Bedankt Han s
Denk dat ik dan hetzelfde probleem heb als jij
Zou je mij een foto kunnen sturen waar juist dat warteltje zit?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Aan de achterzijde zit de hogedrukleiding aan de bovenkant op de veercilinder en dat lekte bij mij. Maar dat loopt naar beneden en dan lijkt het of het op de aansluiting van de bol op de cilinder lekt.
Aan de voorzijde is dat heel anders en met de motorkap open kun je de leiding zien zitten.
Edit: ik ben zo vrij geweest om een foto van SPAM te lenen. Je ziet het rode afsluitdopje nog op de achterste veercilinder zitten en de bol is er nog niet op gezet. Waar dat rode dopje zit komt de drukleiding, dus vlak naast de bol.
Vooral veel foto’s lenen dxaar heb ik ze destijds voor gemaak !
Deze kunnen dan weer gebuikt worden voor de “instructies” ....
Succes!
Bedankt man, jouw foto’s zijn van zeer goede kwaliteit en van grote waarde voor dit forum.
Bedankt
het is inderdaad aan de achterkant
Ik ga zo meteen nog snel kijken of dat het probleem is
Bedankt jongens
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Heb een paar foto’s geplaatst in mijn album hoe het eruit ziet
Maar ik denk dat ik het probleem al heb gevonden
Veerbol zelf zat niet helemaal vast
Heb’t met de hand nog bijna een kwartslag kunnen bijdraaien
Hopelijk is hiermee het euvel van de baan
Bedankt allemaal
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hallo
Ik heb even op’t forum zitten zoeken naar het plaatsen van een temperatuur-meter
Van de week had ik mijn dashboard los gemaakt en zag ik dat daar waar normaal gezien de originele temp-meter moet zitten helemaal niets zit
Blijkbaar, aan de hand wat ik kon zien, heeft er ook nooit iets gezeten
Nu zag ik bij DSassen dat zo’n originele meter 200€ kost
Wel mooi maar vind dat toch wat prijzig
Een temp-meter ipv het klokje zou de volgende oplossing zijn mocht mijn klokje niet meer werken
Dus nu denk ik eraan om temp-meter naast het klokje te zetten hier heb ik eventueel mits wat aanpassing nog wel wat ruimte
Maar dan moet de temp-meter wel hetzelfde frame hebben als het klokje, maar dat kan ik eventueel wel fixen
Heeft iemand dit al toegepast? Foto’s?
In mijn album heb ik enkele foto’s van mijn dashboard geplaatst dan zie je meteen waar ik bedoel
Daar vindt je foto’s van de inbouw van mijn radio en tweeters, achter staan ze gewoon in de hoedenplank
Maar deze wil ik ook nog weg werken dmv de hoedenplank te voorzien van een nieuw stofje
Gewoon over de speakers trekken, ziet niemand ze meer
Radio en speakers zaten er al in
Heb deze enkel verplaatst en beter aangesloten
Alles is welkom…
See ya…
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je schijnt ook een benzinemetertje te kunnen modificeren naar temp. meter.
Staat al wel het e.e.a. over geschreven. Ik geloof dat Egbert dat in ieder geval al eens gedaan had.
Ik zelf niet omdat ik wel zo’n orgineel metertje heb zitten in mijn Dsuper. Deze was dan weer niet aangesloten.
De meter wordt overigens aangesloten op een voeler die in het waterpomphuis komt. Wees voorzichtig met het verwijderen van de dop die er nu in zit. De draad van deze dop steekt door het huis heen en zit dus in de koelvloeistof/water en is in de loop van de tijd enorm aangekoekt. Gewoon met veel kracht los proberen te draaien resulteert meestal in een gescheurd waterpomphuis. Als je de slang los neemt kun je van bovenaf kruipolie op de plug spuiten. Verhitten wil ook wel eens helpen. Voor de dop heb je sleutel/dop 21 nodig geloof ik….
Ombouwen van een benzinemeterje zou misschien nog wel eens een prima oplossing zijn
Daar ga ik zeker naar opzoek
Of metertje plaatsen daar waar de Edison-radio normaal staat
Maar dan vind ik het mooier als de 2 klokjes naast mekaar staan
Het nabouwen van een Jaeger-Tableau zou ook’n mogelijkheid zijn
Mochten de meterjes zelf niet zo duur wezen
Lijkt me voor een 3de neus niet zo heel moeilijk
En ik vind persoonlijk de Jaeger’s voor type 3 helemaal niet zo mooi
Geef mij dan maar het rechthoekige dash
Voor de oudere types vind ik ze dan weer prachtig
Maar ik kom er wel uit
Mogelijkheden zat
Ik laat het jullie sowieso weten wat het geworden is
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik vind dat laatste dashboard, wat ik helaas ook heb verre van mooi. De DS21 van ik dacht 1969 die ik vroeger had vond ik vele malen mooier. Die had het mooiste dashboard in mijn beleving.
Ombouw benzine meter staat goed beschreven op:
http://www.zinkweb.de/ds20/ds20_teil03.html
Leuk klusje voor op de keukentafel. Is met een dremel, fijne soldeerbout en een fijn pincet goed te doen.
Ik heb een bestandje gemaakt dat je uit kan printen, dan heb je een mooie “originele” achtergrond.
Het plaatsen van de sensor in het koelwaterpomphuis kan inderdaad lastig zijn omdat de stop die er in zit akelig vastgeroest kan zitten en als je teveel kracht zet scheurt het huis.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb nog een reserve dashboard liggen met een originele temperatuur meter, ik ben zelf op zoek naar een origineel klokje. Ruilen iemand?
Totaal aantal Berichten: 10241
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kan ook kijken of Citroen Andre minder vraagt dan Sassen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo
Gisteren nog even met de auto gereden
Bleek ik, na sauna-tje met ontbijt, vertrokken te zijn met een platte band
Helaas merkten we het een paar kilometer later pas, resultaat die band kan ik weggooien
Heb in al die tijd dat ik met de auto rij nog nooit een platte band gehad en dan moet het juist lukken dat de DS mij mijn eerste moet geven
Maar goed, gelukkig was het met de DS, band in no-time vervangen
Nadeel is dat ik nu opzoek moet naar nieuwe banden
Ze lekt nog steeds redelijk wat olie
Mijn vermoeden is dat de kleppendeksel niet genoeg afsluit
Nu meende ik ergens gelezen te hebben, dat dat ook aan een te vast gedraaide kleppendeksel kan liggen
Zoals altijd… Alle raad is welkom
See ya….
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hey
Hoe weet ik eigenlijk wanneer mijn hoofdremcilinder aan vervanging toe is?
De mijne lekt, zoals eerder al gezegd aan de binnenzijde, bij het remmen
Is dit enkel te wijten aan een slechtt rubber?
Of is hier meer aan de hand?
Is het trouwens moeilijk om het rubber te vervangen?
Of om eventueel zelf een revisie te doen?
Alle raad is welkom
See ya….
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand