Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
SalsaChris schreef:Ik heb de deuren afgehangen door vooral op de positie van de ruiten te letten.
DWZ op de speling rondom de ruiten
Deuren hang je af door ze met de ramen open netjes in je sponningrubber te passen. Dat is je referentie.
Later pas je de ramen aan zodat ze mooi sluiten.
Daarna stel je je achterspatborden af tov de achterdeur en de klep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je begint met je voordeuren in ieder geval. Dan naar achteren werken. zoals bogaard al zegt. Dan de motorkap en dan de voorschermen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt helemaal.
En zo heb ik het ook gedaan. Maar toch lijkt het mij dat de deuren te ver naar achter staan.
Waar moet de deur beginnen tov de raamstijl?
Bij begint de linker deur ongeveer halfweg het rubber van de voorruit. Rechts staat ze zelf iets verder naar voor. En toch kom ik rechts verder naar achter uit tov de C-stijl.
Voor de spatie heb ik gebruik gemaakt van 3 dikke rondelen, samen 9,75mm dik. Of is dat te dik?
Note: ik heb geen enkel vulplaatje achter de slotvangers of de scharnieren op de deuren (deze lijken mij laatste red middel wanneer de scharnieren op het chassis helemaal zijn uit geregeld)
Ik dacht dat je de motorkap als laatste afgesteld word. Hoe krijg je anders de spatborden met je deuren gelijnd?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Niemand???
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Op vraag van PBO ben ik de zwarte Pallas in Tessenderlo gaan bekijken. Leuke wagen trouwens.
Tijdens de testrit viel me op dat deze (aan de voorzijde) veel zachter veert dan de mijne. Het remmen lukt bij de mijne ook minder. Niet dat de mijne slecht remt maar ik krijg bij hard remmen de wielen niet tot slip. Zo worden kleine onevenheden niet gefilterd en vertaald zich soms zelf tot een stevige ruk aan het stuur. Grotere obstakels worden dan verteerd ze beter maar is zeker niet zacht te noemen. Alle veerbollen zijn vervangen incl hoofdbol en de hoofdremcilinder is van een nieuw rubber voorzien. Pomp slaat tussen de 8 à 10sec aan.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?? HRC binnenin lek? Veercilinders lek?? Of nog iets helemaal anders
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het remsysteem van een DS is natuurlijk niet gelijk aan die van een ID/DSuper.
Die kleine onevenheden kunnen ook je banden zijn misschien? Wat heb je er op zitten en hoe oud is het?
Wanneer is je LHM voor het laatst vervangen?
Heb aan de voorzijde Vredesteins Sprint Classics 185/80 liggen, deze zijn een jaar oud.
Volgende x komen er wel Michelins op
LHM is onlangs nog bij het groot onderhoud ververst
Bij het slecht remmen, heb ik ook al gedacht aan een slechte kwaliteit van de remblokken (te hard)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet je zeker dat de veerbollen de juiste druk hebben?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor bollen heb je op je auto gezet Chris en wat voor bollen zaten er op dat zwarte ds-ding?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De voorste bollen zijn nog geen jaar oud. Op de voorste bol staat ID 75 FA, op de achterste ID 26 FX vermeld. Ik ga ervan uit dat deze nog steeds op druk staan. Voor ik ze vervangen heb zaten er gelaste bollen op, dus deze zijn er terug op gekomen. Ook al heb ik zelf getwijfeld om voor deelbare bollen te plaatsen. Maar werd door 2 garages als niet echt nodig bevonden. De zwarte had trouwens ook gelaste bollen gemonteerd
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als ze lang op de plank hebben gelegen kan de druk een stuk minder zijn dan wat er op staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
SalsaChris schreef:Ook al heb ik zelf getwijfeld om voor deelbare bollen te plaatsen. Maar werd door 2 garages als niet echt nodig bevonden.
Waarom vonden ze dat niet nodig?
Over het algemeen wordt er aan deelbare bollen de voorkeur gegeven.
Datum op de bollen september ‘13.
Tja waarom? Wegens een te klein verschil in veercomfort, was het de meerprijs niet waard.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Heb ondertussen de remmen nog’s ontlucht. En het remmen gaat beter.
Maar nu doet zich een oud probleem opnieuw voor nl dat de stuurbekrachtiging regelmatig uitvalt.
(nieuw stuurhuis?)
Het hard veren is ook nog steeds een punt.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Is de druk bij deelbare bollen gelijk aan die van vaste veerbollen?
en wat is de druk in de voor en achter bol?