Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
eXpelliarMus schreef:Gert? Kijk ook even onder in de deur naar de klip, kan mij namelijk niet voorstellen dat ie weg is.
Het gebeurt wel vaker dat de klip er niet strak op terug gedrukt wordt en er dan weer af valt, zoek hem op klik hem er weer goed strak op. Je wil niet het hele geval vervangen, dat is echt geen leuk klusje, kabels moeten los, je moet um uitbouwen etc. Zoek de klip op zet hem er goed op, kost je niets en is dus goedkoper. Is ie echt weg dan heb ik niets gezegd.
En wat Wes zegt klopt indd, hij lag netjes in de deur.. Maar waarom hij bij Jaap eraf gevallen is? Hij is er weer opgezet en een paar keer de raam laten zakken en omhoog laten gaan, maar het blijft zitten.. Ook zit de borg klip strak vast dus die kan niet zo snel eraf vallen!
@Jaap is de ruit ooit een keer vervangen, en net wat Wes zegt niet goed terug ingedrukt?
Afijn, ik zag ook dat een Fiat panda (4deurs) z’n zelfde systeem heeft, dus dat onderdeel nr zal niet zo snel NFP gaan gok ik..
Goed probleem opgelost…
Wordt vervolgt!
@Bedankt voor de info heren!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nee Gert, naar mijn weten niet. Het raam viel ooit scheef cq naar beneden cq kwam niet lekker recht omhoog in frankrijk op vakantie, heb toen de ruit vastgeplakt met tape en zoon een drukknopverbod gegeven. Eenmaal thuis het raam knap omhoog weten te krijgen en gevraagd niet teveel te laten zakken. Voor de rest nooit meer naar gekeken, zo vaak hadden we niet iemand op de achterbank. Ik had met de 2 vorige XM’s ook ellende met (voor)ramen gehad, vraag maar aan Wes die me met één geholpen heeft, en had hier wss geen zin meer in.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
GWHENDRIKS2 schreef:Uhm tja….....
De onstekingsmodule en de pasta is er nog steeds niet besteld… Maar ik rij al een tijdje zonder problemen rondt.. Sinds ik de tankdop niet helemaal dicht draai, nergens meer last van gehad…. (Ontluchting tank niet echt goed meer?)
Voor de rest blijft het een geweldige voor der bij, de meeste kilometers wordt met de digit gedaan, maar binnenkort mag de V6 de plaats van de digit innemen, die krijgt dan andere deuren.. Maar das een andere verhaal..
Nee, het blijft een erg leuke Xm en krijg steeds complimenten van de staat van de V6..
Dus dat schreef ik vorig jaar..
Nu rij ik meer met de digit gedaan en de V6 rij ik wat minder..
Echter het volgende probleem doet zich nu wat hardnekkiger voor (al 3 keer deze week waarvan 2x in een dag):
*Na 15min snelweg en 10min binnendoor wilt ze na een bezoek aan bijv de pompstastion niet méér starten en staan de fans op 24volt te loeien!
*de fans schakelen wél weer op 6Volt nadat de motorkap en de warme lucht in het intereur wordt geblazen.
Dan kan ik de auto weer starten, wat wel raar is dat de fans onderweg weer op 12Volt staan en als ik de auto parkeer moet ik het zelfde trucje toepassen om de fans weer op 6Volt draaien!
Wat kan het nou zijn:
-De ontstekingsmodule? (kan waarschijnlijk een andere regelen om uit te proberen of dit het euvel is!)
- De bruine sensor? < Door een fout van de garage is dit niet vervangen.
( De garage weet het en heeft het netjes opgelost!)
Wordt nu een irritatie puntje ik heb nu niet zo zien om bij ieder boodschap de motorkap te openen en de warmelucht in het interieur te blazen om alles af te laten koelen. Zodat ik weer weg kan rijden..
Nouja blijft leuk, je bent immers bezig om de Xm beter te leren kennen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De fans kunnen NOOIT op 24 volt draaien in een 12 volt auto gert
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan het volgende: als dit startprobleem zich voordoet, heb je dan wel of geen vonk op de bougiekabels? Dat moet je eerst checken. Dus, als ie niet wil aanslaan ff kijken of je een vonk hebt. Heb je een vonk dan is het verwisselen van de bdp sensor of module compleet zinloos!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Wat is niet meer starten Gert ? Niet aanslaan of geen kik/contakt ?
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhmm tja 12volt Indd Yuri.
Dus bougiekabel eruit en tegen het blok houden om te zien of het vonkt.? Dat was het manier toch?
@ geen Kik/contact Jaap.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dus de startmotor draait dan ook niet?
Dan moet het probleem ergens anders gezocht worden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben het kwijt Gert.. Wat gebeurt er nou?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gert het lijkt er op dat het probleem wat ik op vakantie met caravan af en toe had, nu erger wordt, dat gebrul van die fans even daargelaten. Zie mijn draadjes hier en op XM club er maar op na. Ik heb ooit eens een stukje word document gedowmload van een of ander forum, die plaats ik hier even:
Vuil in je startbeveiliging van de automaat is het niet. Deze is nieuw en het euvel doet zich alleen voor bij knap warme motor. Dus alleen je contactslot blijft nog over.
Je neemt de draad los op het relais van je startmotor. De dunne draad voor de duidelijkheid, de dikke komt van je accu en voedt de startmotor als het relais (bendix) is aangetrokken.
Deze draad zet je op een heel gewoon relais wat je kunt kopen bij de automaterialenhandel en welke ook wordt toegepast voor bv extra mistlampem oid. Op het relais staat duidelijk wat de contacten zijn voor de spoel en welke de schakelcontacten zijn. De draad welke je van je van je startrelais hebt losgenomen sluit je aan op het relais (contact 85) en de andere pool (contact 86) op de min van de accu. De contacten zijn duidelijk genummerd op het huis.
Vervolgens terk je een nieuwe draad rechtstreeks (wel een zweefzekering in de draad zetten, 10 amp) van de pluspool van de accu naar het relais en deze zet je op contact 87. Vervolgens trek je een draad van pool 30 naar de het startrelais waar je de eerste draad hebt losgenomen.
De startbeveiliging zit nu automatisch al voor je relais. Dus ook dat werkt.
Let er wel op dat je voor het stuk naar het startrelais toe draad gebruikt met een hittebestendige mantel (siliconen oid). Gewoon huis tuin en keukendraad is niet goed of je moet het isoleren. De startmotor en relais zitten op een paar cm van je spruitstuk dus het wordt knap heet daar beneden.
Het relais kun je heel goed bereiken door de motorkap in de cabine weg te nemen. Dan zie je het direkt al zitten onder het spruitstuk rechts van de motor. Da’s ook meteen de reden waarom je niet even kunt starten door er even een schroevendraaier tussen te zetten. Je zit onder je spruitstuk te sleutelen en na een snelwegrit ........
Ook mijn garage is lang bezig geweest met zoeken. Nieuwe voedingskabel startmotor, extra hitteschild, contacten schoonmaken en vervangen maar niets hielp of maar tijdelijk. Uitendelijk ben ik zelf gaan zoeken en meten. Ik kwam er achter door een tijdelijke extra draad te trekken van accu naar relais met schakelaar ertussen. Als de camper niet startte gebruikte ik de schakelaar en dat werkte zowaar keer op keer. Toen was de link naar het conatctslot snel gelegd. Navraag bij Mercedes bevestigde inbrandende contactsloten en startproblemen. Ik schrok van de prijs voor een nieuw contactslot en heb voor deze oplossing gekozen. Dus….... De weerstand in een electrisch circuit loopt evenredig op met de temperatuur. Is eigenlijk heel logisch. Het relais heeft een minimale stroom nodig om bekrachtigd te worden en een knappe spanning op het startrelais te zetten.
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, gisteren wat mensen blij gemaakt met een rondje V6…
Het is en blijft een geweldige auto met het leuke geluidje! ...
@ Effe terug te komen op het probleem, wat Jaap vermoed is waarschijnlijk ook het probleem, de start Relais krijgt stroom maar de startmotor geeft geen kik..
Dus dan moet haast wél de bedrading van het contactslot naar de startmotor de oorzaak zijn.. Dus wat ik al van plan was (maar nog geen tijd voor had) maar eens uitvoeren: Relais tussen de draad van het contactslot en startmotor zetten..
Hopelijk deze week tijd ervoor om de relais te plaatsen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Na zo’n rit wil iedereen een v6 wat een feest !
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gisteren eens de veershotels vergeleken met elkaar.
Conclusie:
-V6 heeft smalle veerpoten.
-TCT (vroege type 2) heeft dikke veerpoten.
Vreemd dan heeft de V6 dus veerpoten van een:
- 8V
- 16V
- En de ongeblazen diesel.
Foto te duidelijkheid:
Diameter van de V6 veerpoot: 17mm
Diamter van de TCT : 20mm
Raar he? Maar goed ik zoek veerschotels met 17mm doorsnede met Hydrative dus..
Dus tips graag!
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zoek er de juiste veer cylinders bij en je hebt een superieure update voor je V6.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies, gelijk 20 mm veercilinders kopen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste