Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik vind deze velgen heel goed staan. Past prima bij de hoekige vormen van de XM!
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai geen remlicht meer achter…
Op het display geeft hij continu aan, dat ik het rempedaal moet testen door in te trappen.
Ik denk dat dit het geval is:
http://www.xmclub.nl/forum/remlichtschakelaar-automaat-repareren
Dat gaan we even maar maken met Passen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Volgens mij kan het systeem niet opmerken dat de schakelaar niet werkt. Het weet immers niet of de schakelaar niet werkt of de rem gewoon niet ingetrapt wordt. Waarschijnlijk is er een zekering kapot of gewoon een lampje. Massa probleem of een kabelbreuk kan ook….
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Inderdaad. Als de schakelaar in het pedaal niet meer werkt, dan krijg je deze displaymelding niet.
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oké, dan hoop ik dat het een zekering is. Dat beide remlichten kapot is in een keer, lijk me heel toevallig.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet hoe het in een XM zit, maar meestal worden zulk soort verlichting niet op dezelfde zekering gezet. Dus om te voorkomen dat bij een kapotte zekering niets meer werkt. Maar dat kan je zo opzoeken in de documentatie welke zekering waarvoor dient. Soms zelfs in het instructieboekje.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
remlichten links en rechts zitten op dezelfde zekering, F2 in de zekeringbak in de auto volgens het boekje. Daar zit niets anders bij gezekerd.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niet apart dus
Dan blijft de vraag, waarom is de zekering eruit gesprongen? (als dit het probleem blijkt te zijn).
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ouderdom? Zekeringen gaan soms ook gewoon stuk zonder dat er iets mis is. Bij de remlichten komt het voor na gebruik van aanhangwagen. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan een kapotte zekering. kabelbreukje bijvoorbeeld. En de lampjes kunnen natuurlijk ook beide stuk zijn. Hoeft niet zo te zijn dat ze tegelijk stuk gegaan zijn. Wanneer heb je ze voor het laatst getest? Wellicht heb je een tijd met maar 1 werkend remlicht gereden? Hoewel de serie 1 daar ook een melding van geeft dacht ik….
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
3weken geleden nog alles gecheckt qua verlichting Furriegurrie.
Vandaag de lampen vervangen en de zekering (10amp) gecheckt.. Nog niks….
Daarna de zekering vervangen, en weer remlichten.
Echter:
- Lampen zijn niet kapot.
- De ouwe zekering doorgemeten en ook die is niet kapot..
Echt vreemd….
Los contact, vuiligheid in de zekerkast?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Polen van je zekering een beetje gecorrodeerd van het stilstaan?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zou kunnen Marc.
Ik kijk het even aan.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo gisteren de eerste lange rit met de V6 gedaan.
De heen weg ging het prima, alleen de terugweg een schrok door de auto heen gesis rechtsvoor en de melding: ABS out of use!...
De melding ging weer uit het gesis bleef, maar stopte toen ik de CC uitschakelde, dat zal wel toeval zijn..
Auto aan de kant gezet en de motorruimte als onder de auto gekeken op lekkage… Niks! gevonden. Auto in de R gezet, kreeg weer een melding maar die verdween zo snel, dat ik niet weet wat er op stond?
Remmen doet ze prima, dus verder gereden met CC aan en rustig met 120km/h naar huis gereden.
Vanmiddag de auto op de smeerput zetten en kijken of er iets lek/kapot is.
Maar iemand een idee?
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
De cc werkt met vacuüm. Kan dat het gesis zijn? Werkt die nog wel OK? Zit alleen niet rechtsvoor maar linksvoor de pomp en bij gasklephuis het vacuüm ding (bij es9j4 in xm en xantia)
Melding iets van je remlichten weer die direct corrigeerde of zo? Neem aan dat je de rem in trapt bij schakelen naar R. Klink toch als electronica contactjes of iets met massa? Spul zal wel goed warm zijn?
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik herken nu weer de velgen en heb je auto op de meeting gezien. Jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben.
De verschijnselen die je beschrijft kan ik niet met elkaar rijmen.
Het gesis zou inderdaad van de CC kunnen zijn zoals rehc zegt. Maar bleef de CC wel werken nadat de ABS melding kwam? De vacuumpomp zit linksvoor tussen binnen- en buitenscherm. Je kan erbij als je de wielkuip weghaalt. Bij de ZPJ V6 die jij hebt zit er een balgje bij het gasklephuis die de bediening van de gasklep overneemt van het gaspedaal. Tussen de pomp en het balgje loopt een vacuumslangetje.
De schok zou een onderbreking van de CC geweest kunnen zijn.
Misschien is er linksvoor iets mis gegaan met de vacuumpomp wat ook de ABS sensor bij dat wiel beïnvloedde. Ik zou niet weten wat dat dan moet zijn.
Overigens zie ik dat je de displaymeldingen in het Engels krijgt. Je kan ze ook in het Nederlands krijgen door een paar zekeringen in- of uit te steken. Staat in het instructieboekje.