Sleutel inleren zonder auto?
Agalux
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 13 mei 2012 02:08 PM

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, en trotse bezitster van een lief klein C2tje.

Nou zit mijn autootje een beetje in een lastig parket.
Niet zo lang geleden heb ik mijn auto uitgeleend, en ondanks alle geruststellingen en goed vertrouwen is er toch iets misgegaan.
De sleutel is kwijtgeraakt.
De reservesleutel is ook niet meer te vinden, vermoedelijk bij een verhuizing verloren gegaan.Navraag bij de dealer gaf als resultaat dat een nieuwe sleutel mogelijk was, maar dat de auto toch echt in de garage moest zijn om de sleutel in te leren.

Mijn auto staat nu op een plek waar het op zijn best zeer lastig wordt om haar weg te halen, en op zijn slechts ongelofelijk duur.

Nu vertelde een vriendin van mij dat zij eenzelfde probleem had met een Nissan, en dat zij voor die Nissan een sleutel heeft kunnen krijgen (via een dealer) waarmee ze de auto kon starten, en zonder dat de auto daarvoor eerst naar de garage moest.

Mijn vraag: is het op een of andere manier mogelijk om dat ook voor mijn C2 voor elkaar te krijgen?
Ik wil mijn auto graag weer kunnen rijden, maar onder de huidige omstandigheden gaat het me een godsvermogen kosten om dat te regelen.
De C2 is uit 2003.

Alvast dank voor het meedenken.

Groet,
Agalux

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 13 mei 2012 10:09 PM
  [ # 1 ]

Nee, je bent de auto nodig om de sleutel in te leren. De code in de chip van de sleutel moet kenbaar gemaakt worden aan de auto. Maar kan de dealer de sleutel niet op locatie voor je inleren?
De apparatuur die je daarvoor nodig bent kunnen ze zo meenemen naar je auto.

Profiel  

Agalux
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 mei 2012 01:41 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel voor die info. Daar ga ik die dealer dan even mee om zijn oren slaan, want die deed het voorkomen dat de auto echt in de garage moest zijn.
Misschien een poging er nog een sleepklus uit te halen….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook