Hallo
Even geleden dat ik nog iets nieuws gepost heb
Heb een weekje flink aan de auto kunnen door werken
Ondertussen ben ik al veel meer aan’t doen dan ik gepland had
Maar ja, ook mijn DeeSje heeft zo haar geheimen
Hopelijk gaat ze straks niet al te grellig doen
Daarstraks zakte me even de moed in de schoenen toen ik zag dat de 2de harmonica-rubber van het stuurhuis ook kapot is
En ik ben juist voor onderdelen geweest
Ondertussen is het volgende alweer gebeurd:
- kabeltje bobijn vervangen, isolatie was helemaal weg
- kabels voorzien van nieuwe stekkertjes
- voorste spatborden ontroest en volledig tegen het roest behandeld
- velgen gekuist, lag zonder te overdrijven 1cm vuil in
- 1 velg, in afwachting van poederlakken, roest verwijderd en in de witte menie gezet, nog 3 te gaan
- ophanging voor zuiver gemaakt
- cardanesrubber vervangen, alles schoongemaakt en opnieuw ingevet
- nog een deel onderdelen in de menie gezet en in de lak gezet
- en dan ben ik vast nog wel iets vergeten
Sorry, heb nog geen nieuwe foto’s
Eens ik bezig ben denk ik er niet aan en wanneer ik er wel aan denk, zien mijn handen zwarter dan zwart
Hopelijk nog een maandje doorwerken en dan rijdend de zomervakantie in
See ya….
Ps: kunnen de lekzakken ook vervangen wanneer de auto in zijn laagste stand staat? Tips over het loskoppelen van het stuurhuis zijn altijd welkom. Welke olie mag ik in de boite gooien?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Lekzakken vervangen: in laagste stand auto helemaal laten zakken, dan auto weer opkrikken en steuntjes er onder.
Bakolie: GL 4, GL 5 zit teveel doping in. SAE 10w80
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hallo,
ondertussen weer veel aan de auto gedaan
En telkens denk ik dit nog en dat nog en ze kan weer op de baan
Maar tot nu toe blijft dit een grote illusie
Ze zorgt elke x weer voor (on)aangename verrassingen
Zo heb ik de achterste lekzakken vervangen maar de borgpennetjes waren zo vast geroest dat ze muurvast zijn komen te zitten en zijn nu helaas afgebroken door het wringen en trekken
Links heb ik het gelukkig kunnen oplossen door een nieuwe veercilinderstang te plaatsen
Rechts daarin tegen is de borg in de kogelhouder afgebroken
Heb al van alles geprobeerd om deze eruit te krijgen zelfs met warm maken, een doorslag en de pneumatische hamer lukt het niet
Heeft iemand dit nog voor gehad?
Dit lijkt me toch een veel voorkomend probleem
Ik dacht al een nieuwe kogelhouder te kopen en de oude stuk te slijpen
Maar voordat ik dit doe had ik toch graag even jullie expertische gehoord
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Na even hier op het forum rond genuffelfd te hebben heb ik de oplossing al gevonden
Bedankt jongens
Ga het van de week toepassen
See ya…..
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Vandaag de auto nog’s geprobeerd om de auto te starten
En van zodra de carburateur naft kreeg was ze ermee weg
Heb nog even alles afgesteld en nu rijdt ze beter als van ouds
Heb er nog even een testritje mee gemaakt, ze moest toch getankt worden
Het was van de aankoop geleden dat ik nog met haar gereden had
WAT RIJDT EEN DS TOCH ZALIG!!!!! Voor het eerst sinds lange tijd betaalde ik al lachend de bijna 90€ voor’n volle bak
Nu heb ik wel nog een vraag
Kan het zijn dat er vanachter niet veel verschil is tussen de gewone rijstand en de drie hogere standen?
Ze gaat vanuit de laagste stand gewoon omhoog naar rijstand, maar wanneer ik ze dan een of meerdere standen hoger wil zetten, merk ik eerlijk gezegd van achter geen verschil terwijl dat van voor wel goed merkbaar is
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
bij benadering moet dat voor en achter toch evenveel omhoog komen, misschien een vervuilde hoogteregelaar of zo? of een paar keer achter elkaar op en neer, dan komt ie misschien los
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of de bediening moet bij de regelaar afgesteld worden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ben er nog niet uit wat juist het probleem zit
Heb haar zeker genoeg op en af laten gaan
Net hetzelfde met het stuurhuis
Maar dat heeft tot nu toe niet geholpen
Hoogteregelaar zit in het koffer toch?
Nu moet ik wel zeggen dat ik nog steeds een klein lek aan de rechter veercilinder heb
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik denk aan een lekke dichting, veercilinder zelf lek, of veerbol niet meer goed (veerbollen staat een datum uit 2009 op), ...
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Chris, heb je al een werkplaatshandboek van je ds?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb er 1 te leen van mijn buurman
Is helaas niet zo’n heel goede
In’t engels en heel onduidelijke foto’s
Maar ja, nog altijd beter dan helemaal geen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nu dacht ik de auto klaar te hebben voor de keuring
Maar helaas dacht de remmentest hier anders over
Een verschil van 40%!!!!
Dit is vooral te wijten aan een geblokkeerde zuiger
JP raadde me al aan om een komplete nieuwe (gereviseerde) set te kopen
Maar waar kan ik er vinden?
Bestaat er ook een andere oplossing hiervoor?
En dan moet ik maar gelijk de schijven en blokken mee vervangen
Laatst merkte dat ik mijn achteruitrijlichten niet branden
Bleken er geen lampjes in te zitten
Dus ik dacht hup, nieuwe lampjes erin en klaar
Maar er was blijkbaar een reden voor het geen lampjes hebben
Ze blijven branden!!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hahaha, zalig toch, en nu maar zoeken hoe dat komt dat ze blijven branden :p (ze zijn trouwens niet verplicht in BE…)
SalsaChris schreef:Maar waar kan ik er vinden?
Bestaat er ook een andere oplossing hiervoor?
En dan moet ik maar gelijk de schijven en blokken mee vervangen
!
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=101&returnId=101&itemId=1203
Bijvoorbeeld
Hallo
Vandaag even met de Super rond gereden
En nu merkte ik op dat de HD-pomp wel heel vaak aanslaat, zeker om de 5sec
Wanneer ik ze gewoon in rijstand laat staan en ik leg de motor stil zakt ze (van achter) ook na 5sec
Welliswaar niet helemaal maar toch
Kan dit ook mee de oorzaak zijn waarom ze vanachteren niet helemaal mee in de hoogst stand komt?
Ook merkte ik op dat bij het het indrukken van de rem er van de binnenzijde wat LHM langs het pedaal dreef
Ik neem aan dat de hoofdremcilinder lek is
Alle raad is welkom
Een DS…..
Ze blijft je verrassen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kan iemand mij mischien meer over de geschiedenis vertellen van mijn DSuper
Ze is namelijk 2jaar geleden van Nederland naar België geëmigreerd
Ze stond toen op kenteken DM-97-23 met chassisnummer DSFD01FD6303
Elk advies is welkom als ook op de eerder gestelde vragen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand