Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb al eens een hele zaterdag lopen klooien om mijn verstralers aan het werk te krijgen, alles losgehaald, meten, batterij van meter leeg, nieuwe batterij gehaald, verder klooien, toen toch maar toen kwam ik er ook achter dat je het lichtknopje moet indrukken.
Ik had aan de voorzijde 2Roadstone’s 165/80R15 liggen en aan de achterzijde 2 verschillende Michelins 155/80R15. Vorig jaar 1 van de Roadstone’s lek gereden, na inspectie bleek niet het gescheurde ventiel-gat maar de roestdeeltjes de oorzaak te zijn. Voorlopig het reserve wiel gemonteerd, Continentale 165/80R15. Daardoor had ik nu 4-verschillende types van band liggen. De Roadstone’s zijn gisteren naar achter verhuist en voor aan de voorzijde heb ik toch gekozen voor de Sprint Classics 185/80R15 van Vredestein. De wielkast is nu veel beter gevuld. Wat een verschil met de 165’ers!! Benieuwd naar hoe het rijdt. En nu moet ik me ook geen zorgen meer maken dat ze op de keuring moeilijk gaan doen over het feit dat ik de verkeerde bandenmaat heb liggen. Voor zolang ik geen betere velg gevonden heb is de velg met het slechte ventiel-gat gedegradeerd naar reservewiel. Het slechte metaal eruit te geslepen, gat gedicht met een nieuw plaatje en nieuw ventiel-gat geboord.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik wil vrijdag mijn achterste remmen gaan vervangen. Is er iets waar ik zeker rekening mee moet houden of op moet letten? Mocht er iemand een velg op overschot hebben, dan hoor ik het graag.
Groeten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vandaag rustig sleuteldagje. Direct gestart met het vervangen van de achterste remmen. Linker spatbord eraf, wiel los, en daar zit de trommel. Eerste schroef los, 2de geef geen krimp. Kruipolie erop nog niks. Trommel dan maar een paar wel gemikte tikken met de hamer gegeven. En ja, daar kwam mummero duo. Trommel los en nu blijkt dat de schoentjes nog niet zo heel lang geleden (ik heb de auto juist 1jaar) al vervangen zijn geweest. Schoenen zijn dus niet vervangen wel alle zand, remstof en lichte roest verwijderd, pompjes gecontroleerd op lekken, alles droog, trommels voorzien van een nieuw kleurtje en nog een nieuw benzinepompje geplaatst. Volgend werkje uitlaat en spoorstangen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hou vol
Hou vol
Komt allemaal goed. Achterste remmen moeten wel nog ontlucht worden. Had gisteren geen hulpje bij me. Wanneer de uitlaat en de spoorstangen vervangen zijn zou ze technisch gezien weer helemaal in orde moeten zijn. En dan komt deze winter het laswerk aan de buurt. Hier nog enkele foto’s van mijn werk gisteren.
Zou het zowaar kunnen dat er SM-remschoentjes geplaatst zijn? Ik weet niet of het goed leesbaar is maar op de schoenen staat FERODO SM vermeld
Kom ik gisteren een muis stille garage binnen gewandeld staat me deze “jonge dame” me op te wachten
Op de laatste foto zie je nog juist de DS met haar benen in de lucht staan. De sloerie LOL
Helaas vergeten om foto’s te maken van de bezinepomp. Zal voor een ander x zijn
Foto’s plaatsen in post eindelijk gelukt. Thx SPAM, wanneer jij iets uitlegt lukt bijna altijd
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een sm heeft rondom schijfremmen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik dacht dat ook. Maar toen ik het opschrift op de schoenen zag staan begon ik toch te twijfelen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Zoek je nog een velg? ik heb hier een DS velg met een rond gat in de midden, 5J, ik denk wel dat jij eigenlijk 5J1/2 moet hebben, maar als reservewiel kan ie wel dienen. Je mag hem gerust hebben. Pm’tje dan hé
Zoals eerder vermeld ben ik van plan om een temperatuur meter in mij DS te plaatsen. En hiervoor ben ik een aantal opties qua meters aan het overlopen. Liefst de originele metertje of op de plaats van het klokje. Laatste dacht ik gevonden te hebben maar helaas antwoordt de aanbieder mij niet meer. Misschien dan een after-market. Mais bon ik vind wel iets.
Ik overweeg om de sensor op de overloopbuis te plaatsen ipv op het pomphuis. Maar nu raden ze mij dat af. Het rubber zou niet stevig genoeg zijn om hier een sensor te plaatsen. Het zou doorscheuren na plaatsing en in alle waarschijnlijkheid niet thuis maar onderweg en dan sta je daar. Hoe gaat dit in de praktijk? Iemand hier al problemen mee gehad? Ik kan ook een reserve buis kopen voor in het geval dat het rubber mocht scheuren.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je meet dan wel de temperatuur ná de thermostaat, en niet van het water ín het blok.
Wellicht een constructie realiseren met de kachelslang (vgl by-pass zoals met lpg)?
Waarom wil je hem niet plaatsen in het pomphuis, dit is toch de meest geschikte plek.
Of ben je bang dat je huis scheurt?
Ik ben er bijna zeker van dat ze gaat scheuren. Er is zelfs aan de buiten kant van het pomphuis al een aanslag te zien. Maar dat is inderdaad de beste plaats en ook de langst durende. Ik kan een reserve rubber achter de hand houden maar wanneer deze opnieuw en opnieuw scheurt kom ik ook uiteindelijk op hetzelfde kostenplaatje uit als wanneer ik een nieuw/ander pomphuis monteer.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Metertje: probeer eens bij http://www.citroen-andre.com. Niet goedkoop, maar wel origineel. Zit in Hoeven.
Wat betreft het pomphuis: heel vaak kruipolie (echte) en heetstoken. Anders pomp eraf om van binnenuit de aanslag er af te halen, want dat is meestal het euvel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.