Zou de C1 van nu over 20jr een gewilde oldtimer worden in de geest van de 2cv?
Denk zelf dat de 2cv ofwel de eend niet te evenaren is, maar toch… zou het ooit een icoon worden die mensen nog herinnerd aan de goede ouwe tijd? Mijn vader had vroeger ook een eendje charleston waar we met het hele gezin (vier kinderen) mee voortkonden in de omgeving…
Gr klaas
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Welnee, dat soort auto’s worden niet meer gemaakt. De auto’s van nu zijn over vijftien jaar niet meer te repareren, omdat alles plug and play is. Geen electronica meer op de schappen, klaar. Kijk maar eens hoe moeilijk het al wordt met de XM’s en Xantia’s.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik ben het daar toch niet mee eens! Ik denk dat over 15-20 jaar er nog best veel C1 types rond zullen rijden. Het zijn betrouwbare auto’s, goede techniek, worden weinig gebruikt. Maar vergelijk het met een AX of een Saxo. Hoeveel zie je er daar nog van rond rijden? Het gaat dus op een gegeven moment heel hard achteruit en op een gegeven moment zullen ze uit het straatbeeld verdwenen zijn op een handvol liefhebbers na.
Ik denk dat de Visa als mooi voorbeeld genoemd mag worden. Peugeot product toch een beetje, erg verguids ,ondanks dat het een heerlijke auto was. Maar nu zie je ze langzaam weer in grotere getalen op Citromobile verschijnen en wordt het een liefhebbers auto.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wordt gewoon afwachten. Toyota Starlets en Suzuki Altos halen bizarre leeftijden: betrouwbare goedkoop te rijden autootjes vinden altijd wel weer een nieuwe eigenaar. Maar een oldtimerstatus? Kweenie hoor.