Warme saxo
Maiky
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-2012

Gepost: 08 mei 2012 11:42 AM

beste,

hoi ik heb pas een saxo 1.1 1999gekocht maar ik heb er nu wat problemen me als is stil sta voor het stoplicht,wordt het blokje niet warm. maar zodra ik ong 3-4 km 120km/h heb gereden gaat het oververhittings lampje branden kent iemand de oorzaak daar van of tips om dit te verhelpen,

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Maikel Gilsing

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 mei 2012 12:38 PM
  [ # 1 ]

Maikel, hoe is je koelvloeistof nivo ?
Om maar eens met een open deur te beginnen ....
Misschien zit je thermostaat wel dichtgerot, als tweede open deur.
Hoe weet je dat het blokje niet warm wordt voor het stoplicht ?
Welk blokje heb je het dan over ? Motor blok of radiator ?

Profiel  
 
Maiky
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-2012

Gepost: 08 mei 2012 12:44 PM
  [ # 2 ]

daar ga ik van uit omdat dat het lampje dan niet gaat branden, de koelvloeistof heb ik bij gevuld en ontlucht. dus alleen de verstoping weet ik dan niet zeker. en het gaat om een 1.1 blokje
uit 1999 misschien nog sugesties

Groetjes maikel

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 08 mei 2012 05:52 PM
  [ # 3 ]

als de thermostaat defect is blijft ie meestal helemaal open.  dus ga ik er van uit dat deze niet defect is.

blaast ie warme lucht binnen? 

is je motorblok droog en proper aan de linkerzijde?


Wat is je oliepeil?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 08 mei 2012 09:54 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat TS even beter moet omschrijven wat er precies wel / niet gebeurt. Dat verhaal van “bij stoplicht niet” schept verwarring. En waarom koelvloeistof bijgevuld en ontlucht ? Was / wordt het nivo zo laag dan ? Is je radiator in goede staat, slaat de ventilator wel aan ? Is je expansietank dop wel OK ? Enz.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 mei 2012 11:21 PM
  [ # 5 ]

Wordt de bovenste radiatorslang warm, en nog belangrijker: wordt daarna de radiator over de volle hoogte warm. Zo niet, dan kan het zijn dat de fans niet aanslaan omdat het thermocontact in de lucht hangt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook