Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zoals sommige forummers wisten/zagen had de V6 de enorme drang om naar de sterren te kijken of naar de binnenverlichting van de voorganger..
Dat laatste leek voor mij handig als je weer eens een trage slak voor je had in het donker….
Maar goed, achteraf bleek dat de afstelling verkeerd stond en de rechterkant was het helaas stuk.. Waarschijnlijk is dit ook de rede waarom ik de verlichting bagger vond…(gevalletje oeps….)
Vandaag de gril en de rechterkoplamp eraf gehaald en tja het mechanisme is indd rip:
Poging om de kabel te wisselen van de grootlicht lukte niet…. Dus effe wat gebeld naar de plaatselijke Citroën/Franse specialisten en hoppa andere lampenunit:
En ja je ziet het goed een type 1 koplamp met nog het gele glasje erin.. Ik wist het maar had het nooit gezien!
Maar Ow zo gááf nooit verwacht dat dit enorm leuk uitziet! Maarja de rede dat men masaal alles ombouwde naar type 2/3 lampen was iets met verlichting?
Dus de hele lamp omgezet naar de type 2/3 verlichting.. Wel bewaard het gele glaasje.. (wellicht een linker gele glasje zoeken)..
Alles weer ingebouwd, en de afstelling werkt weer dus geen zicht meer naar de hemel
.
.
.
.
En dan nog de fan probleem… Wellicht dat dat opgelost is..
Op advies even de condensor schoongespoten in de wassstraat.
Gril was toch eraf :
-Door het schoon te spuiten met water, spuit je de vuiligheid door de condensor heen (vuiligheid wordt week= soepel). Of duipt het naar beneden toe.
-Blaas je het met lucht dan gaat de vuiligheid zich nog vaster in de condensor zitten en moet de fan nog harder werken om alles goed te koelen..
En wat denk je: Tot nu toe werkt het… Over een paar weken nog eens herhalen.. Ben erg benieuwd..
Dinsdag eerst APK maar nu kan/mag ik toch weer met een stoet medeforummers meerijden in het donker toch?
wordt vervolgt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je klaagde toch dat je het lichtbeeld van een XM drama vind? Geloof me, die type 1 lampje met die glaasjes zijn helemaal om te huilen. Waxinelichtjes zijn het dan.
Je hebt neem ik aan het glaasje eruit gehaald, en het T2 glas erop gezet? Zo is dat bij mijn XM ook gegaan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Natuulijk..
Maar ik wist niet dat het qua detail erg mooi is Timo…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Kreeg je die type 1 koplamp er wel goed in Gert ? Ik meen me te herinneren dat de bevestigingen net even anders zaten….
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nee, identiek als type 2koplamp Jaap..
Of men heeft de houder behouden en enkel het glas verwisseld met type 2?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Er zit wel een verschil tussen het lamphuis van een type 1 en een type 2.
Dat is namelijk de nok aan de binnenzijde van het huis waar de losse strip van de grille aan vastgeschroefd zit.
De diepte verschilt tussen beide typen.
Dus wil je in een type 1 type 2-lampen monteren, dan moet je het huis alleen voorzien van een type 2-glas, nadat je het binnenruitje hebt verwijderd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dus toch…
Thanks weer wat geleerd, en geluk gehad….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
René Jongejan schreef:Er zit wel een verschil tussen het lamphuis van een type 1 en een type 2.
Dat is namelijk de nok aan de binnenzijde van het huis waar de losse strip van de grille aan vastgeschroefd zit.
De diepte verschilt tussen beide typen.
Dus wil je in een type 1 type 2-lampen monteren, dan moet je het huis alleen voorzien van een type 2-glas, nadat je het binnenruitje hebt verwijderd.
Nee hoor, het is ook anders klaar te spelen, want dat heb ik juist gedaan met Gert’s V6. Het had inderdaad iets te maken met de diepte van ‘n nokje. Gert’s V6 heeft type 2 lampen
GW, dat glaasje was origineel niet geel, maar is dof/geel geworden door de jaren heen en dat verpest de opbrengst en lichtbeeld. Heldere glaasjes vinden is juist de uitdaging (of type 2/3 units monteren)
bizar
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En nu gelijk Xenon er in. Dan zie je echt wat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en kun je elke apk de boel weer ombouwen…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gelul.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je lichtbeeld goed is dan is er geen probleem toch?
Sproeiers zijn niet meer verplicht dacht ik…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Al drie APK’s gepasseerd met twee XM’s met Xenon. Moeiteloos.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop