ECO stand radio
Nick_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 15 mei 2012 09:15 PM

Heb de radio eventjes laten opstaan zonder dat de motor draaide , nu komt er op de boordcomputer ECO stand te staan

Hoe krijg ik men radio terug in de normale stand gezet ?

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 15 mei 2012 09:25 PM
  [ # 1 ]

gewoon door het contact weer aan te zetten, de eco stand,is dat alle stroom van de auto is behalve, die van de computer.dit voor komt dat de accu leeg loopt, deze eco stand activeerd zich zelf na plm 10 minuten, na afzetten van het contakt.

Profiel  

Maddock
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

Gepost: 21 mei 2012 12:20 PM
  [ # 2 ]

klopt idd. en is in de meeste gevallen ook een goeie zaak die ECO stand, alleen… dat die niet evenredig kan zijn met de eigenlijke batterijspanning, ik bedoel; het duurt gewoon te kort!! een nieuwe batterij kan niet na 10 minuten ‘bijna leeg’ zijn zodat je wagen in ECO-stand hoeft te springen van alleen maar de radio te gebruiken (op normaal volume). Ik kampeer veel, en zo doende gebruik(te) ik steeds de radio van m’n (vorige) wagen om bvb. MP3-spelertje aan te hangen, ruit of twee open en zo hadden we gezellig muziek op de camping, nooit luid, juist genoeg om te horen waar we bvb. rond het kampvuur zaten, in m’n vorige wagen kon ik zo met een nieuwe batterij urenlang muziek laten spelen en tóch startte die motor, soms wel wat moeilijker maar hij startte toch steeds. Nu in die Citroën maar 10 minuutujes muziek? das toch stom vind ik, heb dan maar een draagbaar radiootje op batterijtjes en zonnepaneeltje gekocht met MP3 aansluiting voor op de camping… :-s
En er is ook geen mogelijkheid om die ECO-stand te configureren, bvb; i.p.v. na 10 minuten, dat ie zich maar pas activeert na een uurtje ofzo… ik begrijp waarom die functie er is hee maar vind het toch wat teveel bepampering van de consument weeral. ik weet wat ik doe en hoef geen computer om voor mij te kiezen wanneer, wat en hoe maarja…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  

kuuper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- Berlingo 2.0HDI 600
Gepost: 27 mei 2012 12:27 PM
  [ # 3 ]

De eco stand is wel te configureren, door de dealer of met een lexia.

Ik heb hem met de lexia op +/- 1.5 uur gezet.

Profiel  

Maddock
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 29 mei 2012 12:13 PM
  [ # 4 ]
kuuper schreef:

De eco stand is wel te configureren, door de dealer of met een lexia.

Ik heb hem met de lexia op +/- 1.5 uur gezet.

ongelooflijk, mijn Citroëndealer heeft me kort na aankoop nog ““gegarandeerd”” dat dit niet mogelijk was, ofwel had hij er geen verstand van (verkoper maar geen mechanicien) ofwel liet het ‘m compleet koud, in ieder geval is het niet de eerste negatieve ervaring dat ik met die dealer had, bij aankoop beloofde ie me (mondeling) een ‘gratis eerste grote onderhoud’ maar toen ik er na 20.000 km stond wist ie plots niet waarover ik het had. was toen ook meteen mijn laatste bezoek.

okay, ffe OT: zo’n Lexia, waar kan ik dat bekomen en wellicht heb ik hiervoor speciale software voor laptop voor nodig? ffe internet afschuimen geeft me bitter weinig resultaat, behalve de betekenis van de meisjesnaam ‘Lexia’ en verwijzingen naar allerlei bedenkelijke websites vind ik hier niets over…

i.i.g. al bedankt voor de info, nu weet ik tenminste zeker dat ik dat ding wél kan configureren, indien nodig ga ik wel naar een andere citroëndealer hiervoor.

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 29 mei 2012 07:47 PM
  [ # 5 ]

maddock, je moet inderdaad wel een citroen garage vinden die er ook ervaring mee heeft, uitlezen etc kunnen ze wel bij de meeste universieele garage’s, maar ze kunnen geen instelingen veranderen in het systeem, geld bv ook als bv cv van slag is, alleen de dealer zal deze ressetten, somigge citroen garage’s kunnen nog niet de aux of cd-wisselaar, in schakelen/aanzetten.

Profiel  

Maddock
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 mei 2012 11:02 AM
  [ # 6 ]
beremans schreef:

maddock, je moet inderdaad wel een citroen garage vinden die er ook ervaring mee heeft, uitlezen etc kunnen ze wel bij de meeste universieele garage’s, maar ze kunnen geen instelingen veranderen in het systeem, geld bv ook als bv cv van slag is, alleen de dealer zal deze ressetten, somigge citroen garage’s kunnen nog niet de aux of cd-wisselaar, in schakelen/aanzetten.

okay thanx! ik laat dit eens nakijken voordat ik dit jaar in verlof vertrek naar La France… alweer… op camping…hopelijk tegen dan met geconfigureerde ECO-stand want je kan moeilijk je motor de hele tijd laten draaien om wat muziek te hebben; niks gezellig aan diesel lucht…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook