20 van de 36
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10329
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 mei 2013 01:28 AM
  [ # 286 ]

Kan geen kwaad. Beter dan dat ze niet werken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 juni 2013 04:24 PM
  [ # 287 ]

Goed, soms gaat de fan in de 2desnelheid op volle snelheid draaien en soms niet ( ritje schiphol vol bepakt met airco volaan en wint tegen.. Helemaal geen enkele keer de 2de snelheid.. Wel op de terug weg met een lege auto)..  Erg fijn, zelf de thermperatuur schommelt.

Maar goed, vandaag was weer bij thuiskomst dat de fan weer lekker stond te loeien net of ik een uur lang op topsnelheid gereden had ( net geen 15min met gemidd 120 gereden) .. Dus bij thuiskomst gelijk de 2de relais bij de bestuurdeskant ter hoogte van de koplamp eruit getrokken ( beetje geirriteerd).. Dat is de 2de van links. Hoppa geen 2de snelheid meer.. Terug in gestoken, en het bleef stil..

Heb ik nu iets gesloopt, of is de relais gewoon brak?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juni 2013 05:18 PM
  [ # 288 ]

Relais blijft ws. hangen, probeer het eens met een andere.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10329
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 juni 2013 06:14 PM
  [ # 289 ]

Of hij was toevallig net klaar met blazen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 juni 2013 08:56 PM
  [ # 290 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Goed, soms gaat de fan in de 2desnelheid op volle snelheid draaien en soms niet ( ritje schiphol vol bepakt met airco volaan en wint tegen.. Helemaal geen enkele keer de 2de snelheid.. Wel op de terug weg met een lege auto)..

Gert, hoe hoor je op (volle) snelheid of die fan aanslaat of niet ? Met wind tegen kan ik me voorstellen dat er geen (over)verhitting plaatsvind, wind mee daarentegen….. Is de radiator wel helemaal kosjer ? Blijft de fan loeien met contakt uit ? (nooit meegemaakt nl).

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2013 12:27 AM
  [ # 291 ]

Nee, dat weer niet Jaap..

De radiator ziet er nog goed uit..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2013 09:34 PM
  [ # 292 ]

Maandag krijg ik een andere Bitron die uit een andere V6 komt, dus die ga ik wisselen..


Maar ik zit met een vraag:

Wat van relais moeten erin als ik de 2de en de derde relais wil vervangen, die bij de koplamp zit bij de bestuurderskant?

We praten over relais 814 en 815. Deze zijn nog groen, en op eentje staat iets van een datum uit 1992?
Wat van relais moet ik voor deze groenen relais hebben?

Want het schijnt geen normale relais te zijn of dergelijke? De enigste wat ik kan vinden op service.citroen.com is onderdeel nr : 6555 33. Maar geen idee of dit relais de juiste nr is voor beide?

Iemand een idee?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10329
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juni 2013 09:46 PM
  [ # 293 ]

Gert, als je even een plaatje neerzet van het betreffende deel van het elektrisch schema zijn er vast wel mensen die weten wat voor soort relais dat zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2013 09:56 PM
  [ # 294 ]

Dat is denk ik een probleem Jan, ik ben totaal niet thuis in elektrische schema’s..

Ik zou eens proberen of ik iets kan vinden..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 13 juni 2013 10:02 PM
  [ # 295 ]

Als je die dingen eruit trekt en meeneemt naar een onderdelenshop zul je vast de goede meekrijgen.

Edit: Als ik dit mag geloven is de 6555 33 van de kachelventilator ?

http://tinyurl.com/l8vu3jg

Edit2 sorry = Peugeot….

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 juni 2013 10:39 PM
  [ # 296 ]

Als je maandag de V6 meeneemt, dan douwen we wel even de relais van m’n TCT erin. Die zijn vorig jaar vervangen.

En volgens mij is het gewoon een standaard 25 of 30 ampere relais (zit verschil in bouwjaren) en kun je ook prima uit de voeten met een universeel geval.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2013 10:42 PM
  [ # 297 ]

Is goed Coen.. Doe ik dat.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juni 2013 10:49 PM
  [ # 298 ]

Let op, 1 van de 3 relais heeft een wisselcontact.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 juni 2013 11:02 PM
  [ # 299 ]

Alle drie de relais zijn toch hetzelfde?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 juni 2013 11:08 PM
  [ # 300 ]

Meende dat men zei dat een relais iets speciaal was..

huh

.....

Profiel  
 
 
20 van de 36
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook