Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het was ook serieus bedoeld hoor…
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gisteren de V6 maar eens gewassen en wat mooie plaatjes geschoten:
Van de week ook de airco laten vullen. Hij is lek, maar dat wist ik al vanaf het begin, maar het was nog de moeite waard om te vullen..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waarom dicht je het lek niet?
Zo lang het niet de verdamper is hoeft het niet veel te kosten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het is de verdamper…...
Dus dat ga ik niet doen, teminste nu niet. wellicht in de toekomst…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gast, wel dikke velgen d’r onder maar niet ff twee daagjes knutselen om de airco goed werkend te krijgen? Nu heb je hem gevuld, het lekt en dus komt het koelmiddel in de auto.. bah.. niet goe hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb het al vaker geschreven in topics (en ik kan het denk ik weten) maar lekkende aansluitingen op het expansieventiel (4 o-ringen die verouderen) merk je ook alleen in de cabine en niet in de motorruimte. Het ding is echter wel vanuit de motorruimte bereikbaar en verwisselbaar. ....
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja Het is een bewuste keuze, nieuwe banden en velgen moest ik wel.. Het originele setje lm had ik vorig jaar immers verkocht.
Nogmaals de airco is een beetje lek, maar het was de moeite waard om het nog te vullen. Ik vind het zo prima, en mocht het schadelijk zijn zo’n lekkage dan was het zekers niet gevuld.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom heb je de originele velgen dan verkocht?
Dan nog een setje fatsoenlijke XM velgen koop je voor weinig, deze C5 velgen zijn nieuw een klein fortuin. En zelfs 2de hands doet het nog pijn in de porto…
Als de airco blijft werken en niet binnen enkele dagen leeg is dan zal de lekkage minimaal zijn, maar dat gas is zeker schadelijk.
Ben benieuwd waar je laat vullen: de vuller pleegt namelijk een delict.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je daar wat meer over zeggen, daar ben ik wel benieuwd naar hoe dat zit.
Je zou je eens kunnen verdiepen in de f-gassenrichtlijn.
Ik geef toe dat ik me een beetje verslik in het verschil tussen auto-airco’s en stationaire koelsystemen.
De installatie van een auto mag niet hervuld worden als er meer dan normaal lekt.
Dan zit je dus op de vraag wat normaal is.
Desalniettemin vind ik het niet erg kies om een gas met een gwp van 1300 zo te laten vliegen.
En dan komt er nog bij dat het spul inmiddels “op de bon” is: het wordt uitgefaseerd door de toegestane hoeveelheid in de markt de komende jaren te knijpen tot 0.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Iedereen die zijn airco bijvult waarbij er meer bij moet dan eruit kwam laat zijn gas bewust “zo vliegen”. Alleen hoe snel de ene het laat vliegen t.o.v. de andere zal verschillen.
We doen allemaal ons steentje bijdragen aan het vernietigen van ons millieu, de één werkt bij de hoogovens en de ander rijdt regelmatig het hele land door voor een vergadering of inspectie van een uur of twee, de ander rijdt rondt met een beetje lekke airco en V6 motor.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
oftewel iedere auto met airco dus. al die systemen lopen heel langzaam leeg.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb er anders één die sinds ie in 2004 van de band liep nog nooit opnieuw gevuld is. Lijkt me toch iets anders dan iedere 6 maanden je airco moeten vullen. of niet soms?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn Sm airco lekt ook niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>