Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, maar hoe meet je iets op het moment dat het niet gebeurt?
Zie de CX van Ree… die sloeg soms onderweg af en als hij het weer deed en je was in de werkplaats, kon je niets meten.
Dat is toch altijd het probleem met dit soort dingen.
Dus Gert: nogmaals flink gassen en op een rotonde afrijden. En als ‘ie dan wer afslaat, direct kijken of je een vonk hebt of niet.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je weet zeker dat het de module is wanner je geen vonk hebt maar al rijdend je toerenteller het nog wel doet. Lastig in één keer te contreleren: even ruilen is vaak makkelijker.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree schreef:Je weet zeker dat het de module is wanner je geen vonk hebt maar al rijdend je toerenteller het nog wel doet. Lastig in één keer te contreleren: even ruilen is vaak makkelijker.
Dat is volgens mij niet altijd zo. Als de toerenteller via de module wordt aangestuurt geeft ie het ook op..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon zo’n ding in de auto gooien, laatst eens 3 stuks gescoord via MP voor nog geen € 10,-
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Dat is volgens mij niet altijd zo. Als de toerenteller via de module wordt aangestuurt geeft ie het ook op..
De toerenteller gaat juist niet via de module.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
René, mooi!
Maar hoe heet zo’n ding? Wie verkoopt het?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree schreef:De toerenteller gaat juist niet via de module.
Daarom schreef ik ook ALS hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
JanSr schreef:René, mooi!
Maar hoe heet zo’n ding? Wie verkoopt het?
Gewoon bougietester of vonkentester, even googlen en je vindt plaatjes.
Destijds werd op MP een partij van ca. 60 stuks aangeboden, voor nog geen € 10,- had ik er 3 in een envelop in de bus.
Helaas is advertentie nu weg.
Direct aansluiten op uitgang van bobine, krokodilleklem aan andere kant op de minpool en testen maar!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
La Léo schreef:Gert, misschien rare vraag, maar hoe is je koelwaterpeil?
Ik heb het ooit weleens gehad met een auto (geen Citroën) die gewoon continu teveel brandstof kreeg toegediend omdat de temperatuursensor voor de injectie niet onder water stond. Dus de computer dacht telkens dat het koud was dus die bleef volle bak brandstof door de injectors pompen. Op hoge snelheid was dat geen probleem, maar bij plotseling gas terug nemen (bijvoorbeeld op de afrit) verslikte hij zich daar dan als het ware in en sloeg hij bijna af.
Het is een zeer kleine kans dat dit bij jou ook aan de orde is, maar je weet het nooit.
Maar goed, de XM kennende zal het wel ‘gewoon’ een elektronisch probleempje zijn. Iets met de ontstekingsmodule of de injectiecomputer ofzo. En ik vrees dat je dit alleen kunt testen door onderdelen uit te wisselen.
Ken je verder niemand met zo’n auto?
De temperatuursensor is bij de apk vervangen La leo.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
gompy58 schreef:hoe was het temperatuur verloop in die file?
Ik reed stapvoets, en de themperatuur bleef normaal.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ree schreef:GWHENDRIKS2 schreef:... alleen bij het afremmen voor de naderde rotonde viel wéér de motort stil….........
Ik zet in op de ontstekingsmodule. Zit ie gemonteerd met hitte-afvoerende paste?
ps, koud niet willen sterten wordt hier in eerste instantie niet door veroorzaakt.
waar zit dat ding eigenlijk Ree? En hoe ziet er zoiets uit? Ik dach dat de bobine alles regelde qua onsteking…
Edit, La leo zei dat het in de buurt van de bobine zit:
Ik wijs op de foto de bobine aan. Naast de bobine zit ook de verdamper airco (in iedergeval hoort dit bij de airco)
Dus waar zit hij precies?
Edit naast de bobine op de steun dus….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
waterman schreef:Lekker aan het gissen jongens? Misschien is het wel zo handig om eerst eens even goed te gaan METEN en ZOEKEN voor er weer eens lukraak onderdelen voor Jan met de korte achternaam worden vervangen!!
Dus: eerst weten WAT er gebeurt. De motor slaat af. En wil dan kortstondig niet meer aanslaan. Is er dan wel een vonk? Of krijgt hij misschien wel helemaal geen brandstof?
Meten = weten
Gissen = missen
Zou het dan ook de injectierelais en de brandstofpomprelais kunnen zijn?
yuri zou men ook de onstekingsmodule kunnen doormeten?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles hangt af van een goede garage die de XM écht GOED en grondig kent en niet zomaar meuk gaat vervangen. Dit soort auto’s vragen om specialisten. Dat het nog maar eens gezegd is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5481
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Oke, Yuri, dan ga ik eens kijken of de garage de onstekingsmodule kunnen doormeten..
Vervangen doen we zelf wel
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt niets aan doormeten bij een garage. Je moet pas gaan zoeken en meten als ie het niet meer doet…. dus, als ie er mee gekapt is gaan zoeken terwijl ie dus goed heet is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste