waterman schreef:Ik heb er anders één die sinds ie in 2004 van de band liep nog nooit opnieuw gevuld is. Lijkt me toch iets anders dan iedere 6 maanden je airco moeten vullen. of niet soms?
Net als mijn C5 uit 2002….
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Mijn eigen auto (2006) is ook nog nooit gevuld en koelt nog uitstekend. Ik twijfel alleen of ik met leegtrekken er precies 650 gram uithaal. Ik heb het ook niet over elk half jaar moéten vullen. Een paar procent per jaar verliezen schijnt normaal te zijn. Daarmee rij je gemakkelijk 10-15 jaar voordat het uberhaupt leeg begint te raken dat is natuurlijk iets anders dan elk half jaar moeten vullen omdat de pomp niet meer inslaat. Ik heb vorig jaar nog een xm op R12 omgebouwd die was sinds nieuw nog niet gevuld maar was nu wel echt aan de lege kant. Mijn xantia V6 uit 1998 haalde ik in 2012 nog 590 gram uit.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ondertussen weer wat verder aan de V6 gewerkt:
-Snelheidssensor schoongemaakt.
- Alle relais/zekeringen de voetjes schoongemaakt en met vaseline ingesmeert
Definitief de trekhaak gedemonteerd:
Zat nog behoorlijk vast, maar uiteindelijk eronder uit gekregen en de andere bumper gemonteerd. Het is niet echt strak, maar beter dan een gat in de bumper.
Daarna een ritje naar Apeldoorn, waar het even mis ging… Dynamo kapot. Foutje van mij ik had eigenlijk de dynamo moeten reviseren toen ik haar uit de stalling haalde.. Een les voor in de toekomst.
Nadat de ANWB wel met succes de dynamo aan de praat kreeg gelijk naar huis gereden, dat moest wel lukken aldus de ANWB.. Nou die woorden waren nog niet koud en de accu lampje ging branden.. Thuisfront niet gehaald, maar wel de V6 op het werk gekregen.. Volgende dag met een andere accu de laatste kilometers naar huis gereden..
Reserve dynamo laten nakijken, en deze later ingebouwd:
Reserve Accu
Door de rechter voorwiel en de wielkuip te demonteren kun je er fatsoenlijk erbij.
Even wat over zetten en weer monteren..
Totaal toch wel bijna 4uurtjes zoet meegeweest. Het is krap qua ruimte, maar toch goed te doen. Ik kon gelukkig gebruik maken van een kolombrug, wat in dit geval erg prettig was.
En wat roest/zand tegen gekomen:
Dit losse roest verwijderd. En met bitum ingespoten ik had niks anders dan dat bij me..
Bij de achterbumper had ik ook wat roest ontdekt. Deze had ik thuis aangepakt met Fertan aangepakt en later bitum opgespoten.
En dit jaar Citromobile bezocht met de V6:
2015
2014
Fijne auto de V6 zelfs de automaat gaat beter schakelen merk ik..
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
GWHENDRIKS2 schreef:Daarna een ritje naar Apeldoorn, waar het even mis ging… Dynamo kapot. Foutje van mij ik had eigenlijk de dynamo moeten reviseren toen ik haar uit de stalling haalde.. Een les voor in de toekomst.
Citroen XM CX by Timo1990NL, on Flickr
Citroen XM CX by Timo1990NL, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En zuinig dat ze is, als men haar duwt…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ook hier het zelfde geval, de fiets maakt met mooi weer meer kilometers dan het wagenpark!
Nadat de V6 al bijna 2’000 kilometer heeft gelopen na de herrijzing , was het een goed moment om de oude olie eruit te doen na bijna 24 maanden stilstaan en 8’000 kilometer verder.
Het lijkt wel of het blok ook hier gelijk rustige loopt…
Verder merk ik dat de automaat steeds beter werkt na de oliewissel en de motor lekkerder gaat lopen.
En oja, dit lag op het werk…....
Dit is zó de trend onder de Xm! Of niet Jaco ....
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Goed bezig!
Leuke trend, ik ga op zoek en hang ze ook onder m’n Xm!!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
furriegurrie schreef:.... onder m’n Xm!!
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Daar schijnen ze te horen lees ik hierboven…..
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit weekend de derde remlicht van de serie II/III ingebouwd.
Het inbouwen ging opzich wel, omdat het rubberenslang waar de kabels doorheen gaat.Op 2plekken al kapot waren.
Bruinzwart (zwarte tape)= voeding
Bruin= massa
Dit zit al jaren zo vermoed ik.
De unit komt niet strak tegen de raam aan, en het trilt tijdens het rijden. Niet erg maar beter als dit krijg ik het niet gemonteerd..
En na 3jaar werd het tijd dat ik de kapotte mistlampunit verving:
En omdat het kan:
Gele mistlampen verlichting.. Meer voor de show dan functioneel…
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vandaag de LHM ververst. Voor de langdurige stalling periode had ik de LHM al vervest.
Nu 1,5 jaar later en slechts 2,656 km verder toch maar ververst. Nu stuurt ze lichter en is de achterkant wat losser qua invering als je over drempels gaat.
Wat me opviel aan de filters, dat ze enorm vuil waren en een soort siliconen drap op zat, tijdens het schoonmaken!
Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wie weet heeft iemand er ooit van die teflon meuk bij gegooid. Je weet maar nooit.
Vergeet als je klaar ben niet om via de rechterachterrem het achtercircuit schoon te spoelen.
Paar keer gymmen en weer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
misschien is er wel leak stop in gemikt in het verleden voor een lekkend diravi stuurhuis. gebeurt helaas veel en die stuurhuizen gaan structureel lek. enige dat ik zo kan bedenken.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Niet door de vorige eigenaar in ieder geval…...
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of van die TLC meuk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>