Goedemiddag,
Morgen wil ik mijn koppakking vervangen van mijn saxo, echter heb ik gene info hoe ik de timingen moeten staan of hoe ik dit kan aflezen?
Heeft iemand een Boek, plaatje of andere duidelijke info?
Als het goed is staan er pijlvorimge indicatoren op je blok.
Je kunt ook je kruk-as en nokas op z’n plek houden door deze met pennen te blokkeren.
indicators? gat 6mm vliegwiel, gat 10mm nokkenas
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hier wat aan?
http://lasjoh.home.xs4all.nl/DriemAXHOWTO.pdf
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
er zit een gat in je nokkenastandwiel en in de cillinderkop deze blokkeer je met een bout m10
zuiger 1e cillinder moet bovenin staan krukas tandwiel gewoon afteken met een lakstift
denk er aan als de kop eraf gaat dat de kleppen gesteld moeten worden dmv een voedemaatje
inlaat 0.20 uitlaat 0.40
altijd nieuwe kopbouten gebruiken distriutie en waterpomp
juiste volgorde aantrekken en op de juiste waardes stap 1 20 nm stap 120c dan weer 120c
aluminium motorblok, Trap 01
18 - 22 Nm
Schroeflengte in acht nemen.
aluminium motorblok, Trap 02
235° - 245°
gietijzeren motorblok, Trap 01
18 - 22 Nm
Schroeflengte in acht nemen.
gietijzeren motorblok, Trap 02
115°- 125°
gietijzeren motorblok, Trap 03
115° - 125°
gaten van de kopbouten altijd uitblazen met lucht voor aandraaien cilinderkop