Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Krik er tussen wil ook wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of knijp em aan met een grote waterpomptang.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hey, bedankt allemaal
Dan moet ik misschien toch niet om een nieuwe spoorstang
Ik ga maandag even bij mijn zwager in de garage langs
Zet ik hem meteen vast met de bolle neus
Zo durf ik er niet mee rijden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kom op, morgen is het zaterdag, wielmoeren los, hoogste stand, pootje er onder, zakken, wiel er af en moer vast zetten. Hele weekend lekker zweven.
Wat morgen?!
Heb de bout alweer terug vast zitten!
Het geluk is aan de rappe!!
Hahaha…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Goegedaan jochie!
Hai
Ik ga een vraag stelle die alleen een DS-groentje als ik kan stellen
Op mijn dashboard heb ik een 4-tal drukknoppen staan
Ik begin vanaf het stuur:
1. Binnenverlichting
2. Ventilator
Klok
3. Rechthoek met bliksemschicht door
4. Noodsignaal (4 pinkers-achteraf ooit ingebouwd vermoed ik)
Het gaat me dus om nummer 3
Hier heb ik de werking nog niet van kunnen achterhalen
Is deze de knop van de achterruitverwarming?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dan was mijn vermoeden toch juist
Omdat ze in een verwarmde garage staat, heb ik het nog niet nodig gehad
Dus ik weet ook nog niet of ze werkt
Even afwachten dus
Zoals jullie al ondertussen weten moet ik mijn hoofdremcilinder vervangen
Maar helaas heb ik het geleende WPH terug gegeven
Trouwens geraakte ik niet wijs uit de beschijving
Dus zou iemand mij “step-by-step” kunnen uitleggen wat ik moet doen
Want ik denk niet dat het even 2schroefjes losdraaien is
Alle raad is welkom
See ya…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Achterruitverwarming doet het nog maar zelden. Tip: http://www.ds-demist.com/ Goed alternatief
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Even aan de auto klussen…
Ik was bezig met het opnieuw trekken van de luidsprekerkabels
Makkelijksheids halve even de achterbank eruit gehaald
Zitting zit er van achterkant best nog prima uit
Wat helaas niet gezegd kan worden van de rugleuning
Daar is de mouse veranderd in een mul koekje dat helemaal verpulverd wanneer je eraan komt
Maar goed even de stofzuiger erdoor en klaar
Nu ik er van binnen goed aan kon, de bak ook maar eens geopend in de kofferbak
Blijkt dat ik, ondanks toch al redelijk wat gebruik, toch nog lucht heb in de leiding
Nu is mijn vraag waarvoor dient deze doorzichtige leiding?
Wanneer ik de auto start en ze omhoog laat komen kun je goed zien dat de olie zich verplaatst
Maar dit lijkt eerder op een goud-geelachtige olie dan op de groene LHM
Is het toch van de vering? Of is deze van de remmen?
Ik dacht dat de remmen ook op de LHM werkten
ALLE RAAD IS WELKOM
Ondertussen ook mee het kofferbaklicht hersteld.
Terug een nieuw kabeltje getrokken en aangesloten op het interieurlicht
Lijkt me gemakkelijker, kan het nooit blijven branden omdat deze nu samen met het interieurlicht brandt
Achteruitrij-licht werkt ook terug
De kabels waren, door mezelf, verkeerd aangesloten
Ter mijn verdediging, van 1 kabel was het schoentje weg
Waar door ik niet kon achterhalen waar deze ooit gezeten had
Nieuw schoentje geplaatst en alles werkt weer van ouds
See ya….
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is de retour van je lekzak. Mag prima lucht in zitten!! Moet wel netjes groene LHm zijn, maar het plastic is ook niet meer helemaal nieuw dus lijkt het bruiner. Doe maar eens flink gymnastieken met de dame.
De remmen werken ook op LHM.Die krijgen hun olie van de achtervering !(bij de ID). Bij de paddestoel rem gewoon van de pomp/remaccu.
Het kan geen kwaad de remmen af en toe te spoelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan was ik toch niet helemaal verkeerd
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hay
Kan een verkeerd geplaatste veerbolrubber ervoor zorgen dat je lekken en drukverlies krijgt?
De veerbollen zijn niet door mij geplaatst maar ik heb er wel 1 die continu lekt en wanneer ik de krik plaats
moet ik haar ook omhoog “helpen” door haar op te heffen
De veercilinder lijkt me niet stuk want dan zou ze helemaal niet werken
Ik hoor het graag….
See ya…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Voorzijde of achterzijde? Er heerst een hoge druk in de veercilinder dus als de O-ring verkeerd zit zal de lekkage groot tot enorm kunnen worden, spuiters enzo. Nieuwe ringen bestellen als je die nog niet hebt en de bol er af schroeven. Automobiel wel eerst in de laagste stand en de ontlastschroef op de hogedrukregelaar een slag los draaien. Zorg dat je die schroef er niet uit draait want dan heb je een ander probleem.
Ik had een beetje lekkage bij een van de achterste veerbollen en dat bleek de drukleiding te zijn. Warteltje een slagje vaster en het was opgelost.