19 van de 36
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 mei 2013 12:12 AM
  [ # 271 ]

Zo’n geklets is het niet hoor. Ik heb welliswaar geen ervaring met een serie 1 maar op de serie 2 is het niet dat ik denk; “goh wat een goed zicht krijg ik toch met die lampjes ... “

Ik heb er ook Xenon in gehad en dat scheelde wel iets maar er is gewoon niet een pets licht uit te krijgen.

Toen ik mijn ZX nog had naast mijn Xm had ik ze beiden met xenon draaien. Dat was echt een wereld van verschil als die naast elkaar stonden. Met de zx leek het wel of die kerel boven het licht weer voor je aandeed, daar kan de XM gewoon niet aan tippen. Die vergelijking was dus met de zelfde setjes xenon. 6000k van Pilot.

Wat WEL veel scheelde was toen ik de witte xm net had. Daar heeft nooit Xenon in gezet maar die wagen had met toen een ton op de klok amper enige vorm van steenslag op de lak en op de lampen. De hoeveelheid licht die daaruit kwam was idd merkbaar meer dan bij de 16v die al ruim 2,5 keer zoveel op de klok had. Iets wat je zeker merkte met de mistlampen. Die gaven bij de witte xm echt veeel meer licht.


In de 16v xm zit nu weer gewoon H1 verlichting. Heel veel is het niet wat eruit komt maar het voldoet.  Kom ik te kort dan gewoon groot licht erbij en op de stillen boswegen doe ik de mistlampen erbij die wat breder licht geven en tsja… boem is ho zullen we maar zeggen…

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3246
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 mei 2013 04:20 PM
  [ # 272 ]

Ik meng me toch ook maar weer even in de immer terugkerende discussie over de XM-verlichting. Wink
Het is een gegeven dat de zilver coating van de reflectoren langzaam verdampt en dat slaat op o.a. het glas neer. Als je een keer de moeite neemt om het glas los te halen en dat van binnen lekker reinigt met b.v. Cif, heb je al veel meer lichtopbrengst. En helemaal als je met een zachte(!) doek voorzichtig de zilveren reflectoren schoonmaakt. Niet te hard poetsen want het is een flinterdun laagje.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 21 mei 2013 12:34 AM
  [ # 273 ]

Dat bedoel ik. Ouderdom cheese

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 mei 2013 08:47 PM
  [ # 274 ]

Boejahhhhhhhhhhhh  gooi


https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=FF-DD-28

Apktje tot 31mei 2014….


Yes, heeft wat gedoe gekost, niet omdat ze een lijstje had met Apk-afkeurpunten.. Maar een bestelde onderdeel die maar niet wou komen.. Grrrr


Maar goed, zit nu apk op en de verlichting is nu wél in orde, dus geen licht naar de sterren toe… Laughing


Maarre tijdens de apk viel me op dat de diravi vanuit rechts moeilijk naar de 0-punt ging, dan vanuit links naar de 0-punt toe.. (Voorwielen hingen los van de vloer)

Moet ik nu hier aan denken: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221623/ ?

 


Blijft bezig zo….


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 28 mei 2013 08:57 PM
  [ # 275 ]

Gefeliciteerd!

Ik ga morgen met de Bx voor APK Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 mei 2013 09:05 PM
  [ # 276 ]

Voel je het verschil niet als de auto gewoon op de grond staat?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 mei 2013 09:08 PM
  [ # 277 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 mei 2013 11:42 PM
  [ # 278 ]
Arjan Verkade schreef:

Voel je het verschil niet als de auto gewoon op de grond staat?

Neh niet echt..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 mei 2013 12:33 AM
  [ # 279 ]

En hoppa, titel weer aangepast puzzel/raadsel fan….


Tijdens de apk heb ik ook de nodige gedaan waaronder ook de bruine sensor   vervangen omdat de fan weer idioot aanslaat, net of je continu op top snelheid rijdt en de auto op een parkeerplaat stil zet met draaiende motor..

Dat laatste lijk me vreemd in een dorp rij ik echt geen topsnelheid Confused

Maar goed de fan probleem dus;


Ondertussen zijn er al 2 van de 3 vervangen:

wimb schreef:

Als je het niet zelf weet, gewoon naar Gert de Jong brengen.

Ter info voor de puzzelaars:
De bruine sensor is voor de Bitron module die de fans aanstuurt.
De groene is voor de ECU.
De blauwe is voor het metertje op het dashboard.


Dus wat is de volgende stap in deze puzzel raadsel:

- De groene sensor vervangen (onder nr: 024285) ( dat ga ik zo wie zo doen..)
- Weerstand bij de radiator vervangen (onder nr: 126719) (0.9 ohm)
- Thermostaat bij radiator (onder nr:126427), maar er staat behalve bij airco, dus de mijne heeft dát niet?
- De relais (25amp) bij de koplamp vervangen?
- Of effe een 2dehandse Bitron zoeken (onder nr: 024275)


Maar goed wie weet de oplossing van deze puzzel/raadsel of een goeie tip? Ik wil een V6 horen en geen fan op volle snelheid namelijk… very mad ....


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 mei 2013 01:05 AM
  [ # 280 ]

Ga nog maar eens heel goed kijken naar de kleurtjes van de sensoren voor de ZPJ’s die er zijn… daar zitten verschillen in.

Ik heb destijds service citroen geraadpleegd voor info van welke kleur waar hoort en welke sensor dat is.. Toen viel me op dat er echt verschillen zijn.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 mei 2013 01:08 AM
  [ # 281 ]

Wat bedoel je Gompy58?

Dat de kleuren niet staan voor de functie of zo?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10355
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 mei 2013 01:12 AM
  [ # 282 ]

Gert, het is heel normaal dat je fans flink moeten werken als je na een rit de wagen stilzet. Je hebt dan namelijk geen koeling meer van de rijwind.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 mei 2013 01:16 AM
  [ # 283 ]

Op volle snelheid Jan?

Wat ik niet snap, dat ze in de eerste 5maanden dat dus niet deed.. Anders stoorde ik me nu niet aan.

Gewoon op kleine afstandje (max 15min rijden) waar de snelheid 80km/h gaat ze als een gek te loeien, als ik de auto in de parkeervak zet..

Net of ze hard heeft moeten werken op de snelweg..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10355
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 mei 2013 01:18 AM
  [ # 284 ]

Tja, daar heb je ook weer gelijk in. Heb je de bitron module ook vervangen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 mei 2013 01:21 AM
  [ # 285 ]

Nee dat nog niet Jan, probleem is dat die nieuw niet meer geleverd worden..
Maar dat wil ik dus effe op zoek gaan naar een 2dehands.

Opzich kan ik zo wel doorrijden?, want hij koelt de motor teminste goed..(Elk nadeel heeft z’n voordeel)

Profiel  
 
 
19 van de 36
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook