7 van de 66
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 22 juli 2012 08:50 PM
  [ # 91 ]

Bedankt Han s

Denk dat ik dan hetzelfde probleem heb als jij
Zou je mij een foto kunnen sturen waar juist dat warteltje zit?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 juli 2012 09:00 PM
  [ # 92 ]

Aan de achterzijde zit de hogedrukleiding aan de bovenkant op de veercilinder en dat lekte bij mij. Maar dat loopt naar beneden en dan lijkt het of het op de aansluiting van de bol op de cilinder lekt.

Aan de voorzijde is dat heel anders en met de motorkap open kun je de leiding zien zitten.

Edit: ik ben zo vrij geweest om een foto van SPAM te lenen. Je ziet het rode afsluitdopje nog op de achterste veercilinder zitten en de bol is er nog niet op gezet. Waar dat rode dopje zit komt de drukleiding, dus vlak naast de bol.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 22 juli 2012 09:24 PM
  [ # 93 ]

Vooral veel foto’s lenen Laughing  dxaar heb ik ze destijds voor gemaak !

Deze kunnen dan weer gebuikt worden voor de “instructies” ....

Succes!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 22 juli 2012 09:32 PM
  [ # 94 ]

Bedankt man, jouw foto’s zijn van zeer goede kwaliteit en van grote waarde voor dit forum.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 22 juli 2012 09:38 PM
  [ # 95 ]

Bedankt

het is inderdaad aan de achterkant
Ik ga zo meteen nog snel kijken of dat het probleem is

Bedankt jongens Very Happy

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 22 juli 2012 10:10 PM
  [ # 96 ]

Heb een paar foto’s geplaatst in mijn album hoe het eruit ziet

Maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden

Veerbol zelf zat niet helemaal vast

Heb’t met de hand nog bijna een kwartslag kunnen bijdraaien

Hopelijk is hiermee het euvel van de baan Very Happy


Bedankt allemaal

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 23 juli 2012 10:20 AM
  [ # 97 ]

Hallo

Ik heb even op’t forum zitten zoeken naar het plaatsen van een temperatuur-meter
Van de week had ik mijn dashboard los gemaakt en zag ik dat daar waar normaal gezien de originele temp-meter moet zitten helemaal niets zit
Blijkbaar, aan de hand wat ik kon zien, heeft er ook nooit iets gezeten
Nu zag ik bij DSassen dat zo’n originele meter 200€ kost
Wel mooi maar vind dat toch wat prijzig

Een temp-meter ipv het klokje zou de volgende oplossing zijn mocht mijn klokje niet meer werken
Dus nu denk ik eraan om temp-meter naast het klokje te zetten hier heb ik eventueel mits wat aanpassing nog wel wat ruimte
Maar dan moet de temp-meter wel hetzelfde frame hebben als het klokje, maar dat kan ik eventueel wel fixen

Heeft iemand dit al toegepast? Foto’s?

In mijn album heb ik enkele foto’s van mijn dashboard geplaatst dan zie je meteen waar ik bedoel

Daar vindt je foto’s van de inbouw van mijn radio en tweeters, achter staan ze gewoon in de hoedenplank
Maar deze wil ik ook nog weg werken dmv de hoedenplank te voorzien van een nieuw stofje
Gewoon over de speakers trekken, ziet niemand ze meer

Radio en speakers zaten er al in
Heb deze enkel verplaatst en beter aangesloten

Alles is welkom…


See ya…

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 juli 2012 12:03 PM
  [ # 98 ]

Je schijnt ook een benzinemetertje te kunnen modificeren naar temp. meter.
Staat al wel het e.e.a. over geschreven. Ik geloof dat Egbert dat in ieder geval al eens gedaan had.
Ik zelf niet omdat ik wel zo’n orgineel metertje heb zitten in mijn Dsuper. Deze was dan weer niet aangesloten.
De meter wordt overigens aangesloten op een voeler die in het waterpomphuis komt. Wees voorzichtig met het verwijderen van de dop die er nu in zit. De draad van deze dop steekt door het huis heen en zit dus in de koelvloeistof/water en is in de loop van de tijd enorm aangekoekt. Gewoon met veel kracht los proberen te draaien resulteert meestal in een gescheurd waterpomphuis. Als je de slang los neemt kun je van bovenaf kruipolie op de plug spuiten. Verhitten wil ook wel eens helpen. Voor de dop heb je sleutel/dop 21 nodig geloof ik….

