hallo
Ik ben hier voor het eerst dus hoop dat ik alles goed doe om mn probleem op te lossen.
Ik reed vandaag in mn auto toen ik ineens een bonk hoorde volgens mij van achter uit de auto.
Ik kon op dat moment niks merken aan het rijgedrag van de auto en ben rustig weer naar huis gereden
wel merkte ik dat mn handrem een stuk losser was als normaal
thuis aangekomen heb ik gelijk even onder de auto gekeken maar zag daar ook niks speciaals.
Vervolgens wou ik naar de achterremmen gaan kijken of ik daar iets zag dus band eraf en dan de ankerplaat eraf om te kijken.
Maar daar zit nu precies mn probleem ik krijg die ankerplaat niet los dus kan niks zien.
mijn vraag is dus wie kan mij vertellen hoe ik deze plaat los krijg of wat het defect misschien zou kunnen zijn.
ik heb geen grote autokennis maar heb soms wel eens gesleuteld dus hoop dat ik dit zelf kan maken
bedankt alvast voor de komende reacties
mvg shadowmadness
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Ik denk dat je met ankerplaat de remtrommel bedoelt? is de ankerplaat nat van remvloeistof? waarschijnlijk is de remvoering eraf gekomen. Om de trommel eraf te halen moet je het opstelmechaniek terug stellen. je kijkt met een lampje in de wielbout gat en je komt een opstelwiel tegen met tandjes.(boven in)
Die draai je terug zodat je meet ruimte krijgt, vergeet niet met monteren weer om de boel optestellen anders zit je pendaal diep.
Paar keer een goede tik op de trommel wil ook wel helpen. niet te overdreven.