Ik denk eraan om de Super uit te rusten met een startrelais.
Deze zat er te voren niet op en vraag me af of dit wel een goede toevoeging aan de auto is.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waarom niet gewoon origineel? Mits in orde nooit gedoe mee.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Omdat er ea allang niet meer origineel is.
En zag in het onderdelenboek dat er wel eentje op hoort.
Voor de revisie was starten de laatste tijd geen pretje.
Zonder de accu eerst aan de druppellader te hangen, lukte starten gewoon niet.
Nu zijn wel startmotor, dynamo en ontsteking vervangen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de VALEO een solenoide heeft, dus een startrelais is overbodig.
Weer bedankt voor het meedenken.
Ik ga wel de plus- en minkabel vervangen deze zijn verprutst en dan ziet alles er weer gelijk wat origineler uit.
Vandaag de remschijven uitgelijnd. Voor een keer ging het gelijk van de eerste x goed. Aan beide zijden had ik een verschil van 0.07mm.
Via de “Mijn album-link” onderaan kun je de filmpjes vinden.
Bij gebrek aan de juiste tang word er gebruik gemaakt van enkele tie-wraps op de boel bij elkaar te houden
Eens de veer op zijn plaats zit worden de tie-wraps door geknipt en verwijderd.
Nog een afstandhouder voor de slang geplaatst. Tevens had ik geen vloeibare pakking tussen de kop en het inlaatspruitstuk geplaatst. Is ondertussen ook weer in orde.
Passen van de radiator om de slangen juist te kunnen plaatsen.
Totaal plaatjes van hoe de motor er nu bij staat
We zijn er bijna…
Volgende moet nog gebeuren voor de motor er terug in kan:
- plaatsen van 1 handremveer, deze blijkt vermist.
- nieuwe pluskabel aansluiten
- kleppen stellen
- ....
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tussen de kop en het inlaatspruitstuk hoort geen vloeibare pakking. Je hebt daar alleen de papieren pakkingen nodig die voor montage lichtjes met vet ingesmeerd hoeven te worden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wanneer het geen kwaad kan laat ik het nu zo
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je kunt de handremkabel niet plaatsen met die veer in de klauw…
Dat stukje zal opnieuw moeten. Als je de tie-wraps één wikkeling van het uiteinde neemt kun je ze makkelijk uit de klauwen krijgen als je ze eenmaal hebt doorgeknipt.
Je hebt helemaal gelijk, Vlietmansje.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sowieso is het veel handiger om de boel zonder radiateur in de auto te hangen en de radiateur pas te plaatsen als de handrem en het stuurhuis zijn geplaatst en aangesloten.
Mooiste is: motor en bak er in hangen zonder radiateur, zonder dynamo en zonder de waterpijp onder de waterpomp. Als de motor in de auto zit en vast staat sluit je de handrem aan, dan zet je het stuurhuis er in (let op de juiste afstelling!!), dan de waterpijp, dan de dynamo, dan de radiateur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De radiator staat er alleen op om ea te passen.
Is nl een nieuw exemplaar en heeft een paar kleine verschillen.
Maar bedankt voor het advies, dat van de alternator wist ik niet.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En weer terug verenigd.
Oogt toch veel beter zo
Nu nog ea aansluiten en weer afstellen.
Helaas is het niet allemaal heugelijk nieuws.
Bij het plaatsen van de motor was de kabel voor de hoogteregeling van de koplampen gebogen.
Toen ik probeerde het terug te buigen brak het af
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
SalsaChris schreef:En weer terug verenigd.
Oogt toch veel beter zoNu nog ea aansluiten en weer afstellen.
Helaas is het niet allemaal heugelijk nieuws.
Bij het plaatsen van de motor was de kabel voor de hoogteregeling van de koplampen gebogen.
Toen ik probeerde het terug te buigen brak het af
wauw mooi stukkie werk zo hoort het er uit te zien onder de kap
Thx.
Kan me iemand verder helpen?
Heb nl het volgende:
1. Afstelling koppeling, koppelingspedaal komt niet vanzelf omhoog.
2. Aansluiten nieuwe dynamo (met weerstand).
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
onder bij je pedaal zit een veer deze wil er bij mijn weten in drie standen op zit deze wel goed???