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 23 juli 2012 09:00 PM
  [ # 99 ]

Ombouwen van een benzinemeterje zou misschien nog wel eens een prima oplossing zijn
Daar ga ik zeker naar opzoek
Of metertje plaatsen daar waar de Edison-radio normaal staat
Maar dan vind ik het mooier als de 2 klokjes naast mekaar staan

Het nabouwen van een Jaeger-Tableau zou ook’n mogelijkheid zijn
Mochten de meterjes zelf niet zo duur wezen
Lijkt me voor een 3de neus niet zo heel moeilijk

En ik vind persoonlijk de Jaeger’s voor type 3 helemaal niet zo mooi
Geef mij dan maar het rechthoekige dash
Voor de oudere types vind ik ze dan weer prachtig

Maar ik kom er wel uit
Mogelijkheden zat Very Happy
Ik laat het jullie sowieso weten wat het geworden is

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 juli 2012 09:05 PM
  [ # 100 ]

Ik vind dat laatste dashboard, wat ik helaas ook heb verre van mooi. De DS21 van ik dacht 1969 die ik vroeger had vond ik vele malen mooier. Die had het mooiste dashboard in mijn beleving.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 juli 2012 10:34 PM
  [ # 101 ]

Ombouw benzine meter staat goed beschreven op:

http://www.zinkweb.de/ds20/ds20_teil03.html

Leuk klusje voor op de keukentafel. Is met een dremel, fijne soldeerbout en een fijn pincet goed te doen.

Ik heb een bestandje gemaakt dat je uit kan printen, dan heb je een mooie “originele” achtergrond.

Het plaatsen van de sensor in het koelwaterpomphuis kan inderdaad lastig zijn omdat de stop die er in zit akelig vastgeroest kan zitten en als je teveel kracht zet scheurt het huis.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 juli 2012 11:48 AM
  [ # 102 ]

Ik heb nog een reserve dashboard liggen met een originele temperatuur meter, ik ben zelf op zoek naar een origineel klokje. Ruilen iemand?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 juli 2012 01:53 PM
  [ # 103 ]

Je kan ook kijken of Citroen Andre minder vraagt dan Sassen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 27 juli 2012 06:24 PM
  [ # 104 ]

Hallo

Gisteren nog even met de auto gereden
Bleek ik, na sauna-tje met ontbijt, vertrokken te zijn met een platte band
Helaas merkten we het een paar kilometer later pas, resultaat die band kan ik weggooien
Heb in al die tijd dat ik met de auto rij nog nooit een platte band gehad en dan moet het juist lukken dat de DS mij mijn eerste moet geven
Maar goed, gelukkig was het met de DS, band in no-time vervangen
Nadeel is dat ik nu opzoek moet naar nieuwe banden Sad

Ze lekt nog steeds redelijk wat olie
Mijn vermoeden is dat de kleppendeksel niet genoeg afsluit

Nu meende ik ergens gelezen te hebben, dat dat ook aan een te vast gedraaide kleppendeksel kan liggen


Zoals altijd… Alle raad is welkom


See ya….

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juli 2012 08:58 PM
  [ # 105 ]

Hey

Hoe weet ik eigenlijk wanneer mijn hoofdremcilinder aan vervanging toe is?
De mijne lekt, zoals eerder al gezegd aan de binnenzijde, bij het remmen
Is dit enkel te wijten aan een slechtt rubber?
Of is hier meer aan de hand?
Is het trouwens moeilijk om het rubber te vervangen?
Of om eventueel zelf een revisie te doen?

Alle raad is welkom

See ya….

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
7 van de 66
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook