]

Hier wat aan?
http://lasjoh.home.xs4all.nl/DriemAXHOWTO.pdf

Citroen Berlingo M49 1.6 16v

Profiel  
 
frank-vts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 16-09-2012

Gepost: 26 september 2012 11:29 PM
  [ # 4 ]

er zit een gat in je nokkenastandwiel en in de cillinderkop deze blokkeer je met een bout m10
zuiger 1e cillinder moet bovenin staan krukas tandwiel gewoon afteken met een lakstift

denk er aan als de kop eraf gaat dat de kleppen gesteld moeten worden dmv een voedemaatje
inlaat 0.20 uitlaat 0.40

altijd nieuwe kopbouten gebruiken distriutie en waterpomp

juiste volgorde aantrekken en op de juiste waardes stap 1 20 nm stap 120c dan weer 120c


aluminium motorblok, Trap 01

18 - 22 Nm

Schroeflengte in acht nemen.

aluminium motorblok, Trap 02

235° - 245° 


gietijzeren motorblok, Trap 01

18 - 22 Nm

Schroeflengte in acht nemen.

gietijzeren motorblok, Trap 02

115°- 125° 


gietijzeren motorblok, Trap 03

115° - 125°

gaten van de kopbouten altijd uitblazen met lucht voor aandraaien cilinderkop

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook