7 van de 36
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
Gepost: 15 juni 2012 12:04 PM
  [ # 91 ]

Ja, maar hoe meet je iets op het moment dat het niet gebeurt?
Zie de CX van Ree… die sloeg soms onderweg af en als hij het weer deed en je was in de werkplaats, kon je niets meten.

Dat is toch altijd het probleem met dit soort dingen. 


Dus Gert: nogmaals flink gassen en op een rotonde afrijden. En als ‘ie dan wer afslaat, direct kijken of je een vonk hebt of niet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 juni 2012 12:08 PM
  [ # 92 ]

Je weet zeker dat het de module is wanner je geen vonk hebt maar al rijdend je toerenteller het nog wel doet. Lastig in één keer te contreleren: even ruilen is vaak makkelijker.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2012 12:11 PM
  [ # 93 ]
Ree schreef:

Je weet zeker dat het de module is wanner je geen vonk hebt maar al rijdend je toerenteller het nog wel doet. Lastig in één keer te contreleren: even ruilen is vaak makkelijker.

Dat is volgens mij niet altijd zo. Als de toerenteller via de module wordt aangestuurt geeft ie het ook op..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juni 2012 12:29 PM
  [ # 94 ]

Gewoon zo’n ding in de auto gooien, laatst eens 3 stuks gescoord via MP voor nog geen € 10,-

Afbeelding Bijlagen
bougietester.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 juni 2012 12:33 PM
  [ # 95 ]
waterman schreef:

Dat is volgens mij niet altijd zo. Als de toerenteller via de module wordt aangestuurt geeft ie het ook op..

De toerenteller gaat juist niet via de module.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 juni 2012 12:34 PM
  [ # 96 ]

René, mooi!
Maar hoe heet zo’n ding? Wie verkoopt het?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2012 12:36 PM
  [ # 97 ]
Ree schreef:

De toerenteller gaat juist niet via de module.

Daarom schreef ik ook ALS hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juni 2012 01:12 PM
  [ # 98 ]
JanSr schreef:

René, mooi!
Maar hoe heet zo’n ding? Wie verkoopt het?

Gewoon bougietester of vonkentester, even googlen en je vindt plaatjes.

Destijds werd op MP een partij van ca. 60 stuks aangeboden, voor nog geen € 10,- had ik er 3 in een envelop in de bus.
Helaas is advertentie nu weg.

Direct aansluiten op uitgang van bobine, krokodilleklem aan andere kant op de minpool en testen maar!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 07:51 PM
  [ # 99 ]
La Léo schreef:

Gert, misschien rare vraag, maar hoe is je koelwaterpeil?
Ik heb het ooit weleens gehad met een auto (geen Citroën) die gewoon continu teveel brandstof kreeg toegediend omdat de temperatuursensor voor de injectie niet onder water stond. Dus de computer dacht telkens dat het koud was dus die bleef volle bak brandstof door de injectors pompen. Op hoge snelheid was dat geen probleem, maar bij plotseling gas terug nemen (bijvoorbeeld op de afrit) verslikte hij zich daar dan als het ware in en sloeg hij bijna af.


Het is een zeer kleine kans dat dit bij jou ook aan de orde is, maar je weet het nooit.
Maar goed, de XM kennende zal het wel ‘gewoon’ een elektronisch probleempje zijn. Iets met de ontstekingsmodule of de injectiecomputer ofzo. En ik vrees dat je dit alleen kunt testen door onderdelen uit te wisselen.
Ken je verder niemand met zo’n auto?

De temperatuursensor is bij de apk vervangen La leo.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 07:52 PM
  [ # 100 ]
gompy58 schreef:

hoe was het temperatuur verloop in die file?

Ik reed stapvoets, en de themperatuur bleef normaal.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 07:55 PM
  [ # 101 ]
Ree schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

... alleen bij het afremmen voor de naderde rotonde viel wéér de motort stil…......... Confused

Ik zet in op de ontstekingsmodule. Zit ie gemonteerd met hitte-afvoerende paste?

ps, koud niet willen sterten wordt hier in eerste instantie niet door veroorzaakt.

waar zit dat ding eigenlijk Ree?  En hoe ziet er zoiets uit? Ik dach dat de bobine alles regelde qua onsteking…

Edit, La leo zei dat het in de buurt van de bobine zit:

Ik wijs op de foto de bobine aan. Naast de bobine zit ook de verdamper airco (in iedergeval hoort dit bij de airco)

Dus waar zit hij precies?


Edit naast de bobine op de steun dus…. stupid

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 07:59 PM
  [ # 102 ]
waterman schreef:

Lekker aan het gissen jongens? Misschien is het wel zo handig om eerst eens even goed te gaan METEN en ZOEKEN voor er weer eens lukraak onderdelen voor Jan met de korte achternaam worden vervangen!!

Dus: eerst weten WAT er gebeurt. De motor slaat af. En wil dan kortstondig niet meer aanslaan. Is er dan wel een vonk? Of krijgt hij misschien wel helemaal geen brandstof?

Meten = weten
Gissen = missen

Zou het dan ook de injectierelais en de brandstofpomprelais kunnen zijn?

yuri zou men ook de onstekingsmodule kunnen doormeten?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2012 08:38 PM
  [ # 103 ]

Alles hangt af van een goede garage die de XM écht GOED en grondig kent en niet zomaar meuk gaat vervangen. Dit soort auto’s vragen om specialisten. Dat het nog maar eens gezegd is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 08:42 PM
  [ # 104 ]

Oke, Yuri, dan ga ik eens kijken of de garage de onstekingsmodule kunnen doormeten..

Vervangen doen we zelf wel Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2012 08:47 PM
  [ # 105 ]

Je hebt niets aan doormeten bij een garage. Je moet pas gaan zoeken en meten als ie het niet meer doet…. dus, als ie er mee gekapt is gaan zoeken terwijl ie dus goed heet is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
7 van de 36
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook