Zalig dat winterweer. Niet naar het werk wegens te koud(1 van de voordelen wanneer je in de bouw werkt), kinderen naar school, vrouw op haar werk. Kan ik even lekker rustig aan de DS werken. En eindelijk heb ik de hoofdremcilinder er weer helemaal terug insteken, maar niet zonder enig . Maar ze zit erin. Nu nog de batterij even aan de druppellader en dan kunnen we de remmen ontluchten. En omdat ik toch het spatbord eraf had ook maar gelijk de nieuwe verluchtingsbuizen geplaatst. Een paar kabeltjes netjes terug gestoken en verder gekeken wat er allemaal nog aan’t chassis moet gebeuren.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Operatie: hoofdremcilinder geslaagd!!
Batterrij 8uur opgeladen en ze startte meteen vanaf het moment dat er terug benzine door haar aderen stroomde. Nergens geen lekken aan de hoofdremcilinder, pomp slaat nu om de 55sec aan en het systeem blijft, na afzetten motor, meer dan 2uur op druk. Op naar het volgend werkje
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Damn… Begin hier het gevoel te krijgen dat ik hier tegen mezelf aan’t praten ben.
Mais swat. Vandaag nog een beetje aan de auto gesleuteld. Pinker links voor is eindelijk herseld!! Vind ik ineens een leidingrubbertje, in de regengoot onder de vooruit, van de HOOFDREMCILINDER!! Ik had die daar gelegd om te vermijden dat die in de diepe spelonken van het vooronder zou vallen. En ik zou helemaal geen idee hebben welke van de 4 het zou zijn. Alles is ondertussen al aangesloten, nergens een geen lekken te zien. Kan ik het gewoon zo laten en wachten dat er 1 van de 4 begint te lekken en dan het rubbertje terug te plaatsen?????
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik zou het wel zeker even checken…. Het is wel je hoofdremcilinder
En inderdaad het is hier bijzonder rustig
@ SPAM: Je kan hier een speld horen vallen met een oor verdovende echo er boven op. Ofwel kijken de andere forummers toch liever naar plaatjes LOL
Dan word maar even tanden bijten en opnieuw een halve dag op het spatbord door brengen. Vermoedelijk gaat het 1 van de onderste 2 zijn. Vind het wel een leuke gedachte dat er voor de rest van het systeem zo goed als lek vrij is. En dat ik het er toch op gewaagd heb om enkel het rubbertje te vervangen en niet meteen de alles in de prullenbak gegooid heb.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kijk eerst of er 1 dieper in de cylinder gedraait zit. Die mist z’n rubbertje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
SalsaChris schreef:@ SPAM: Je kan hier een speld horen vallen met een oor verdovende echo er boven op. Ofwel kijken de andere forummers toch liever naar plaatjes LOL
Dan word maar even tanden bijten en opnieuw een halve dag op het spatbord door brengen. Vermoedelijk gaat het 1 van de onderste 2 zijn. Vind het wel een leuke gedachte dat er voor de rest van het systeem zo goed als lek vrij is. En dat ik het er toch op gewaagd heb om enkel het rubbertje te vervangen en niet meteen de alles in de prullenbak gegooid heb.
Gewoon volhouden en dat rubbertje weer op zijn plek brengen
Komt allemaal dik in orde.
Ik heb onlangs ergens gehoord/gelezen over koelvloeistof zonder water.
Iemand hier ervaring mee? Of kent iemand dit?
Het grote voordeel zou zijn dat de radiator grotere temperaturen aan kunnen. Het kookpunt ligt hierbij pas op 180° en bevriest pas bij -60°. 2de voordeel: Geen water, geen roest. 3de voordeel: omdat er geen water in zit geen stoomvorming in de radiator. Je kan zonder enig risico de radiator opdraaien wanneer de auto op temperatuur is.
En aangezien dat ik nog steeds mijn remschijven moet vervangen(ze liggen al klaar) en dan de radiator er toch uit moet, ben ik aan’t overwegen om deze te gebruiken ipv de klassieke koelvloeistof.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Er is genoeg informatie te vinden op internet daarover:
http://www.jaylenosgarage.com/extras/car-care/waterless-engine-coolant/index.shtml
http://www.duxe.be/nl/koelvloeistoffen-52.htm (5 liter)
http://www.millersoils.nl/waterloze-koelvloeistof.html (2 liter)
Blijft alleen nog de vraag: heb ik daar 460 euro voorover, om dat in m’n Sm te gooien….
460 euro is 14 liter koelvloeistof,14 liter spoelvloeistof en verzendkosten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Chris, ik heb daar gisteren een topic over gestart en die is verplaatst naar ‘Mechanisch’. Is een interessant onderwerp en ik heb er 30 liter van nodig.
In Wheeler Dealers werd een prijs van 90 pond genoemd voor een Triumph TR6 en ik neem aan dat daar ook een flinke plas ingaat.
Ik ga eens te horen bij mijn schoonbroer hij, als garagehouder, zal wel op de hoogte zijn van deze producten. Ook wat betreft de prijzen meestal krijgt hij ze toch wel een stuk goedkoper dan in de detailhandel.
Zo hoorde ik onlangs, van een keverhandelaar, over een nieuw soort remvloeistof. Deze zou oa gebruikt worden door het leger (niet van toepassing op de DS natuurlijk). In tegenstelling tot de klassieke zou die totaal onderhoudsvrij zijn en je remleidingen niet meer aantasten. Nadeel eraan is dat je alle remleidingen moet vervangen want het geeft nogal een negatieve reactie wanneer de 2 met mekaar in contact komen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
@Bogaard77: Thx voor de gouden tip. Je hebt me een hoop ellende bespaard. Bleek dat er 1 van de 2 bovenste leidingen iets dieper zat dan de rest. Was op een kwartiertje tijd gefixt.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Gisteren wat opzoek werk gedaan betreft batterij en banden.
Na enig gerommel kwam ik er achter dat op een DSuper5: voor 185/80r15 en achter 165/80r15 ligt.
Maar blijkt dat mijn Dsuper(4): voor 165/80r15 en achter 155/80r15 heeft.
- Welke bandenmaat lag er origineel op een DSuper(4)?
- Krijg ik achter een 165 achetr kwijt in de wielkasten?
- Wat is het verschil tussen een 185 tegenover een 165 voor?
1 van mijn voorste banden heb ik lek gereden en deze moet vervangen worden. Vandaar mijn vraag naar de maten. Nu ben ik eventueel aan’t overwegen om de voorste te vervangen door opnieuw 165’ers en deze later dan naar achter te verhuizen om dan van voor 185’ers te plaatsen. (Als alles kan en past natuurlijk) Ik denk er trouwens aan om deze te vervangen door Vredestein Classics. Graag jullie mening.
Ik weet het er is al een heel topic aan banden gewijd en het is zeker niet mijn bedoeling om hier diep op in te gaan. Ik had het graag zeker geweten voor alleer ik de verkeerde maat koop.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
165 past prima achter. Een en ander hangt af van je velg. Je hebt een gaatje midden in de velg. Dat is of vierkant of rond. Op vierkant past een 185, op rond niet( echt) . Vredestijns rIjden klote op een ds. Remweg bij nat weer wordt 9 meter langer bij 120 km/ h…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>