Ik dacht dat de eerste paar jaar XM’s alleen Engels, Frans en Duits kenden, Nederlands is pas bij series 2?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
rehc/par eXeMple!
Zou het gesis zo erg zijn van de vacuümpomp, dat je dat binnen hoort? Of de CC het deed, geen idee, omdat ik op dat moment zelf controle wou hebben over de motor, om te zien of de vermogen er nog was.
Het zou zo kunnen dat ik dacht dat het gesis rechts kwam.Ik dacht gelijk aan de ABS kabel die rechtsvoor gemaakt was, ten tijde van die storing. Maar dat het indd links kwam.
Ik denk dat ik de cc even uitlaat en de relais en de tip van Yuri ga doen (ik had gister er over dat de CC pas ná de 100km/h doet). Dat is namelijk de snelheidsensor schoonmaken. Die kan ook deze probleem veroorzaken van CC..
Vraagje zit de ABS-unit achter de linkerscherm bij de vacuümpomp van de cc?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
par eXeMple!
Wellicht dat ik met Citromob met de V6 kom..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Citroensmgz schreef:Ik dacht dat de eerste paar jaar XM’s alleen Engels, Frans en Duits kenden, Nederlands is pas bij series 2?
Nee, hoor. Ik had een serie 1 uit 92 die kende gewoon Nederlands.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
De serie1 V6 die ik heb gehad kon geen Nederlands dat was een 1991er, de serie 2 wel.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
par eXeMple! schreef:.
De schok zou een onderbreking van de CC geweest kunnen zijn.
Misschien is er linksvoor iets mis gegaan met de vacuümpomp wat ook de ABS sensor bij dat wiel beïnvloedde. Ik zou niet weten wat dat dan moet zijn.
.
Links zit ook de ABS-unit heb ik gezien.
Ik denk dat de CC onderbroken werd, waardoor alle lucht bij de vacuümpomp eruit geblazen werd. Hierdoor had dit een invloed op de ABS-unit (luchtdruk).
Dus we gaan de vacuümpomp binnenkort controleren.
Wordt vervolgt
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
De abs-unit gebruikt de hydrauliekdruk en wat elektronica (o.a. de abs sensoren) maar doet niets met lucht.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Door de lucht die ontsnapte van de vacuümpomp, vermoed ik dat de lucht tegen de abs-unit kwam. Hierdoor de Abs-unit door de luchtdruk even op tilt sloeg..
Dat is mijn theorie erachter Wimb
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik geloof niet dat een ABS unit daar last van heeft.
Zoveel lucht komt er niet van zo’n pompje.
Er is onder de kap altijd beweging. Denk maar aan rijwind en je koelfans. De sensoren zelfs zitten bij de wielen, daar gebeurt ook van alles.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
par eXeMple! schreef:Citroensmgz schreef:Ik dacht dat de eerste paar jaar XM’s alleen Engels, Frans en Duits kenden, Nederlands is pas bij series 2?
Nee, hoor. Ik had een serie 1 uit 92 die kende gewoon Nederlands.
Vanaf ongeveer 1992 zijn de instelmogelijkheden van 3 talen naar 5 of 6 talen gegaan. Mijn ‘90er XM kon ook alleen maar Frans/Engels/Duits.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het CC pompje zuigt lucht uit de balg die je gasklep verstelt.
Dat is heel weinig.
Bij loslaten wordt er dus lucht IN dat balgje gezogen en niet er uit geblazen.
Bovendien zit tussen die pomp en de ABS unit een stuk plaatwerk.
ABS probleem is in 99% van de gevallen een stekkerverbinding. Losmaken, schoonmaken en vaseline er in. Met de Lexia kan je zien welke sensor het was.
Mijn eerste XM V6 (1990; XX-21-BP) had vanaf dag één de melding dat het linkerachterlicht het niet deed (quod non)
Citroen is er gedurende de 120.000 km die ik in dat ding reed niet in geslaagd de melding te verwijderen.
Gewoon zo helemaal Citroen…....
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Met de melding “ABS buiten werking” kan je ook geluk hebben. Namelijk als hij tijdens de APK niet optreedt.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, en die melding van het linker achterlicht was gelukkig ook geen APK afkeur, zolang het lampje het deed.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
par eXeMple! schreef:Met de melding “ABS buiten werking” kan je ook geluk hebben. Namelijk als hij tijdens de APK niet optreedt.
Je kunt lachen maar mijn C5 heeft zo twee keer de apk gehaald.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het was ook serieus bedoeld hoor…