Weer zoals origineel
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi werk weer
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Thx Derk.
Is het trouwens normaal dat de kabel niet altijd gespannen is?
Wanneer ik het stuur tot max. draai merk ik dat de kabel los komt te hangen.
Verder ben ik me een beetje aan het oriënteren qua herstel van de carrosserie.
Heb eindelijk een vervangende linker voordeur en keienbak kunnen vinden.
Heeft er iemand ervaring met het verlijmen van carrosseriedelen?
Ik zou graag deze techniek toepassen bij de deuren en dit om krom trekken tijdens het lassen te vermijden.
Welke producten gebruiken om het plaatwerk een goede bescherming tegen roest te geven?
De RX-producten, denitrol enzo zijn me bekend maar zoals ik het begrepen heb zijn deze meer van toepassing voor holle ruimtes, wielkasten en onderzijde chassis.
Ik denk eerder aan iets waarmee ik het plaatwerk zelf kan beschermen.
Alleen kleur bekennen is een lastige.
Momenteel gaat het tussen de originele Beige Albatros
Maar is niet meteen mijn eerste keuze.
De huidige kleur Bleu Delta (maar dat is dan weer niet jaartal correct)
Of Bleu d’Oriënt wat dan weer wel overeenkomt met het jaartal MAAR dan wel met een zilver dak aub.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat ze bij mijn DS specialist zeggen is dat je beter nieuw staal erin kan lassen. Dat is beter dan een gebruikte deur, die gaan rotten.
Ze zeggen als het goed gedaan is met goede kwaliteit staal dat het niet meer gaat roesten. Ik heb het resultaat al vaak gezien, je ziet er echt niets van.
Een kleurkeuze is lastig…
De originele kleur kan wel mooi zijn, maar ik vind het mooier op een kale ID19b van eind jaren 60.
Volgens LeNuancier komt Beige Albatros pas in ‘71 op de set.
Dat advies heb ik ook al gekregen, maar vind het nogal een kostelijk grap voor 1 deur.
Soms moet je keuzes maken.
En de vervangende deur is puntgaaf enkel de rubberhouder moet vervangen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik vind bleu d’orient prachtig! Bleu delta op een Ds vind ik minder..
Die kabel hoort los te hangen in de uiterste stand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik stem ook voor Bleu d’Orient. Zilver dak ook helemaal top.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hey hey, alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb.
Reden: er was simpelweg niets te melden.
Afgelopen zaterdag hadden we een ritje naar zee gepland. Dus vrijdag had ik nog even alles nagekeken:
remmen ontlucht, LHM bijgevuld, olie gepeild, etc
Alles bleek gewoon goed te zijn, tot zaterdag ochtend. Ik wou de wagen inladen en plots valt me een klein plasje LHM onder de wagen op. Ik maak nog de bedenking: “Heb ik zoveel LHM gemorst bij het ontluchten?”
Maar ondertussen ging er wel al een belletje rinkelen.
Ik start de wagen en jawel, hoor. Links achter lekzak lek. Mah, eigenlijk kan/mag ik niet klagen dit is de eerste x in 6jaar tijd dat ik weer met een gescheurde lekzak zit.
Ondertussen is een nieuwe reeds aangeschaft en is het wachten tot we even tijd hebben om deze te vervangen.
Komt weer goed.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Als je vergeten bent hoe het moet:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231342/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dank je, Egbert.
We kunnen weer rijden.
Wat doe jullie eigenlijk tegen het warmlopen van de motor?
Vorige week moest ik de daily-driver ophalen in de garage en had geen andere keuze dan dat met de DS te doen. Een ritje van 30km, vooral snelweg zou geen problemen mogen geven voor de dame.
Maar vanaf het moment dat ik daar wil vertrekken, schiet het waarschuwingslampje aan.
Motorkap maar even opgezet zodat ze beter kon afkoelen. 20min later opnieuw gestart, lampje uit probleemloos naar huis. Het hele systeem is trouwens bij de revisie schoon gemaakt en er staat een nieuwe 3 rijen radiator in.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Danis er toch iets niet OK met die radiator OF je thermostaat opent niet ver genoeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Net de thermostaat ervan gehaald en even getest in warm water. Ze gaat wel open maar pas wanneer er al bellen in het water komen. Volgens de markering zou ze op 84° moeten openen. Ik ga deze dus maar vervangen door eentje van 75°. Dankje voor de tip.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Had je ook een kokende motor toen het probleem zich voordeed? Als dat niet het geval was, dan zou je temp. sensor in de kop ook defect kunnen zijn. Afgelopen vrijdag reed ik met mn Super5 op de E313 richting Frankrijk. Het was kokend heet en ter hoogte van Beringen ook nog eens een lange file door wegwerkzaamheden. Het lampje ging na enige tijd branden, terwijl de temperatuurmeter (uit een CX) nog in het witte gebied stond. Even de kap geopend en .....niets aan de hand. Het lampje bleef branden toen ik doorreed en de wijzer van de meter in het midden stond. Even de motor uit en weer aangezet deed het lampje doven. Dit geintje herhaalde zich toen ik maandag weer naar Nederland reed. Ik heb daarna het draadje losgemaakt van de sensor en vertrouw op de meter.
Rinus
Wat doe jullie eigenlijk tegen het warmlopen van de motor?
Nou, niets, wordt niet te warm in een vlak Nederland met 30 graden…
en dan heb ik nog wel
3 rijen radiator ( gereviseerd ) ‘slechte’ type :
- 32 +31 +32 = 96kanaaltjes
- horizontale lamellen
- 7.5kg
Zoals mooi in kaart gebracht door mr.Smith
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/182380/P855/
De electrische fan slaat ook nooit aan, ook met deze hittegolven nog niet nodig gehad.
Het zal de thermostaat zijn die je hebt getest en die niet-oké bleek te zijn.
Nieuwe kopen en zorgen dat er een klein gaatje in zit of komt (zo’n 2mm rond).
Voorkomt grote luchtbellen en geeft wat doorstroming waardoor thermostaat wat sneller opent.
Zal best elders al eens genoemd zijn op het forum.
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”