Hi,
Heb de gele lampen gemonteerd en de aarde hersteld van links voor. Ze zijn nu beiden even sterk. Jammer genoeg werken de kleine lampjes, stadsverlichting, niet meer. Als je de lichtknop omdraait, 1x, dan springen meteen de gele lampen aan ipv de kleintjes en bij de 2e klik blijven de gele lampen branden. Snap er geen hout van. Zal wel doormeten worden. De rubberen klep heb ik gevonden. Wat harder aan de knop O-F gedraaid en floep, daar was ie. Weer wat geleerd en opgelost. Klopt, de binnenverlichting zit rechts van het stuur. Vraag me alleen af waar die trekknop links dan voor is en wat er in “het gat” gezeten heeft. Wat hoort er links van het stuur te zitten?
Stel jullie hulp erg op prijs. Zal een foto maken.
BTW heb het inschrijfformulier van de TAN ingevuld maar nog niets gehoord. Zit nog in de ballotagecommissie denk ik.
There is no try. Do or dont!
(Yoda)
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Links zit alleen de knop voor de verwarming en een schakelaar voorde parkeerlichten. De lichtschakelaar moet je naar je toe trekken en dan gaan de stadslichten branden bij de eerste draai. Draai je door dan gaan de dimlichten branden.
Als de schakelaar naar achteren staat krijg je eerst dimlicht en daarna grootschrift.
Oeps. Dat was me nog niet opgevallen. Heb alleen maar gedraaid linksom en rechtsom en zag alleen de kleine lampjes links en rechts aangaan tussen de deuren. Zal eens eraan trekken.
(Yoda)
Ik bedoel de lichrschakekaar aan de stuurkolom!
Heb weer van alles gedaan. Grill eraf gehaald en in ere hersteld. Was verkeerd gemonteerd. Roest bijgewerkt, geolied etc.
Hij loopt nog niet lekker en de motor wordt erg warm, vind ik. Als hij rijdt gaat het prima maar als ik moet remmen en weer gas wil geven gaat hij hoesten en stotteren. Eerst moet ik ontkoppelen, flink gas geven en dan de koppeling weer op laten komen. Heb helaas te weinig verstand ervan waar of wat ik moet checken. Doe er even een foto van de motor bij voor het plaatje.
Ben ik weer met wat vragen.
Bedankt voor de uitleg van de lampschakelaar. De kleine stadslichten doen het idd. Verkeerde stand schakelaar.
Bij deze ook een foto van de knopjes links van het stuur.De rechterschakelaar boven is voor de kleine lampjes bij de deuren. De grote knop voor de klep. De andere, de zwarte, heb nog geen idee. En wat zat er in het gat?
Verder vraag ik me af wat dit is (advertentie op marktplaats:http://link.marktplaats.nl/564985435)
“Bedieningsstangetje voor de remlichtschakelaar”
Dan nog een vraag. Bij de voorruit zitten 2 sproeierachtige uitsteeksels. Wat is dat.
Thnxs alvast voor de moeite.
BTW: Ben nu lid van de TAN
(Yoda)
De schakelaar linksboven is misschien voor mistlampen maar niet origineel. Het gat eronder evenmin maar daar zou bijvoorbeeld een temperatuurmeter in hebben gezeten. Het dashboard is zo te zien overgeschilderd want het onderste deel hoort donkergrijs te zijn i.p.v. zwart. De motor is een 11D en je mist een coquenummer plaatje op het schutbord. Dat zit normaal naast het serienummer plaatje. Ik weet niet precies wat je bedoeld met die spuitmondjes bij de voorruit maar ik zie wel twee sproeiers op het ventilatieklepje. Was vroeger verplicht bij de kentekenkeuring in Nederland maar nu niet meer nodig.