Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
EW schreef:beluchting van de benzinetank misschien niet helemaal jofel?
Zat ik ook aan te denken.. Als ik de dop losdraait is het net of er een soort vacuum wegvalt…
(Beetje moeilijk uit leggen..)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dat schijnt zo te horen.
Is bij mij ook zo.
XM TCT Ambiance`94
Dat hoort niet hoor Dirk Lijkt mij idd ook een ontluchting probleempke. Tankt zuigt zich vacuum en verstoort daardoor de brandstof toevoer.
Eenvoudig te testen. Aftanken tot aan de nok. Dop er niet op of hooguit een eerste slag en dan rijden. Gbeurt het dan niet dan is het redelijk zeker je ontluchting.
Zit die ontluchting in de dop bij een XM?
Of zit ie net iets lager. Ik heb van sommige andere auto’s weleens begrepen dat tot de nok toe voltanken eigenlijk vragen om problemen is…
Moderne auto’s hebben een damp-afzuig-systeem. Ook xm’s. boven een bepaald toerental gaat er een klepje open waarmee de dampen uit de tank de inlaat in gezogen worden. Na een stukje rijden moet er wat onderdruk in de tank zitten.
Dan zou het dus zaak zijn de auto niet tot de nok te vullen maar bij eerste afslag te stoppen.
geen idee waar het zit, maar je moet een xm echt gewoon tot d enok af kunnen tanken. toen ik nog niet op lpg reed vulde ik de benzine tank echt tot de maximale max, dus tot aan de dop. Nooit problemen mee gehad in welke vorm dan ook.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik ook, iedere keer echt helemaal nokkie vol, en nooit problemen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
gompy58 schreef:Dat hoort niet hoor Dirk Lijkt mij idd ook een ontluchting probleempke. Tankt zuigt zich vacuum en verstoort daardoor de brandstof toevoer.
Eenvoudig te testen. Aftanken tot aan de nok. Dop er niet op of hooguit een eerste slag en dan rijden. Gbeurt het dan niet dan is het redelijk zeker je ontluchting.
En hoe los je dat dan op?
(Ergens een verstopping bij de damp-afzuig-systeem? Zit die ergens bij de luchtfilterslang?)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik heb ergens nog een stukje info uit een dealermap (technische mededelingen), over een terugroepactie van een specifiek model xm’s, er moest een klein gaatje in de tankdop geboord worden. Geen idee of dat toevallig voor de V6 was, maar t schoot me zo ineens te binnen… Ik zal eens kijken of ik die map terug kan vinden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ow dat zal tof zijn Lars!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Je meent het niet he… Das echt een franse slag oplossing… gaatje boren in de dop.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
EW schreef:Zit die ontluchting in de dop bij een XM?
Of zit ie net iets lager. Ik heb van sommige andere auto’s weleens begrepen dat tot de nok toe voltanken eigenlijk vragen om problemen is…
Geloof me, je bent blij als dat ding eindelijk eens een keer afslaat, het is een masochist pur sang die zijn XM tot de nok volgooit…
Wat betreft Gert’s probleem:
Ik heb wel van de zomer tijdens een lange hete file in het midden van Lyon met de caravan erachter wat vapourlock (denk ik) problemen gehad, toen ik uiteindelijk vlak daarna ging tanken (met motor draaiend wegens startproblemen als de caravan erachter hing) en de dop eraf draaide sloeg de motor ook af….. Mischien is het gerelateerd aan jouw probleem Gert, maar ik weet even niet hoe dit jou verder helpt eigenlijk….
Brian schreef:Ik ook, iedere keer echt helemaal nokkie vol, en nooit problemen.
Nokkie vol gaat helaas niet meer bij de Tango’s etc, die stoppen bij 70 liter ..... grrrrrrr
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Iets eerder tanken, of 2 keer achter elkaar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.