Beste forummers,
Ik moet een nieuwe dieselpomp op mijn xm 2.1 td. Heeft de startcode hier ook invloed op? Ik kan me zo voorstellen dat de beveiliging de pomp afsluit en dat deze dus bijelkaar horen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Pas nog een lucas epic 2.1 pomp vervangen. Bij de pomp vervangen heb je geen code wisseling.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Oke, dat hoopte ik al. Ik begon pas te twijfelen toen hij er al uit was. Bedankt, kan met een gerust hart gaan slapen.. Alhoewel met een XM weet je het natuurlijk nooit.. De pomp was wel snel stuk trouwens. Al bij 220dkm.
De code zit in de ecu, niet in de pomp
Ouwe mopperkont
Hij zit er in… Ik dacht nog even dat deze pomp ook lek was, maar het was gelukkig een slecht aangedraaide leiding. Bedankt voor de reacties.
Dat is altijd fijn! De eerste pomp die ik erin had gezet lekte nog harder dan de orginele!
Maar de tweede keer ging wel heel snel!
Dat aandraaien van die wartels vond ik ook tricki, ik had heel snel het gevoel dat ik alles kapot draaide.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ja inderdaad, ik heb er gelukkig maar een slapeloze nacht van gehad. Alles verder ook nieuw multi, distributieriem waterpomp etc. (deze lekte ook een beetje overigens). Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de fuseekogel rechts en de aircopomp maakt wel een beetje lawaai. Maar ja dit zijn geen “edele” delen…. Eerst maar eens weer en route….. Wat mij trouwens opvalt de laatste tijd is dat de XM’s bij mij in de buurt (leeuwarden) naar elkaar gaan knipperen met de lichten. Zou dat eigen initiatief zijn? of zijn het toch de bestuurders die seinen. Ik gok op het eerste…...