Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik vermoed dat Gert de Diravibol bedoelt, daar was ie inderdaad wat zweterig. Bol is nieuw, dus waarschijnlijk niet geheel lekvrij gemonteerd ? Rotor is ook nieuw Gert. Olie is Mobil 5-40 (synth) dus dat kun je beter aanhouden (en niet terug naar semi-synth). Speakers in voordeur zijn hier gebleven, achter zitten ze nog, en de tweeters in het dash heb ik meen ik alleen maar losgekoppeld.
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Timo1990 schreef:Anti-zink op een type 1? Ik gok op de Hydractiefbol!
Ja die bedoel ik!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo,
Sinds ik de V6 heb, heb ik alleen de inhoud van de Xsaar erin gedumpt en gaan rijden…
Dus ik had nou nog niet het gevoel dit is mijn V6…...
Afgelopen week kon ik uiteindelijk gebruik maken van een brug, de V6 past immers niet door onze poort naar de garage toe (wat ik al wist..). Dus deze voorrecht is alleen voor de karakterbak, de Xsaar en de Slopel voorbesteed..
Tijd voor een kleine sleutelmoment:
Omdat de motor erg warm was, ik en geen zin had om mijn handen te verbranden, besloot ik eerst maar de radio in te bouwen..
Op zich is het aansluiten en je bent klaar, behalve als je wat extra op de radio hebt:
Moet wel zeggen dat het interieur erg simpel is om los te schroeven.. Lijkt wel een BX maar dan niet zo breekbaar de panelen…
Afijn, ik moest voor de handsfreesetje (zit op de radio) een microfoon wegwerken:
Via de A-style en het speakergat in het dash, naar de radio gebracht de microfoonkabel..
Ook 2 tulpstekkers voor de toekomstige actievesub en losse versterker aangesloten:
Erg mooie radio…
Alles weer netjes teruggezet en de V6 op de brug gezet en de olie/ oliefilter vervangen.. Ook de luchtfilter is vervangen, alleen nu nog de bougies nog…
Ook de verdelerkap is vervangen:
Was wel nodig dach ik zo, aan de slijtagesporen in de contactpunten te zien..
Oja wie zei nou weinig sleutelruimte in de V6? Djuh wat een gepruts om de verdelerkap los te krijgen. Maar goed dat ze in de brug hing, anders had ik zeker een kromme rug overgehouden.. Maar toch het is makkelijk te doen, alleen het duurt effe…
Nu de V6 toch op de brug stond:
Dááag! kogel!
Juist ja,,, ik heb netjes alle kabels van de trekhaaksysteem los gehaalt.. Dus der komt niks meer achter de XM te hangen…
Wat me opviel aan de V6 nu ik toch bezig was:
-Ik vond deze kabel bij de kachelmotor onder de dashboard tijden de radio inbouw:
Waar dient deze eigenlijk voor? Nouja nu niks want hij is doorgeknipt?
-Dit ziet eruit als een toekomstige dure geintje? De mantel van de demper is door en ik kijk nou tegen de isolaie aan:
-Hoe haal ik dit vastgeplakte (zeer storende irritatie) navigatiehouder van me dashboard eraf? Zonder dat ik de dashboard verprutst?:
En zo ziet de V6 zonder trekhaak eruit:
Véél beter!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb je nou die microfoon over de zonneklep heen gedaan?
Geeft dat niet gedoe als je de zonneklep naar beneden doet?
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nee, voldoende snoer om niet in de problemen te komen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Geen raar gedrag als je de klep helemaal naar beneden doet (fluiten of echo).?
Damn Gert, die trekhaak
Ziet er goed uit zo!
x
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Oeps, is dat je kat die door is?
Trekhaakdopje wel bewaren he!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Als je een goedkoop stuk uitlaat nodig hebt (als in; minder duur) moet je even een gil geven Gert. Ik kan wel wat voor je regelen denk ik .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Blijft leuk z’n V6
Van het weekend maar weer eens bewezen dat de V6 een heerlijk auto is om mee terijden en om te zien..
Had mijn garagehouder erg enthousiast over de V6 gesproken (’‘Een dikke 10 door de Apk heen!’‘). Kwam mijn overbuurman van het weekend ook nog effe naar me toe om te zeggen dat het een prachtige wagen is! hij was er erg enthousiast over, komt ook wellicht dat hij jaren Citroën heeft gereden! Alleen hij vondt de V6 véél mooier dan de karaterbak (BX)... WTF
Maar goed ik stond op het punt te gaan om naar Landgraaf te gaan, dus tanken wat kopen en gaan… Valt ze stil, als ik weg wil rijden.. MMMM dat gebeurde de vorige keer ook toen ik getankt had, na een paar kilometer sloeg ze toen af.. Toch effe in de gaten houden…
Tijdens de rit mooi de radio getest. Nou het geluid valt zeker niet tegen! Alleen mis je de ondersteuning van de bass… Nouja, volgend jaar maar iets aan doen..
Voor de rest reed ze weer heerlijk, cruisecontrolle erop benen over mekaar met een vinger lichtjes af en toe bijsturen… Heerlijk ontspannend rijden! (Kost wel veel Red Bull om wakker te blijven!)
Wat wel erg bizaar is, dat de laatste week de cruisecontrole op het ritme van de vastzittende dagteller reageerde.. Hij schokkede lichtjes op de ritme van de vastzittende teller.. Nu de dagteller helemaal niks meer doet, niks meer aan de hand.. Bizaar! Maar geinig…
Neh, ik verveel me niet met de V6, de neiging om de Digit te krijgen wordt getemperd! Maar van de week toch weer de digit ophalen (Staat bij de garage voor olielek) en daar mee gaan rijden…. De Xsaar die mis ik totaal niet..
We blijven zweven, en ik zal wel eens voorzichtig gaan kijken naar onderdelen.. Een andere bumper is wel de hoofdzaak, hoewel blokjes velgen ook door me hoofd spookt.. (Ojee..)
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
EW schreef:Geen raar gedrag als je de klep helemaal naar beneden doet (fluiten of echo).?
Onee, dat niet geprobeerd, het is meer leuk om te hebben! Of ik het veel van gebruik is af wachten..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5479
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
@BasisBix: denk dat dat op ten duur wel gaat gebeuren Coen..
@Toppie LJ, mocht het zover zijn dan PB ik je wel effe!
@Bart, veel beter zo!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
telefoonmicrofoon: ik heb hem gewoon net uit de A-stijl laten steken. Valt nog wat minder op, en helemaal geen gepruts met het draadje.
navigatiehouder: gewoon eraf trekken en lijmresten met wasbenzine verwijderen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
beluchting van de benzinetank misschien niet helemaal jofel?